Pradinis / Mokslas ir švietimas / 5 auksinės taisyklės, kaip apsisaugoti nuo fiktyvių internetinių parduotuvių

5 auksinės taisyklės, kaip apsisaugoti nuo fiktyvių internetinių parduotuvių

Apsipirkimas internetu tampa vis paprastesnis ir populiaresnis, o internetinių parduotuvių gausa stebina ne tik pasirinkimų įvairove, bet ir geromis kainomis. Susivilioję patraukliais pasiūlymais bei didelėmis nuolaidomis neretai prarandame budrumą ir skubame pasinaudoti proga, nesusimąstydami, kad kartais už patrauklaus pasiūlymo gali slypėti ir internetiniai sukčiai. Išvengti katės maiše bei apsisaugoti nuo fiktyvių internetinių parduotuvių įmanoma – tereikia paisyti šių penkių auksinių taisyklių.

  1.  Patikrinkite informaciją apie pardavėją

Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų internetinės parduotuvės tinklalapyje nerandate arba susisiekimui pateikiama tik kreipimosi forma tiesiogiai interneto svetainėje – nerizikuokite pirkti šioje internetinėje parduotuvėje. Atkreipkite dėmesį ir į tai, ar internetinės parduotuvės tinklalapyje pateikta informacija yra rišli, o ne išversta automatinio vertimo programa.

  1. Palyginkite prekių kainas kitose internetinėse parduotuvėse

Prekės kaina tokia maža, jog atrodo per gerai, kad būtų tiesa? Tikėtina, jog nuojauta Jūsų neapgauna. Kaina yra vienas esminių rodiklių vartotojui renkantis prekę, todėl internetiniai sukčiai nesikuklina tuo pasinaudoti. Prieš pirkdami dideles nuolaidas siūlančioje internetinėje parduotuvėje, atlikite trumpą apžvalgą ir palyginkite tokio pobūdžio prekes bei jų kainą kitose internetinėse parduotuvėse.

  1. Patikrinkite kitų pirkėjų atsiliepimus

Kitų pirkėjų atsiliepimai gali būti puikiu informacijos šaltiniu, padėsiančiu apsispręsti, pirkti iš konkrečios internetinės parduotuvės ar susilaikyti. Tokiu atveju rekomenduojame atsiliepimus tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje (paprastai fiktyvių parduotuvių atsiliepimai itin teigiami), o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse arba socialiniuose tinkluose.

  1. Saugokite savo mokėjimo kortelės duomenis

Labai svarbu, prieš suvedant mokėjimo kortelės informaciją, įsitikinti, kad interneto parduotuvė yra saugi (pavyzdžiui, ieškokite spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje). Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimdami prekes, rekomenduojame rinktis šį atsiskaitymo būdą.

  1. Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas

Būkite atsargūs rinkdamiesi prekes iš trečiųjų šalių. Apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas trečiojoje šalyje (dažniausiai – Kinijoje arba JAV), yra labai sudėtinga. Primename, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje. Kilus ginčui dėl kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje registruoto verslininko, vartotojas turi teisę kreiptis į VšĮ Europos vartotojų centrą. Tuo atveju, jei pardavėjas registruotas trečiojoje šalyje, vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą (http://www.econsumer.gov/), kurio narėmis yra 36 valstybės.

Jei vis dėlto pakliuvote į internetinių sukčių žabangas…

Apmokėjus už prekę pardavėjas netikėtai dingo ir nebeatsako į Jūsų laiškus? Šiuo atveju siūlytume kuo skubiau kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo galimybės bei kitų priemonių, kurios padėtų apsaugoti savo duomenis. Jei įtariate sukčiavimą – galite kreiptis į policiją. Taip pat Jūs turite teisę kreiptis į minėtas vartotojų teisių apsaugos institucijas pagal pardavėjo registracijos vietą.

 

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top
%d bloggers like this: