Pradinis / Renginiai, pramogos / Aiškėja, kaip galėtų atrodyti Kauno Laisvės alėjos transporto priemonė

Aiškėja, kaip galėtų atrodyti Kauno Laisvės alėjos transporto priemonė

Kaunui atsisakius arklinio tramvajaus idėjos, jį Laisvės alėjoje galėtų pakeisti moderni, elektra varoma ir be vairuotojo važiuojanti transporto priemonė. Tokią viziją pristatė Kauno miesto vadovai, architektai ir dizaineriai. Neabejojama, jog išskirtinė transporto priemonė taptų turistų traukos objektu.

Kauno mero pavaduotas Simonas Kairys pabrėžė, jog arklinio tramvajaus idėja palaidota dar 1929 metais ir miestas turi žengti moderniu keliu. Nauja transporto priemonė galėtų tapti naujuoju miesto simboliu.

Architektas, Kauno miesto tarybos narys Jonas Audėjaitis pabrėžė, jog Kaunas visada buvo inovatyvus miestas – tarpukariu įsirengė du funikulierius, o dabar, atėjus XXI amžiui, miestiečiams ir turistams gali pasiūlyti ateities technologijas.

Kaip atrodytų?

Naujosios transporto priemonės viziją pristatė „Scuola Italiana Design“ aukštosios dizaino mokyklos vadybos direktorius dizaineris Andrea Busato. Ši mokykla nuolat dirba su „Fila“, „Ferrero“, „Electrolux“, „Alfa Romeo“, „DeLonghi“, „Chicco“ ir kitais visame pasaulyje žinomais prekės ženklais.

„Prie koncepto kūrimo prisidėjo trys dešimtys studentų iš visos Europos. Siekėme, jog šis objektas būtų interaktyvus, ne tik tarnautų kaip pramoga turistams, bet ir atliktų šviečiamąją misiją – pasakotų miesto istoriją“, – kalbėjo A. Busato.

„Dizaineriams buvo iškeltas uždavinys surasti miesto transporto priemonę su Kaunui būdingu charakteriu. Forma turėjo būti nauja ir nepanaši į kitą transporto priemonę. Ši transporto priemonė susidėtų iš modulių, ją būtų galima sutrumpinti arba pailginti. Panaudojant interaktyvius langus būtų galima rodyti Kauno, jo istorijos, sporto vaizdus. Tai galėtų būti ir reklamos skydai. Priemonė būtų žemagrindė, kad įlipti būtų patogu tiek negalią turintiems žmonėms, tiek senjorams“, – apie neoficialų Laisvamobilio vardą gavusią transporto priemonę pasakojo Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto dizaino katedros profesorius Saulius Jarašius.

Sumanus miestas

„Prieš pusmetį atsisakėme arklinio tramvajaus bėgių Laisvės alėjoje. Tai leido mums sutaupyti daugiau nei 600 tūkst. eurų. Dabar turime nuspręsti, ką darysime toliau. Pristatytas projektas turi  tapti konkretesnis: pagrįstas skaičiavimais ir terminais. Naujoji transporto priemonė galėtų tapti miesto simboliu ir turistų traukos centru. Visiškai realu, jog per  keletą ateinančių mėnesių apsispręsime, ar miestas investuos į tokį objektą“, – teigė Kauno mero pavaduotojas Povilas Mačiulis.

„Šis žingsnis – puikus indėlis į sumanaus miesto kūrimą, kuris ateityje galėtų pritraukti pasaulinio lygio technologijų bendrovių“, – teigė verslininkas, inovatorius Vladas Lašas.

„Manau, kad reikia ne gręžiotis į praeitį, o žvelgti į ateitį ir Kaunui pasiūlyti šiuolaikinių technologijų kūrinį. Mano įsitikinimu, geriausias variantas būtų elektrinė susisiekimo priemonė, kuriai nereikėtų jokių bėgių ir kuri neterštų oro“, – teigė bendrovės „Elinta“ vadovas Vytautas Jokužis.

Kauno m. sav. inf.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: