Pradinis / Aktualijos / Mokytojai prašo prezidentę stabdyti etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelį

Mokytojai prašo prezidentę stabdyti etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelį

Lietuvos mokytojų sąjūdžio pirmininkė, Lietuvos profesinės sąjungos „Sandrauga“ profesijos mokytojų ir darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Rūta Andriuškevičienė kreipėsi į Lietuvos Respublikos Prezidentę Dalią Grybauskaitę su prašymu stabdyti etatinį mokytojų darbo apmokėjimo modelį, kuris įsigalios nuo 2018 rugsėjo 1-osios dienos.

Lietuvos mokytojų sąjūdžio pirmininkės rašte nurodyta, jog etatinis mokytojo darbo apmokėjimo modelis nėra parengtas iki galo, jame pilna trūkumų, supriešinami mokytojų kolektyvai ir mokyklos, laiko pasiruošti liko labai mažai.

Taip pat rašte rašoma: „Etatinis mokytojo darbo apmokėjimo modelis yra neteisingas profesijos mokytojų ir neformaliojo ugdymo mokytojų atžvilgiu. Svarbiausias modelio trūkumas – nukreipiamas dėmesys nuo pagrindinio dalyko mokykloje – mokyti, sureikšminant visus papildomus darbus, išskyrus pamokas. Mokytojų ir taip įtemptame darbe atsiras dar daugiau papildomų dokumentų, kuriuos tuo pačiu metu turės užpildyti ir dar suspėti kokybiškai ir, svarbiausia, įdomiai išdėstyti pamokas savo mokiniams. Jau ir šiandien per kalnus planų, programų, lentelių, ataskaitų mokytojas paprasčiausiai nebeturi laiko savo asmeniniam tobulėjimui. Būtent nuo Mokytojų asmeninio tobulėjimo labiausiai ir priklauso išdėstomų pamokų ir (ar) užsiėmimų kokybė. Dabar nuo mokyklos vadovų „malonės“ priklausys, kokias kontaktinių pamokų „žirkles“ taikyti kiekvienam mokytojui. Tiek pat uždirbs ir daug, ir mažai dirbantys mokytojai. Labai didelei daliai mokytojų tiesiog kris motyvacija gerai ir kokybiškai dirbti.

Birželio pabaigoje mokytojai pradėjo vasaros atostogas, taip ir nesužinoję nei pamokų skaičiaus, nei atlyginimų. Pagal Švietimo ir mokslo ministerijos pateiktą skaičiuoklę daugiausia dirbantiems mokytojams atlyginimas kris. Ministerijos atstovai negeba atsakyti į daugumą mokytojams iškilusių klausimų. Kyla labai paprastas klausimas: apie kokį mokytojo prestižą mes dabar kalbame? Etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelyje nė karto nebuvo paminėta ugdymo kokybė ir vaikas, jo poreikiai mokytis. Todėl siūlome didinti pamokos koeficientą, o reformas daryti „kaime“. Mokytojams atrodo, kad ir toliau vyksta mulkinimas, kalbant apie 95 milijonus iki 2020-ųjų, kai Švietimo ir mokslo ministerija komentuoja, kad „reforma ir nėra atlyginimų didinimas“.

LPS „Sandrauga“ informacija

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top