Pradinis / Grožis ir mada / Ar tinkamai rūpinatės savo oda?

Ar tinkamai rūpinatės savo oda?

Beveik pusė Lietuvos gyventojų, ypač moterys (net 7 iš 10), pastebi po žiemos pablogėjusią ar pasikeitusią odos būklę. Tačiau net 40 proc. lietuvių teigia, kad savo oda nesirūpina apskritai, o daugelis besirūpinančiųjų tai daro netinkamai. Tai parodė reprezentatyvi visuomenės nuomonės apklausa.

Kartu su pavasariu mūsų organizmą pasitinka nepalankūs išorės veiksniai: temperatūros pasikeitimai, stipresni vėjai, vitaminų trūkumas ir pirmoji saulė – visa tai gali stipriai paveikti žiemos nualintą odą. Ji tampa ne tokia atspari išoriniams veiksniams, atrodo pavargusi, jautresnė ar pažeidžiamesnė. Tai atspindi ir „Spinter tyrimų“ atlikto lietuvių nuomonės tyrimo rezultatai. Tyrimas parodė, kad pavasariui prasidėjus beveik pusė apklaustųjų respondentų jaučia, jog odos būklė po žiemos pablogėja ar pakinta (47 proc.).

Ši problema ypač aktuali Lietuvos moterims: beveik septynios iš dešimties (apie 65 proc.) teigė, prasidėjus pavasariui, susiduriančios su odos problemomis. Daugiausia ši problema kankina 26−35 metų respondentus, miestų ir rajonų gyventojus. Dažniausiai su šia problema susiduria namų šeimininkės.

Rūpinasi netinkamai

Tyrimas taip pat parodė, kad lietuviai savo oda rūpinasi netinkamai arba nesirūpina iš viso.

40 proc. respondentų nurodė savo oda nesirūpinantys apskritai, didžioji dalis jų – vyrai (apie 63 proc.). O net ir besirūpinantieji dažnai klysta netinkamai prižiūrėdami odą ir nepasirinkdami viso kasdienei odos priežiūrai būtino komplekso: gerti daugiau vandens, naudoti specialias kosmetikos priemones, sveikai maitintis ir derinti maisto produktus bei, esant poreikiui, vartoti papildus, skirtus odai.

Visai nesirūpinantys savo oda daugiausia atsakė respondentai, turintys nebaigtą vidurinį išsilavinimą (49 proc.). Taip pat mažas pajamas gaunantys (48 proc.) ir daugiausia kaimo vietovėse gyvenantys (42 proc.) lietuviai.

Svarbu rūpintis oda iš vidaus

„Oda yra vienas iš geros sveikatos rodiklių. Prasidėjus pavasariui visi suskumba dar intensyviau rūpintis savo oda – naudoti drėkiklius, kremus ir losjonus tam, kad būtų pagerinta odos būklė išorėje. Tačiau nors odos drėkinimas išoriškai yra svarbus, daug odai stresą keliančių veiksnių slypi viduje: nesubalansuota mityba ar miego trūkumas tėra tik keletas veiksnių, galinčių neigiamai paveikti odos būklę, todėl ja reikia rūpintis ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus“, – teigia Andrzej Sawicki, kosmetikos produktų ekspertas.

A. Sawicki pataria, ką vartoti ir ko ne, norint, kad oda būtų sveika ir atsigautų po žiemos ir ją nualinusių šalčių.

Atsisakyti toksinus galinčių kaupti medžiagų: alkoholio, cigarečių ir kavos. Toksinai gali lemti odos būklės suprastėjimą, todėl svarbu atsisakyti toksinų susidarymą organizme skatinančių įpročių ir priklausomybių – rūkymo, nesaikingo alkoholio ar kavos vartojimo.

Reikėtų vengti riebaus ir saldaus maisto. Per žiemą daugelis leidžia sau atsipalaiduoti ir suvalgyti vienu ar kitu desertu daugiau, o tai ne tik augina kilogramus, bet ir neigiamai veikia odos būklę. Todėl, norėdami apvalyti savo organizmą ir odą, sumažinkite suvartojamo riebaus, konservuoto, rūkyto, kepto, daug konservantų, dažiklių ir stabilizatorių turinčio maisto kiekį. Taip pat nepiktnaudžiaukite miltiniais ar daug cukraus turinčiais patiekalais.

Pradėkite vartoti daugiau:

Vandens ir žaliosios arbatos. Toksinus iš organizmo valo skysčiai, todėl gerkite kuo daugiau natūralių vaisių (daržovių) sulčių ir žaliosios arbatos. Žinoma, nepamirškite ir vandens, nes, atėjus pavasariui ir lauko temperatūrai nuolat kylant, jo rekomenduojama kasdien išgerti apie 2 litrus.

Sveikesnio ir (ar) antioksidantų turinčio maisto. Vartokite daugiau ląstelienos turinčių maisto produktų, pavyzdžiui, rudųjų ryžių, sėlenų. Nepamirškite šviežių vaisių, uogų ir daržovių, ypač burokėlių, ridikų, artišokų, brokolių.

Papildomų vitaminų ir mineralinių medžiagų. Lietuvoje pavasarį šviežių vaisių ar daržovių gauti sudėtinga, todėl organizmui ima trūkti kai kurių vitaminų, mineralinių medžiagų. Rezultatas – papilkėjusi, išblyškusi oda. Tačiau vitaminų ir mineralinių medžiagų trūkumą galima papildyti tinkamai pasirinkus maisto papildus. Odai svarbūs A, E, C, vitaminai, cinkas, įvairios aminorūgštys, polinesočiosios riebiosios rūgštys, keramidai ir daug kitų.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: