Pradinis / Mokslas ir švietimas / Filmai motyvuoja studentus mokytis

Filmai motyvuoja studentus mokytis

641179_11673610

SXC nuotr.

Diskusijos dėl knygų išnykimo ir vėl turėtų paaštrėti. Australijos mokslininkai atskleidė, kad knygų išmintį studentai, o ir patys dėstytojai, paskaitose mielai keičia į filmus ir kitokią vaizdinę medžiagą.

Suprantant šiandieninę technologijų svarbą, nesunku nuspėti, kad studentams patrauklesni šiuolaikiški mokymosi būdai. Tačiau Australijos Newcastle universiteto tyrėjai pirmieji moksliškai įrodė, kad teorinės knygos traukiasi į pogrindį, o vaizdinė medžiaga tampa naujos eros mokymosi priemone.

2012-iais metais atliktame tyrime dalyvavo dvylika dėstytojų ir šešiolika studentų. Tyrimo dalyviai atsakinėjo į anketos klausimus. Buvo klausiama, ar paskaitų metu jie naudojasi vaizdine medžiaga, jei taip, kaip vaizdinė medžiaga keičia jų mokymosi kokybę ir požiūrį į mokslą. Paaiškėjo, kad 80 proc. apklaustųjų pastaruoju metu vaizdinę medžiagą naudojo paskaitų metu, o studentai neprašomi įtraukė vaizdus atlikdami namų darbus. Taip pat atskleista, jog filmai, fotografijos, infogramos ir vaizdeliai labiausiai pasitarnauja istorijos, politikos, filosofijos ir kitų humanitarinių ir socialinių mokslų šakose. Tikimasi, kad naudodamiesi šiuo ir panašiais tyrimais universitetų dėstytojai rekonstruos dėstomą medžiagą taip, kad paruoštų absolventus, sugebančius sėkmingai įsilieti į aplinką, kurioje rašytinius tekstus keičia grafinė medžiaga.

Tyrimas taip pat atskleidė priežastis, kodėl dėstytojai, o taip pat ir studentai, ruošdamiesi paskaitoms pasitelkia vaizdinę medžiagą vietoje teorinės.

Dėstytojai teigė, kad filmus ar Youtube vaizdelius naudoja siekdami sukoncentruoti studentų dėmesį į sudėtingas ir abstrakčias temas arba norėdami parodyti, kaip jų dėstoma medžiaga veikia praktikoje. Savo ruožtu studentai atskleidė, kad užduotis, kuriose reikia apdoroti vizualinę medžiagą, atlieka greičiau ir su didesne motyvacija nei tas, kurios pareikalauja vien teorinių žinių analizavimo.

Šis Australijos Newcastle universiteto mokslininkų tyrimas tėra pirmoji atliekamo tyrimo, skirto išsiaiškinti vaizdinės medžiagos svarbą, dalis. Mokslininkai toliau aiškinasi, kaip vaizdinė medžiaga gali pakeisti paskaitos turinį, o taip pat kaip ateityje keisis mokymosi procesas, jei vaizdinė medžiaga pakeistų teoriją.

Straipsnis parengtas įgyvendinant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos NVO fondo remiamą paprojektį „NVO, veikiančių mokslo sklaidos srityje, tinklo stiprinimas, plėtojant jo institucinius gebėjimus“.

LSBP-logo-h-525px

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: