Galerijoje „Aukso pjūvis“ (Kaune) atidaryta trylikos garsių Italijos menininkų paroda. Pristatomų kūrinių pobūdis varijuoja tarp dizaino ir taikomojo meno objektų.
Parodoje eksponuojami gerai Italijoje žinomų autorių darbai. Tarp jų − vienas ryškiausių italų poparto kūrėjų Andy, taip pat Ornella Bernardi ir Martina Maffioli, Tiziana Bologni, Silvano Costanzo, Stefano Fontana, Valentina ir Camilla Gallo, Massimo Ghiotti, Gianmaria Potenza, Andrea ir Massimo Savio, Concetta Zangari.
„Italų dizaino paveldas taip įsišaknijęs, jog sunku būtų nustatyti tikslią jo atsiradimo datą. Jis visada buvo būdingas ir svarbus Italijos kultūrai.
Dizainas ar taikomasis menas? Ši terminologija atskleidžia skirtumą tarp anglosaksiško termino dizainas, žyminčio visus kūrinius, kurie buvo studijuojami, projektuojami ir realizuojami menininkų, dizainą pasirinkusių savo darbo metodu. Tai darbai, maksimaliai atskleidžiantys taikomojo meno harmoningumą bei eleganciją. Kitas terminas taikomasis menas. Iš tiesų galvoje turimas menas, įgyvendinamas skirtingais aspektais. Jį galima rasti mus supančiuose daiktuose ir objektuose, lydinčiuose žmogų nuo senovės. Pradedant pačiu banaliausiu, kasdieniu instrumentiniu daiktų naudojimu, baigiant formomis, pabrėžiančiomis ir sustiprinančiomis meninę daiktų pusę, paverčiančiomis daiktus meno kūriniais. Šiuo atžvilgiu italų taikomasis menas neturi jokio nevisavertiškumo komplekso. Jis visada buvo pavyzdys kitoms tautoms ir šalims. Amžių tėkmėje Italijoje sukurti daiktai, trokštami nepasotinamų kolekcionierių bei galingų kilmingųjų, kurie daugybę kartų savinosi Italijos paveldą, kariaudami ir nusiaubdami įvairias teritorijas, kad paskui savo miestuose galėtų demonstruoti tai, ką pagimdė itališkasis genijus, kūrybingumas, skonis bei elegancija ir kuo puikuojasi viso pasaulio muziejai turėdami savo kolekcijose.
Iš tiesų šis paveldas padarė kultūrinį įnašą ir tapo atspirties tašku kiekvienam šiuolaikiniam, savo kūrybinį kelią pradedančiam italų menininkui – jis yra tarsi veikiamas šio kultūrinio bagažo, tampančio tvirtu pagrindu, ant kurio galima statyti naujas raiškos formas. Nors ir būdamos futuristinės ir avangardinės, savyje jos išlaiko tą patį DNR, kurį sukūrė begalinis, visų praėjusių laikų menininkų darbas.
Italų menininkų parodą išeksponavome puikiose „Aukso pjūvio“ galerijos erdvėse, norėdami supažindinti lietuvių publiką su kūriniais, kurie net ir būdami šiuolaikiniai savyje išlaiko visus anksčiau minėtus komponentus“, − pasakojo parodos kuratorius Enzo Fornaro.
Paroda vyks iki 2016 m. kovo 23 d.
„Aukso pjūvio“ inf.