Pradinis / Grožis ir mada / „CupCake“ sumanytoja: „Versle svarbiausia išlikti sąžiningiems sau ir klientams“

„CupCake“ sumanytoja: „Versle svarbiausia išlikti sąžiningiems sau ir klientams“

Unikali idėja, gerai apgalvotas verslo planas ir pradinis kapitalas – trys dalykai, kurie dažniausiai pabrėžiami kalbant apie sėkmingą verslo pradžią. Tačiau to negana. Pažintis su Kaune esančios skanėstų krautuvėlės „CupCake“ sumanytoja Vaida Girdauskaite mums dar kartą patvirtino, kad verslo sėkmę lemia ne vien produktų ar paslaugų unikalumas ar kokybė, kruopščiai apgalvota verslo strategija, bet ir verslininkų asmeninės savybės bei požiūris į klientus. „Svarbiausia – būti sąžiningiems sau bei klientams ir dirbti iš širdies“, – šiais principais vadovaujasi V. Girdauskaitė, kurios parduotuvėlės skanėstais neliko nusivylę nei žymūs šalies sportininkai, nei dainininkės Evelinos Anusauskaitės vestuvių svečiai, nei pati Lietuvos Prezidentė.

„CupCake“ meistrų ruoštas desertų stalas. Fotografė Skaistė Gulbinaitė

„CupCake“ meistrų ruoštas desertų stalas. Fotografė Skaistė Gulbinaitė

Nuo daržovių – prie saldumynų

Jauki, šokoladu ir karamele kvepianti saldumynų krautuvėlė „CupCake“ gimė V. Girdauskaitei nusprendus sujungti universitete įgytas verslo vadybos ir administravimo žinias su tuo, kam ji jautė didelę silpnybę. „Universitete krimtau verslo vadybos ir administravimo mokslus, lyg ir neturėjau nieko bendra su konditerija, išskyrus tai, kad buvau labai didelė smaližė, – pasakoja pašnekovė. – Man dar studijuojant trečiame kurse ir išvykus mokytis į Ispaniją, tėtis atidarė įmonę, užsiimančią didmenine daržovių prekyba. Grįžusi iš Ispanijos pradėjau dirbti šeimos versle, su manimi atėjo ir konditerija. Pamažu daugėjant klientų, saldumynų gamyba tapo pagrindine įmonės veikla. Visą tą laiką pati mokiausi gaminti įvairiausius saldumynus dirbdama gamybos srityje prie užsakymų. Metams bėgant stiprėjo mintis, kad vien didmeninės prekybos neužtenka, norisi asmeniškesnio, tiesioginio kontakto su klientais.“

Dėl Vaidos begalinio domėjimosi ir užsispyrimo siekiant įgyvendinti minėtą idėją vieną gražią 2013 metų pavasario dieną duris atvėrė krautuvėlė „CupCake“. „Ji yra lyg mano vaikas: visas procesas nuo idėjos sumanymo iki įgyvendinimo buvo mano koordinuojamas. Turbūt būtent todėl atidarymo dieną buvo sunku sulaikyti laimės ašaras“, – prisimena pašnekovė.

Sprendimą atidaryti būtent keksiukų parduotuvėlę, pasak Vaidos, lėmė ilgalaikio rinkos tyrimo rezultatai. „Tuo metu, kai atidarėme „CupCake“, tokių gaminių, kaip pyragėliai ant pagaliuko, dekoruoti keksiukai, ir apskritai viso desertų stalo ruošimo niekas Lietuvoje, juo labiau Kaune, žmonėms nesiūlė. Antra priežastis – amerikietiškosios keksiukų parduotuvėlės labai saldžios, jaukios ir savos. Šis stilius turbūt labiausiai atspindi mane pačią, todėl ir krautuvėlė tokia“, – šypsosi V. Girdauskaitė.

Jauna moteris džiaugiasi, kad po trejų metų veiklos „CupCake“ turi nemažai ištikimų klientų, kurie jau spėjo tapti ir draugais. Krautuvėlė nuolat gauna vis naujų užsakymų iš tolimiausių Lietuvos kampelių, o vasaromis atostogauti nėra kada. „Visa širdimi dirbame, stengiamės, manau, žmonės tai pastebi ir dėl to pas mus sugrįžta. Esame dėkingi savo klientams, kad mumis pasitiki ir mus vertina“, – sako pašnekovė.

Svarbiausi verslo principai

Vaidos teigimu, vienas svarbiausių jos šeimos verslo principų – sąžiningumas klientams ir pirmiausia sau: „Kadangi nesame didelė įmonė, dažnai man pačiai tenka bendrauti su klientais. Būtų tikrai nesmagu, jeigu kalbant su žmogumi reikėtų jausti kaltę, kad ne viskas padaryta tinkamai.“

Dar vienas svarbus principas, kurio laikomasi nuo pat verslo pradžios, – gaminiai turi būti lyg naminiai. „Galbūt savo asortimente neturime prancūzų aukštosios konditerijos avangardinių tortų, bet užtat galime didžiuotis, kad nenaudojame jokių maistinių priedų, kremo skoninių standiklių, mišinių kepiniams ir t. t. Mūsų žaliavų tiekėjai juokauja, kad esame labai blogi klientai, bet dėl to jie patys yra mūsų klientai“, – šypsosi V. Girdauskaitė.

Vis dėlto tortų ir pyragėlių papuošimas, pašnekovės teigimu, priklauso nuo pačių klientų pageidavimo: „Dažniausiai puošiame pagal pateiktas nuotraukas, tad per daug improvizuoti negalime. Kuo spalvingiau ir ryškiau tortas turi būti papuoštas, tuo daugiau maistinių dažiklių vaizdui išgauti naudojama. Įprasta, kad tokie tortai dažniausiai užsakinėjami vaikučiams, jų gražioms ryškiaspalvėms šventėms… Galbūt šiuo atveju turėtų keistis pats žmonių požiūris.“

Prancūziškiems ir amerikietiškiems skanėstams nenusileidžia lietuviškieji saldumynai

„CupCake“ asortimente dominuoja prancūziškos ir amerikietiškos kilmės konditeriniai gaminiai.  „Daug tortų yra kurta mano pačios, tad galima sakyti, kad ir lietuviško prieskonio yra labai daug, – šypsosi pašnekovė, paklausta, ką savito siūlo savo krautuvėlėje. – Kai kurių skanėstų idėjos gimsta klausantis žmonių – kas jiems patinka, ko trūksta, ką galbūt naujo būtų galima pasiūlyti klientams. Taip pat daug eksperimentuojame, ragaujame ir tik tada įtraukiame į asortimentą.“

V. Girdauskaitė atskleidžia, kad vieni mėgstamiausių lietuvių smulkiųjų saldumynų – du prancūzų klasika tapę skanėstai: pyragėliai „Canneles“ ir spalvotieji sausainiai „Macarons“. Tai nuo pat atidarymo nekintanti tendencija.

Beveik trejus metus saldumynų gamybos ir mažmeninės prekybos versle dirbanti pašnekovė pastebi, kad lietuviai yra ypač reiklūs kokybės atžvilgiu. Pasak jos, tai yra gerai, nes padeda pasitikrinti, ar einama tinkamu keliu. „Tiesa, lietuviai taip pat labai mėgsta derėtis“, – šypsodamasi priduria Vaida.

Pasak V. Girdauskaitės, dažniausiai žmonės saldumynų užsisako vestuvėms, krikštynoms, gimtadieniams, įmonių šventėms, mergvakariams. Keksiukų dažnai užsako kaip dovaną ar staigmeną savo draugams.

Neretai tenka sulaukti unikalių užsakymų, gaminti pagal individualius receptus, tad šiame darbe tenka pasitelkti ne tik visą savo meistriškumą, bet ir kūrybingumą. Vienas netikėčiausių užsakymų, pasak pašnekovės, buvo 20 kg dantų protezai odontologams.

Ar neigiamos kalbos apie cukrų turės įtakos saldumynų verslui?

Nors viešojoje erdvėje vis dažniau kalbama, jog dėl sveikatos cukraus reikėtų atsisakyti arba gerokai apriboti jo kiekį, Vaidos manymu, tiesioginės įtakos saldumynų verslui tai neturi. „Kas mėgsta saldumynus, tas juos ir valgo per daug nekreipdamas dėmesio į tokias kalbas. Kas nemėgsta, to ir nepriversi nusipirkti. Net ir griežčiausio mitybos plano besilaikantys žmonės retkarčiais vis dėlto pasilepina saldumynais, nekalbant apie įvairias šventes. Kaipgi gimtadienis be torto?“ – šypteli pašnekovė, save laikanti tikra smaliže.

Desertų stalo tendencijos

Pastaruoju metu ne tik vestuvėse, bet ir kitose didesnėse šventėse plinta tendencija ant desertų stalo šalia torto patiekti puošnių keksiukų, spalvingų pyragaičių ir kitų savotiškomis dekoracijomis tampančių skanėstų. Kaip ir visas bendras šventės dekoras, desertų stalas turi daug stilių ir krypčių. „CupCake“ įkūrėjos teigimu, šiuo metu dažniausiai vyrauja elegancija ir minimalizmas. Vis dar labai populiarūs natūralistinio stiliaus desertai: vadinamieji įvairių tipų tortai „nuogaliai“ (kurių visa konstrukcija ir sudedamosios dalys matomos kaip ant delno), uogos, desertai indeliuose. Desertų stalą neretai puošia gyvų gėlių kompozicijos.

Pasak pašnekovės, renkantis desertų stalo stilių, svarbu, kad jis atitiktų bendrąjį šventės stilių ir tematiką.  „Vientisumo reikia laikytis tiek renkantis desertus, tiek juos serviruojant. Svarbu desertų stalą suderinti su visa šventės tematika. Juk dažnai jis tampa didžiausia ir gražiausia šventės dekoracija. Stalas negali būti perkrautas, o visi saldumynai turi būti parinkti ir suderinti tarpusavyje iki smulkmenų“, – pataria V. Girdauskaitė.

Dar šiemet – autorinė knyga

Vien saldumynų gamyba ir receptų kūrimu „CupCake“ įkūrėja neapsiriboja – dar šiemet skanėstų mėgėjai galės sužinoti daugybę desertų ruošimo subtilybių iš jos autorinės knygos. „Šiuo metu rašau savo autorinę desertų knygą, visas mintis esu sutelkusi į ją, – atskleidžia pašnekovė. – Man tai – naujas, dar niekada nebandytas amplua, todėl tapo tikru iššūkiu. Bet pažadu, kad tai bus itin informatyvi nesudėtingų ir aiškių receptų knyga, kvepianti cukraus vata ir karamele. Ji dar šiais metais nuguls knygynų lentynose.“

Inga Nanartonytė

Nuotraukos Skaistės Gulbinaitės ir iš „CupCake“ archyvo

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top