Pradinis / Grožis ir mada / Kaip išsirinkti tinkamą avalynę?

Kaip išsirinkti tinkamą avalynę?

Per kelias dienas atplyšęs padas, drėkstančios ar nudažytos pėdos – su tokiais ir panašiais defektais vos nusipirkus naujus batus turbūt yra tekę susidurti daugeliui. Visiškai išvengti tokių nemalonumų gal ir nepavyks, tačiau, avalynės parduotuvėje sugaišę vos keliomis minutėmis ilgiau, ateityje galite patirti gerokai mažiau nesklandumų.

Svarbiausia žinoti, į ką reikia atkreipti dėmesį

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba dalijasi specialistų patarimais, į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis naujus batus, kad užbėgtumėte įvykiams už akių ir nenusipirktumėte galimai nekokybiškos avalynės. Prieš pirkdami naują avalynės porą tikrai galite įvertinti bent vieną galimą defektą – tai pado ir bato viršaus sujungimo vieta. Bato viršaus odos kraštai pagal gamybos technologiją turi būti šiek tiek pašiaušti, kad geriau susiklijuotų padas ir bato viršus. Jeigu ši pašiauštoji dalis yra ne suklijavimo vietoje, o matoma išorėje, avėdami tokią avalynę galite turėti bėdų, nes tai yra pagrindinė priežastis, dėl kurios atsiranda įplyšimų ar bato viršus atsiklijuoja nuo pado ir taip į bato vidų patenka drėgmė. Jeigu matuodamiesi pastebėjote, kad oda nors truputį pažeista, tokios batų poros geriau nepirkti. Įdėmiai apžiūrėti ir įvertinti batus stenkitės dar tada, kai renkatės ir matuojatės, o ne tada, kai į vidų pradeda sunktis vanduo ar atsiklijuoja padas.

Natūralios ar dirbtinės medžiagos?

Labiau negu įprasta prakaituoti linkusių kojų savininkai turėtų vengti avalynės, kurios vidinė pusė išklota dirbtinėmis medžiagomis. Ne į visas sintetines medžiagas žmogaus organizmas reaguoja vienodai, tačiau sužinoti, kokia dirbtinė medžiaga buvo panaudota, ir vengti tik jos – gana sudėtinga, taigi geriau rinkitės iš natūralių medžiagų pagamintą avalynę. Gamintojas gali laisvai pasirinkti medžiagas, iš kurių gaminama avalynė, nes teisės aktai to nereglamentuoja, tačiau avalynė turėtų būti tinkamai paženklinta sutartiniais ženklais arba rašytinėmis nuorodomis, nurodant, kokios medžiagos buvo naudojamos.

Ženklinant avalynę būtina nurodyti tris gamybai panaudotų medžiagų požymius – oda, kitos medžiagos (ne oda) ir tekstilė, o kokios dirbtinės cheminės medžiagos buvo panaudotos, nurodyti neprivaloma, taigi kito būdo norint išvengti dėl panaudotų cheminių medžiagų patiriamų nepatogumų tiesiog nėra. Cheminės medžiagos avalynės gamyboje dažnai naudojamos siekiant atpiginti gaminius, bet, pasirinkus pigesnę avalynę, pasirenkamas ir mažiau higieniškas variantas. Taigi peržiūrėkite avalynės ženklinimo simbolius ir įsitikinkite, kad su kūnu kontaktuojančios avalynės dalys būtų natūralios.

Vieni batai visoms kojoms?

Nepamirškite, kad masinės gamybos avalynė gali neatitikti individualių kojos matmenų ir formos (pavyzdžiui, pločio, linkio ar kulno dalies formos ir t. t.), todėl skirtingiems vartotojams avėjimo metu avalynė gali būti nepatogi. Pėdų trynimas ir spaudimas nėra gamyklinis defektas. Pirkdamas avalynę vartotojas turėtų įsitikinti, kad avalynė yra patogi ir nesukels diskomforto avėjimo metu, labai svarbu apžiūrėti, pasimatuoti bei įvertinti tokias avalynės savybes kaip odos storis, pado kietumas, svoris, furnitūra ir pan. Tik atsakingai avalynę bei jos ženklinimą apžiūrėjęs pirkėjas gali tinkamai nuspręsti, ar įsigyti pasirinktą avalynę.

Jei nesate tikri dėl įsigytos avalynės – neskubėkite jos avėti!

Primename, kad, vadovaujantis Mažmeninės prekybos taisyklių nuostatomis, įsigijęs avalynę vartotojas turi teisę per keturiolika dienų nuo prekės perdavimo, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, pakeisti nusipirktą avalynę pirkimo ar kitoje pardavėjo nurodytoje vietoje analogiška kitokių matmenų, formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo avalyne arba grąžinti prekę bei susigrąžinti sumokėtus pinigus. Nepamirškite, kad pirkėjo reikalavimas pakeisti arba grąžinti tinkamos kokybės prekes tenkinamas, jeigu prekės nebuvo naudojamos, nesugadintos, išsaugotos jų vartojamosios savybės ir jos nepraradusios prekinės išvaizdos. Taigi jeigu kelias dienas avėjote avalynę, o vėliau nutarėte ją grąžinti, pardavėjas turi teisę jos nepriimti. Rekomenduojame avalynę dar kartą pasimatuoti namuose ir įvertinti, ar ji jums patinka ir nekelia diskomforto.

Jei vis dėlto įsigijote nekokybišką avalynę

Visais atvejais vartotojas į pardavėją dėl atsiradusių prekės trūkumų turi teisę kreiptis per dvejų metų laikotarpį (pagal įstatymą), todėl, pastebėję avalynės trūkumų, neskubėkite nusiminti. Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, įsigijęs nekokybišką prekę vartotojas turi teisę savo nuožiūra pareikšti vieną iš šių reikalavimų: 1) nemokamai pašalinti prekės trūkumus; 2) nemokamai pakeisti prekę į tinkamos kokybės prekę; 3) sumažinti kainą; 4) nutraukti sutartį ir grąžinti sumokėtą kainą. Atkreipiame dėmesį, kad jei prekės trūkumas mažareikšmis, reikalauti grąžinti pinigus negalite. Taip pat nepamirškite saugoti avalynės pirkimo kvito, nes visi teisėti vartotojo reikalavimai vykdomi tik pateikus prekės pirkimo dokumentą.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top