Pradinis / Mokslas ir švietimas / Išmaniojo vežimėlio idėja gimė stovint eilėje

Išmaniojo vežimėlio idėja gimė stovint eilėje

Šiandien, technologijoms vis labiau lengvinant mūsų kasdienybę, apsipirkti galime net neiškeldami kojos iš namų. Vis dėlto didžioji dalis žmonių ir toliau renkasi patys paliesti drabužio audinį ar pauostyti vaisių, prieš įsidėdami jį į savo pirkinių krepšelį. Deja, šis procesas beveik visuomet baigiasi laukimu prekybos centro eilėje. O štai Vokietijos prekybos milžinė „Edeka“ savo pirkėjams pasiūlė naują sprendimą – išmanųjį vežimėlį, kuris ne tik sutrumpina apsipirkinėjimo laiką, bet ir padeda pirkėjams išlikti geros nuotaikos.

Idėja gimė iš patirties

Vokiečių įmonės „Pentland Firth Software“, sukūrusios išmanųjį vežimėlį „EASY Shopper“, generalinis direktorius Frankas Heinrichas teigia, jog vežimėlio idėja gimė natūraliomis aplinkybėmis, kitaip tariant, iš patirties.

„Mintis apie išmanesnį apsipirkimą pirmą kartą šovė į galvą, kai stovėjau eilėje savo mėgstamiausiame prekybos centre. Nors teko laukti apie 10 min., atrodė, kad praėjo bene pusvalandis. Tada ir susimąsčiau – juk privalo būti išmanesnis būdas, kaip atsiskaityti už prekes. Po 2 metų kūrybinio proceso ir koncepto gryninimo turėjome idėją, o dar po pusės metų ir daugybės susitikimų buvo pagamintas pirmasis vežimėlio prototipas. Mūsų sumanymas patiko prekybos tinklui „Edeka“ ir jis nusprendė įsidiegti mūsų inovaciją“, – pasakoja idėjos sumanytojas F. Heinrichas, lapkričio 15 d. dalyvausiantis Lietuvoje rengiamoje konferencijoje „Baltic Retail Forum 2019“.

Šiuo metu išmanieji vežimėliai veikia jau dešimtyje „Edekos“ prekybos centrų, iki metų pabaigos planuojama plėtra į 35, o kitais metais šie vežimėliai pasieks dar 50 prekybos centrų.

F. Heinrich

Laimingi žmonės perka daugiau

Pašnekovo teigimu, apsipirkimo metu ne mažiau erzina tai, kad prekes nuolat tenka dėlioti iš vienos vietos į kitą: į vežimėlį, vėliau išimti ir skenuoti, dar vėliau – į pirkinių maišą, vėl į vežimėlį ir tik tada keliauti mašinos link. Tad buvo nutarta šį procesą optimizuoti.

„Apsipirkimas su išmaniuoju vežimėliu yra kur kas paprastesnis. Visų pirma, į jį įdedate savo asmeninius pirkinių krepšius ir į juos iškart kraunate pasirinktas prekes. Žinoma, prieš tai jas nuskenavę vežimėlyje įrengtu skeneriu. Baigus apsipirkimą, prie išėjimo tereikia paspausti mygtuką „Mokėti“, o tai padarius – tiesiog palikti parduotuvę“ – teigia F. Heinrichas.

Be to, vežimėlyje įrengtame ekrane yra navigacija, padedanti greičiau rasti norimą prekę ar susirinkti visą pirkinių krepšelį. Ji pasirūpina, kad sunkesnės prekės į maišelį būtų įdedamos pirmiausia ir visas procesas būtų kuo trumpesnis. Taip pat pasinaudojant vežimėliu galima pasikviesti parduotuvės konsultantą ar net pasirinkti norimą gaminti patiekalą – išmanusis vežimėlis parenka reikiamus produktus ir nurodo, kur jų ieškoti.

„Suskaičiavome, jog toks apsipirkimas trunka vidutiniškai 10–12 min. trumpiau. Be to, išmanųjį vežimėlį stumiantys klientai perka daugiau, nes tiesiog yra geresnės nuotaikos“, – tikina įmonės „Pentland Firth Software“ vadovas.

Technologijos darbuotojų neišstums

Prekybos centrams vis labiau optimizuojant procesus, girdima būgštavimų, jog mašinos ir dirbtinis intelektas ateityje žmones paliks be darbo vietų. O išmaniuosius vežimėlius pradėjęs naudoti prekybos tinklas „Edeka“ neigia šį mitą. Siekiant užtikrinti kuo geresnę pirkėjo patirtį, prie kasos anksčiau sėdėję darbuotojai buvo perkelti į apsipirkimo salę. Jie daugiau laiko skiria pagalbai pirkėjams, prekių pristatymui ir kt.

Prognozuojama, kad dar bent 10 metų žmonės norės apsipirkinėti realiose parduotuvėse, užuot rinkęsi virtualų apsipirkimą. Tad prekybos tinklai aktyviai siekia didinti klientų komforto lygį, kurį dažniausiai kuria žmonės.

Savo technologiją globaliu sprendimu vadinantis F. Heinrichas teigia, kad jo vadovaujama įmonė planuoja plėtrą į užsienio šalis ir dar daugiau negirdėtų technologinių sprendimų verslui. Pranešimą apie Vokietijos maisto prekybos sektoriaus skaitmenizaciją ir savo patirtis kuriant išmaniuosius prietaisus F. Heinrichas skaitys „Baltic Retail Forum 2019“ konferencijos metu.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: