Po to, kai jaunuolį iš Lietuvos ėmėsi ginti Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net), Jungtinės Karalystės universitetas buvo priverstas grąžinti užstatą už studijas.
Jaunuolis nusprendė studijuoti privačiame Jungtinės Karalystės universitete. Su aukštąja mokykla sudarė sutartį internetu ir sumokėjo 2500 eurų užstatą. Pasikeitus asmeninio gyvenimo aplinkybėms, nusprendė nebevykti studijuoti ir kreipėsi į universitetą su prašymu grąžinti užstatą.
Universitetas informavo vartotoją, kad jis praleido 14 dienų terminą, per kurį buvo galima atsisakyti sutarties, todėl užstato negrąžins. Vaikinas kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje.
Europos vartotojų centras Lietuvoje, bendradarbiaudamas su kolegomis Jungtinėje Karalystėje, atkreipė universiteto (paslaugos teikėjo) dėmesį, kad jaunuoliui nebuvo pateikta informaciją apie 14 dienų sutarties atsisakymo teisę, o tokios informacijos nepateikimas suteikia vartotojui galimybę apsigalvoti ir nemokamai nutraukti sutartį per 12 mėnesių.
Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė teigia, kad Jungtinės Karalystės universitetas iškart sutiko tenkinti jaunuolio prašymą ir grąžino jam pinigus – užstatą už neįvykusias studijas.
„Džiugu, kad pavyko padėti, juolab kad jaunuoliui 2500 eurų – dideli pinigai. Džiugina ir tai, kad jaunas žmogus kreipėsi į mus pagalbos. Kviečiu į mus kreiptis visus vartotojus, manančius, kad Europos Sąjungos valstybėse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje, buvo pažeistos jų teisės perkant prekę ar gaunant paslaugą. Reikalui esant, į pagalbą nemokamai atskubės visas Europos vartotojų centrų tinklas“, – teigia Raimonda Balnienė.
Europos vartotojų centrų tinklas imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.
Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.
Daugiau informacijos Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje www.ecc.lt