Praėjusių metų rudenį keliautoja iš Lietuvos sudarė automobilio nuomos sutartį su paslaugos teikėju Italijoje. Automobilis buvo grąžintas laiku ir jį priėmęs darbuotojas raštu patvirtino, kad automobilis grąžintas tvarkingas. Praėjus daugiau nei pusmečiui, tikrindama banko sąskaitą vartotoja pastebėjo, kad nuomos paslaugos teikėjas nuskaičiavo 42,70 euro. Jokių dokumentų ar pranešimų vartotoja negavo, todėl kreipėsi į nuomos įmonę, prašydama nurodyti, kodėl buvo nuskaičiuotos lėšos.
Paslaugos teikėjas informavo, kad buvo nuskaičiuotas administravimo mokestis už duomenų perdavimą policijai dėl kelių eismo taisyklių pažeidimo ir atsiuntė sąskaitą, kurioje nurodyta, kada ir kur padarytas pažeidimas. Vartotojai kilo abejonių, ar ji tuo metu buvo toje vietoje, kur neva užfiksuotas pažeidimas, todėl moteris paprašė nuomos įmonės pateikti įrodymus, patvirtinančius, kad policija tikrai kreipėsi dėl informacijos pateikimo. Nesulaukusi nei atsakymo, nei patvirtinančių dokumentų vartotoja kreipėsi į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, prašydama padėti susigrąžinti neteisėtai nuskaičiuotą administravimo mokestį, t. y. 42,70 euro. Europos vartotojų centras Lietuvoje, surinkęs visą reikiamą bylos medžiagą, perdavė vartotojos skundą Europos vartotojų centrui Italijoje, šis susisiekė su nuomos paslaugos teikėju. Negalėdama pateikti dokumento, įrodančio, kad policija kreipėsi dėl duomenų pateikimo, nuomos paslaugas teikianti įmonė sutiko vartotojai grąžinti administravimo mokestį, ir, padedant Europos vartotojų centrų tinklui, vartotoja atgavo įmonės nepagrįstai nuskaičiuotus pinigus.
Jūs taip pat kelionės metu ketinate išsinuomoti automobilį? Štai keli Europos vartotojų centro Lietuvoje patarimai, kaip turite elgtis ir į ką atkreipti dėmesį prieš išsinuomojant, pasiimant bei grąžinant automobilį paslaugos tiekėjui.
- Prieš išsinuomodami automobilį pažiūrėkite, iš ko susideda automobilio nuomos kaina, atkreipkite dėmesį į oro uosto ir kitus vietinius mokesčius, galiojantį draudimą. Visada patikrinkite informaciją apie papildomus mokesčius, kurių gali atsirasti nuomos periodu, bei pasitikslinkite kuro (degalų) politiką. Taip pat įvertinkite atšaukimo sąlygas ir ar yra kokių apribojimų (pvz., leistinas nuvažiuoti atstumas ar šalys, į kurias leidžiama įvažiuoti).
- Atvykdami pasiimti automobilio turėkite užsakymo patvirtinimą, patikrinkite, ar pasirašomos sutarties sąlygos sutampa su užsakymo sąlygomis, susipažinkite su draudimo sąlygomis. Pastebėję automobilio trūkumų – užfiksuokite juos nuomos sutartyje. Ir nepamirškite išsaugoti visų dokumentų (jų kopijų) – kilus nesklandumų tai bus jūsų įrodymai!
- Jeigu automobilis sugenda jums juo besinaudojant, nedelsdami susisiekite su nuomos įmone ir vadovaukitės jų nurodymais (instrukcijomis). Avarijos atveju pasižymėkite visų įvykio dalyvių vardus, pavardes ir adresus. Jeigu kas nors yra sužeistas ar kyla ginčas dėl to, kas kaltas dėl įvykio, skambinkite policijai. Nedelsdami susisiekite su nuomos įmone.
- Pasibaigus kelionei, pasistenkite grąžinti automobilį nuomos įmonės darbo laiku, kad būtumėte kartu, kai darbuotojas apžiūrės automobilį. Nuomos įmonės darbuotojas specialiame akte turėtų pažymėti automobilio būklę, jį kartu turėtumėte pasirašyti. Išsaugokite kopiją. Jeigu tenka automobilį grąžinti ne darbo valandomis, pastatykite nurodytoje vietoje. Vertėtų nufotografuoti automobilį, kad turėtumėte įrodymą, jog jis grąžintas be naujų pažeidimų.
Ką daryti, jeigu kyla problemų dėl automobilio nuomos (nesuteiktas automobilis, negrąžintas užstatas, padidėjo automobilio nuomos kaina, priskaičiuoti papildomi mokesčiai ir kt.)? Pirmiausia kreipkitės į paslaugos teikėją nurodydami, kokių teisių, Jūsų manymu, jis neužtikrino, ir reikalaukite suteikti Jums priklausančias paslaugas. Jei nepavyktų šio klausimo išspręsti vietoje, pateikite paslaugos teikėjui raštišką pretenziją. Joje reikėtų išdėstyti įvykio aplinkybes ir nurodyti konkrečius reikalavimus. Jeigu nesulauktumėte atsakymo per protingą terminą (ne ilgiau kaip per 2 mėnesius) arba gautas atsakymas Jūsų netenkina, galite kreiptis pagalbos į Europos vartotojų centrą. Jis pasirengęs padėti visiems vartotojams, kurie kitoje nei gyvenamosios vietos Europos Sąjungos valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje asmeninio vartojimo tikslais įsigijo netinkamos kokybės prekę ar paslaugą.
Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia centrus, įsikūrusius 28 ES valstybėse narėse, Norvegijoje ir Islandijoje. Centro paslaugos vartotojams – nemokamos.