Pradinis / KARJERA / Kaip sukurti tvirtą ryšį su jaunais darbuotojais?

Kaip sukurti tvirtą ryšį su jaunais darbuotojais?

Lietuvos darbdaviai į jaunąją kartą dažnai linkę žiūrėti neigiamai. Jaunuosius – po 1990 metų gimusius – darbuotojus jie neretai laiko tinginiais ir savimylomis svajotojais, kurie impulsyviai trokšta greitų rezultatų, tačiau jų siekdami dirbti nenori. Laikas šių stereotipų atsisakyti – tai pats geriausias būdas atskleisti vadinamosios Z kartos potencialą ir sukurti tvirtą ryšį su jaunais darbuotojais, kurie pasaulį mato visiškai kitaip nei ankstesnės kartos. Geriausius būdus tai padaryti atskleidžia Gerda Baltrūnaitė, personalo paieškos ir laikino įdarbinimo įmonės „Manpower Lit“ pardavimo vadovė Lietuvoje.

Gerda, minėjote, kad dabartiniai vadovai priimdami į darbą jaunąją Z kartą susiduria su iššūkiais: kaip formuoti komandą, kaip užtikrinti efektyvų darbą, paskirstyti atsakomybę skirtingose srityse ir valdyti jaunuolių lūkesčius. Ką galėtumėte patarti darbdaviams?

Pirmiausia reikėtų suprasti, kad naujosios kartos darbuotojai pasaulį mato visai kitomis akimis nei ankstesnės kartos, todėl su jaunais žmonėmis neišvengiamai reikės keisti santykį. Pirmiausia darbdaviai turėtų įtraukti Z kartą į svarbių klausimų nagrinėjimo ir sprendimų priėmimo procesus. Jauniems žmonėms svarbu jausti, kad aplinkiniai vertina jų nuomonę, o ne pabrėžia jų jauną amžių.

Ši karta iš tiesų yra itin talentinga, bet jai reikalinga ir tinkama kryptis. Organizacijos viduje Z kartos darbuotojui gyvybiškai svarbus vidinis ugdymas, kai jį moko ir nukreipia autoritetą turintis ir patyręs specialistas. Toks ugdymas turi būti teigiamas, rodant pavyzdį, kokia linkme judėti, kokias priemones naudoti, o ne kritikuojant dėl klaidų. Z kartos motyvacija auga stebint autoritetą ir sėkmingai įgyvendinant užduotis, o ne grįžtant prie padarytų klaidų ir jas analizuojant.

Taip pat minėjote, kad jaunosios kartos darbuotojams labai svarbi socialinė atsakomybė. Ar darbdaviai turėtų į tai atkreipti dėmesį?

Z kartai iš tiesų rūpi, kas vyksta jų valstybėje, jų mieste, jų organizacijoje. Šį reiškinį įmonės vis dažniau pastebi ir Lietuvos mokyklose. Štai profesinės savanorystės programos „Kam to reikia?!“ dalyviai bendrauja su mokiniais, pasakoja jiems apie savo profesiją bei organizaciją ir taip padeda vaikams susidaryti vaizdą apie darbą konkrečioje srityje. Bendraudami su jais organizacijų specialistai kartu pastebi, kas svarbu Z kartai.

Jau dabar aišku, kad aplinkai nekenksmingos technologijos, atliekų rūšiavimas, socialiniai ir paramos projektai, savanoriavimas, lygių galimybių užtikinimas yra būtini svajonių darbovietės požymiai, kurie padės pritraukti, motyvuoti ir išlaikyti Z kartos darbuotojus.

Be to, vadovai turėtų nepamiršti užtikrinti Z kartai galimybę tobulėti ir suteikti tam reikalingus mokymosi įrankius – nuo naujausios technikos iki įvairių mokymų, padedančių jauniesiems darbuotojams augti ne tik profesinėje srityje. Idealiu atveju mokymai turėtų vykti naudojantis IT naujovėmis, galbūt netgi socialiniais tinklais, nes internete Z kartos žmonės jaučiasi itin laisvai ir patogiai, drąsiai ir nieko nevaržomi gali dėstyti savo mintis ir progresuoti.

Gerda, šiandien specialistai dažnai mini Z kartos individualizmą ir norą išsiskirti. Ar tai kaip nors paveikia jų elgesį darbe?

Žinoma. Specialistai pastebi, kad Z kartai taip pat svarbi individualizuota darbo vieta ir galimybė judėti. Z karta į savo darbo vietą žiūri labai lanksčiai ir nori turėti galimybę dirbti iš bet kur: namų, kavinių ar net kelionėse.

Įmonės, kurios aiškiai suvoks naujosios Z kartos darbuotojų poreikius, nebijos keistis, laimės kovą dėl geriausių darbuotojų.

Dėkoju už pokalbį.

„Kam to reikia?!“ yra programa, prie kurios prisijungę organizacijų atstovai visoje Lietuvoje padeda mokiniams sužinoti apie skirtingas profesijas ir karjeros galimybes.

Savo sričių profesionalai važiuoja į mokyklas pasakoti apie savo profesijas, priima mokinius į savo darbą vienai dienai „šešėliauti“ arba pasikviečia į ekskursiją įmonėje ar organizacijoje pamatyti, kuo gyvena ir ką veikia viena ar kita įmonė ar įstaiga. Prieš trejus metus šią programą inicijavo „Swedbank“ ir „Omnitel“, o šiandien prie jos prisijungusios daugiau nei 200 įmonių ir 700 mokyklų. Visi, kuriems rūpi vaikų pasirinkimai, gali prisijungti prie „Kam to reikia?!“.

Gedimino Gaidelio nuotr.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: