Pradinis / KARJERA / Ko dabartinis jaunimas tikisi iš darbdavių

Ko dabartinis jaunimas tikisi iš darbdavių

„Net apie 30 proc. kandidatuojančiųjų į profesinės praktikos pozicijas yra ką tik studijas baigę studentai, o dabartiniai jų reikalavimai darbdaviui visiškai kitokie negu prieš keletą metų“, – teigia „Citco“ įmonės Lietuvoje talentų pritraukimo skyriaus EMEA (Europa, Artimieji Rytai ir Afrika) regionui vadovas Diarmuidas Sextonas, ieškantis specialistų 15-oje Europos šalių. Pasak jo, bendrovės, siekdamos pritraukti gabiausius darbuotojus, turėtų prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos poreikių.

Anot vadovo, šiandien jaunas žmogus yra idealistas, ieškantis darbo vietos, kurioje galėtų tobulėti. Todėl darbdavys turėtų padėti ugdyti jo gebėjimus ir atkreipti dėmesį į tai, kad potencialių darbuotojų poreikiai darbdaviui keičiasi.

Profesinės praktikos ieško jau pirmuose kursuose

Seniau studentai profesinės praktikos pradėdavo ieškoti tik baigę studijas, o šiandien jie jau pirmame kurse domisi savo karjeros galimybėmis. „Pirmaisiais „Citco“ Lietuvoje gyvavimo metais pastebėjome, kad studentai tik paskutiniais studijų metais pradėdavo ieškoti, kur įgyti profesinės darbo patirties. Tuomet ji dar nebuvo privaloma ir tik nedaugelis įmonių Lietuvoje galėjo pasiūlyti tokias galimybes. Šiandien studentas nori kaip įmanoma greičiau susipažinti su būsimu darbo pobūdžiu, kuris atitinka jų pasirinktą specializaciją“, sako D. Sextonas.

Anot vadovo, darbdavys, norėdamas pritraukti jaunuosius talentus, šiandien turi būti ypač lankstus. Rinkoje jaučiamas išaugęs studentų, studijuojančių užsienyje bei norinčių atlikti praktiką Lietuvoje veikiančiose tarptautinėse organizacijose, skaičius. „Pavyzdžiui, tokiais atvejais, esant poreikiui, sudarome sąlygas suderinti darbo laiką su studijomis“, – sako D. Sextonas.

Atrankas vertina kaip papildomas tobulėjimo galimybes

Sextonas teigia, jog dar atrankų metu kandidatai nori gauti detalų grįžtamąjį ryšį. Grįžtamasis ryšys svarbus tolesniam profesiniam augimui ir jis yra vertinamas ne kaip kritika, o kaip galimybė tobulėti.

„Reikia nepamiršti, kad visi vertina grįžtamąjį ryšį, tačiau jauniems specialistams tai ypač juntama. Svarbu, kad organizacijos užtikrintų, jog vadovai turi galimybę gauti reikiamus mokymus, kad galėtų sėkmingai dirbti su savo komandomis. Pavyzdžiui, „Citco“ lyderystės įgūdžiai lavinami dar prieš darbuotojams tampant vadovais. Yra dešimtys mokymų kursų, kuriuos galima rinktis ir kurie užtikrina, kad taikoma geriausia praktika bei metodai“, – sako D. Sextonas.

Greičiau keičia darbus, bet imlesni naujovėms

Sextonas teigia, kad šiandienio darbuotojo elgesys labai pasikeitė, palyginti su tuo, koks jis buvo prieš 10 metų. X kartos atstovai ir vyresni žmonės linkę būti lojalesni organizacijai, o Y karta turi kitokias vertybes ir požiūrį į darbą. Viena darbovietė jiems nėra visam gyvenimui, todėl darbdaviai pastebi jaunus žmones ieškant naujų galimybių kas 2 metus ar net dažniau. Jei jie nemato, kaip tobulėti dabartinėje darbovietėje, nedvejodami keičia darbdavį. Tą patį galima pasakyti ir apie ką tik studijas baigusius studentus.

„Šiandieniniai studentai ir ką tik studijas baigę jaunuoliai yra linkę mokytis ir pritaikyti išmoktas žinias dirbdami prie įdomių projektų. Jie nori iššūkių ir, ištobulinę savo įgūdžius iki meistriškumo, imasi kitų išbandymų. Jei darbas tampa monotoniškas ar jame trūksta iššūkių, tikėtina, kad „Millenium“ kartos atstovai ims ieškoti kitų galimybių. Dėl to svarbu, kad darbdavys galėtų siūlyti asmeninio tobulėjimo kupiną darbo vietą“, – teigia D. Sextonas.

Pasak vadovo, jau pirmajame atrankų etape kandidatai klausia apie detalius karjeros planus, vertikalias ir horizontalias tobulėjimo galimybes. Todėl įmonei labai svarbu suteikti mokymų galimybes, ugdyti darbuotojo įgūdžius ir kompetencijas.

Įsidarbinant svarbus prasmingo darbo lūkestis

Vienas svarbiausių lūkesčių, kuriuos kelia studijuojantis ar studijas baigęs darbuotojas, yra prasmingo darbo lūkestis. Šiandien net žemesnėse pozicijose stengiamasi gerinti ir efektyvinti procesus, prisidėti prie organizacijos kuriamos vertės. Jiems svarbu jaustis įvertintiems bei pripažintiems, taip pat tapti įmonės sėkmės dalimi.

„Y kartos vertybių skalė yra kitokia nei ankstesnių kartų. Vyresnieji yra dėkingi už suteiktas darbo galimybes, o jaunesnioji karta viską mato kitaip. Jie nebeklausia „kas man iš to?“, kandidatai nori žinoti bendrovės vertybes ir būti įsitraukę į socialinės atsakomybės veiklas, taip pat jaustis prisidėję prie bendrovės pasiekimų. Jie nori būti organizacijos dalimi, o ne tik atlikti savo funkcijas, ir tai, mūsų nuomone, yra labai sveikintina. Tokie kandidatai dažniausiai demonstruoja tai, ką mes iš tiesų vertiname, – kritinį mąstymą. Mes, kaip kompanija, taip pat džiaugiamės galėdami keistis informacija ir savo darbuotojams suteikti galimybes augti kartu su „Citco“, – sako D. Sextonas.

Asmeninio gyvenimo balanso bei socialinės atsakomybės projektų svarba

Prieš dešimtį metų studentams be patirties būtų buvę sudėtinga rasti net praktikos vietą. Šiandien įmonės aktyviai dalyvauja karjeros mugėse ir įdarbinimo programose bei konkuruoja darbo rinkoje dėl talentingiausių darbuotojų.

„Labai išaugo darbdavio įvaizdžio, socialinės atsakomybės, papildomų naudų paketo, darbo ir asmeninio gyvenimo balanso svarba. Šiandien studentai yra aktyvūs savo bendruomenėse, jiems svarbu, ar kompanija, kurioje jie ketina įsidarbinti, vykdo socialinės atsakomybės projektus, jiems taip pat rūpi draugų įvertinimas pasirinktos įmonės atžvilgiu. Bendraamžių atsiliepimai socialinėje medijoje apie kompaniją taip pat aktualūs ir vėl, poreikis save susieti su kažkuo didesniu ir prasmingu jaunam žmogui  itin būdingas“, sako D. Sextonas.

 

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top