Pradinis / KARJERA / Moksleivis iš Lazdijų – apie sėkmingą verslo idėją ir darbą su vienu garsiausių šalies dainininkų

Moksleivis iš Lazdijų – apie sėkmingą verslo idėją ir darbą su vienu garsiausių šalies dainininkų

Lietuvoje gerokai lengviau sukurti  verslą, kurio dar niekas nedarė, taip pat tapti savo srities lyderiais bei išgarsėti. Konkurencijos turime kur kas mažiau nei didelėse valstybėse gyvenantys žmonės, todėl pasiekti savo tikslų gali kiekvienas.

Apie tai vienoje iš svarbiausių temų tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „Studijos 2018“ kalbės kviestiniai svečiai. Jiems svarbu parodyti jauniems žmonėms, kad Lietuva yra didelių galimybių šalis.

Pavyzdžiui, ar patikėtumėte, kad kokiame Londone, Paryžiuje ar Berlyne patirties neturintis šešiolikmetis moksleivis galėtų įkurti ir valdyti drabužių prekės ženklą? Ir dar taptų asmeniniu vieno garsiausių šalies dainininkų grafikos dizaineriu?  O Lietuvoje gali. Tokia yra Gusto Klėjaus iš Lazdijų istorija.

Gustas Klėjus

„Kai mokiausi dešimtoje klasėje, kompiuteriu nupiešiau briedį. Visiems, kam rodžiau, jis labai patiko, todėl pradėjau galvoti, o kur aš jį galėčiau panaudoti. Tada vyresnysis brolis pasiūlė, kad mums reikia pradėti kurti drabužius su tuo briedžiu. Pradėjom nuo labai mažų kiekių, o dabar jų jau tūkstančiai“, – pasakoja dvyliktoje klasėje šiuo metu besimokantis Gustas.  Kartu su mediciną studijuojančiu broliu Ignu juodu jau porą metų valdo prekės ženklą „briedisTu“ ir gamina briedžiu paženklintus džemperius bei marškinėlius. „Tikrai džiaugiamės, kad tai darome Lietuvoje, o ne kažkur, kur visi labai konkuruoja ir vieni kitus kopijuoja. Kai sukūrėme pirmąjį džemperį, užteko įkelti jo nuotrauką į socialinius tinklus ir pasipylė užsakymai. Tiesiog Lietuvoje nebuvo nieko panašaus, todėl iš karto sulaukėme didelio susidomėjimo“, – sėkme vis dar negali atsidžiaugti Gustas.

Gustas ir Ignas Klėjai

Ženklu „briedisTu“ pažymėti drabužiai parduodami visoje Lietuvoje, daug užsakymų iškeliauja ir į tas šalis, kur gyvena didelės lietuvių bendruomenės, – Angliją, Airiją, Norvegiją. „Žmonėms patinka, kad viską darome čia, savo šalyje, be to, ant drabužių mes net užrašome, kad pagaminta mūsų gimtuosiuose Lazdijuose. Populiariname savo miestą“, – sako „briedžiais“ pravardžiuojami broliai.

Talentingą grafikos dizainerį netrukus pastebėjo  ir  pramogų pasaulio žmonės. Bene pirmasis buvo vienas iš populiariausių  šalies dainininkų Andrius Mamontovas, kuris tapo ištikimu prekės ženklo „briedisTu“ gerbėju. O vėliau netgi pasiūlė jaunajam Gustui tapti asmeniniu jo grafikos dizaineriu. „Taip, jis visiškai nesureikšmino mano jauno amžiaus. Šiuo metu rūpinuosi Andriaus vizualiniu įvaizdžiu, taip pat dirbu prie labai populiaraus projekto „Kitokie pasikalbėjimai“ ir dar gaunu daug kitų užsakymų“, – darbus vardija visiškai save išlaikyti galintis dvyliktokas.

Gustas ir jo brolis Ignas sako, kad svarbiausia mūsų mažoje šalyje – netingėti. „Visiems, kurie ką nors daro, ieško galimybių, – pasiseka, – įsitikinę jie ir ragina jaunus žmones niekur neišvykti: – Čia bus paprasčiau nei kitur.“

Kad Lietuvoje gerokai lengviau sulaukti dėmesio, pritaria ir praėjusį savaitgalį pirmą kartą Londone apsilankiusi atlikėja Monika Pundziūtė-Monique. Mergina sako, kad viename didžiausių Europos miestų supratusi, kaip ten sunku išsiskirti iš minios. „Pilnos gatvės ryškių, stilingų, spalvotų žmonių. Mėlyni ar raudoni plaukai tame mieste niekam įspūdžio nedaro, nes tokių yra daug“, – pastebėjo  Monika. O lietuviškame pramogų pasaulyje patraukti visų žvilgsnius daug paprasčiau – užtenka į socialinius tinklus įkelti kiek įdomesnę nuotrauką arba drąsiau išreikšti nuomonę ir iškart apie tai ima kalbėti visa šalis. „Norinčiam išgarsėti žmogui tai tikrai labai naudinga. Tačiau reikėtų neužmiršti, kad taip pat paprasta ir viską prarasti. Vienas netinkamas poelgis, neetiškas pasakymas ir karjera gali sužlugti“, – sako ši garsenybė, todėl ragina jaunus žmones elgtis atsakingai.

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ vadovas Mykolas Markauskas pripažįsta, kad jo ir žurnalisto Andriaus Tapino projektas kokioje  nors didelėje Vakarų šalyje galbūt taip greitai nebūtų įsivažiavęs. „Amerikoje ar Anglijoje internetinių televizijų yra ne viena, o Lietuvoje nebuvo. Niekas iki mūsų nebuvo sugalvojęs to daryti. Ir net kai ėmėme garsiai kalbėti, kad profesionalios, gerai parengtos laidos gali būti ne tradiciniame televizoriuje, o tiesiog „Youtube“ platformoje, daug kas sakė, kad tai neapsimoka, kad nebus susidomėjimo, – 2016 metais startavusios televizijos pradžią prisimena Mykolas Markauskas. – Svarbiausia buvo tikėti savo idėja ir ja užkrėsti kitus“, – sako jis ir džiaugiasi, kad „Laisvės TV“ tapo pirmąją visiškai iš asmeninių žmonių lėšų išlaikoma televizija šalyje. Šiuo metu ji turi 4 tūkstančius nuolatinių finansinių rėmėjų.

Mykolas Markauskas

„Kadangi esame maža šalis, konkurentų taip ir neatsirado. Tapome ne tik pirmieji, vieninteliai, bet ir žiūrimiausi“, – šmaikštauja netradicinės televizijos vadovas. Su parodos „Studijos 2018“ lankytojais Mykolas Markauskas pasidalins ir įspūdinga statistika. „Mūsų kurtų laidų peržiūrų skaičius siekia net 13 milijonų, galima sakyti, kiekvieną mėnesį sugeneruojam beveik po milijoną. „Youtube“ esame labiausiai prenumeruojama televizija Lietuvoje, lenkiam net tradicinius kanalus“, – pasidžiaugia jis.

16-oji tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „Studijos 2018“ apie dideles karjeros galimybes Lietuvoje su jaunais žmonėmis kalbės ir kiti gerai žinomi savo sričių profesionalai: Mykolo Markausko kolega, žurnalistas Andrius Tapinas, dizaineris Robertas Kalinkinas, televizijos filmų ir laidų bei renginių prodiuserė ir režisierė Laura Paukštė, komunikacijos specialistas, verslininkas,  „Login“  nugalėtojas Eimantas Mikšys.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top