Pradinis / KARJERA / Verslininkai ir investuotojai: „Reikia ir idėjos, ir spindinčių akių“

Verslininkai ir investuotojai: „Reikia ir idėjos, ir spindinčių akių“

Liaudies išmintis byloja – protingi mokosi iš svetimų klaidų. Tokios pat taisyklės svarbu laikytis ir versle, kurį plėtojant verta pamąstyti apie investicijų iš šalies pritraukimą bei galimus verslo partnerius. Pasak ekspertų, bene svarbiausias sėkmingo verslo ingredientas – užsidegimas ir mokėjimas turimą idėją išversti į verslo kalbą, kad ji būtų patraukli ir potencialiems investuotojams.

„Neseniai atlikta banko „Swedbank“ apklausa parodė, kad šiandien 8 iš 10 lietuvių galvoja apie savo nuosavą verslą arba jį jau turi, tačiau yra nemažai veiksnių, kurie pristabdo mūsų šalies gyventojus nuo verslo kūrimo. Svarbiausią vietą tarp šių veiksnių užima biurokratija“, – sako banko Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė.

Startas – beveik be biudžeto

Ketverius metus drabužius ir avalynę kurianti dizainerė ir prekių ženklo „Atsikeli ir varai“ savininkė A. Šeduikytė prisipažino kažkada pati bijojusi biurokratinių kliūčių, todėl kurį laiką verslą plėtojo su individualios veiklos pažyma ir atidėliojo bendrovės kūrimą.

„Kreipiausi į žmones, kurie užsiima bendrovių kūrimu, kad jie man įsteigtų įmonę, o pati galėčiau koncentruotis į tai, kas man patinka ir ką norėčiau daryti. Kai pradėjau kurti savo drabužių liniją, pinigų daug neturėjau, dėl to stengiausi daryti viską pati arba naudodama mažiausius išteklius“, – sako dizainerė ir priduria, jog šiandien jai sunku suvokti, kaip viską pavykdavo atlikti su itin mažu biudžetu.

Biurokratijos baimę pavertė galimybe

Algimantas Variakojis, „Verslo angelų“ fondo partneris, pastebi, kad kai kada biurokratinės kliūtys kaip tik gali tapti įkvėpimu verslui.

„Kai registravau savo pirmąją įmonę 1992 m., tai užtruko du mėnesius, bet aš pamačiau verslo galimybę. Tuomet už atitinkamą mokestį nusprendžiau padėti kitiems išspręsti šį klausimą – žmonėms įmonę įregistruodavau per vieną dieną“, – kalba „Verslo angelų“ fondo partneris.

Su kliūtimis, trukdančiomis plėtoti verslą, teigė nesusidūręs ir iš kanapių pagamintų maisto produktų prekių ženklo „Hempus“ atstovas Dovydas Juškys. „Aš manau, kad tai iniciatyvos klausimas: jeigu tau reikia, tikrai viską pasidarysi“, – teigė D. Juškys.

Jis kaip labiausiai jų verslui padedantį dalyką įvardijo įvairias parodas, kuriose galima pajusti rinkos pulsą ir pagal jį planuoti savo verslo veiksmus.

Baisiausia – neįgyvendinta idėja

Kaip dar viena iš priežasčių, atbaidančių lietuvius nuo savo verslo kūrimo, dažnai yra įvardijamas kapitalo trūkumas. Tiesa, pasak ekspertų, tikint savo idėja pinigų rasti galima visada.

„Reikia pačiam susirinkti komandą arba ateiti su idėja, gal mes pasiūlysime komandą, parašysime finansinius planus, bet tokiu atveju turėtų būti unikali idėja. Privalu suprasti verslą pinigų kalba, tačiau reikia ir spindinčių akių. Jeigu žmogus pats netiki idėja, kaip aš galiu į ją dėti savo pinigus?“ – aiškina „Verslo angelų“ fondo partneris A. Variakojis.

Investuotojo teigimu, plėtojant verslą svarbu neatmesti ir idėjos apie verslo partnerį, ne tik turintį finansinių išteklių, bet ir galintį pasidalyti praktiniais patarimais. Be to, galvojant apie savo verslą ypač svarbu būti drąsiam ir dalytis turimomis idėjomis.

„Kalbėkime apie savo idėjas ir problemas garsiai, ir atsiras žmonių, kurie jas išgirs. Aišku, kas nors gali idėją pasiskolinti, bet man baisiau klausytis, kai žmogus pamato sėkmingai įgyvendintą idėją ir sako pats ją turėjęs prieš penkerius metus, bet jos neįgyvendinęs dėl kapitalo trūkumo ar biurokratinių kliūčių“, – teigia A. Variakojis.

Visus patarimus apie naujo verslo kūrimą ir plėtojimą bei pamokas iš kitų verslininkų patirties galima išgirsti interneto seminare

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top