Pradinis / Laikas Sau / Kas mums trukdo gerai jaustis darbe?

Kas mums trukdo gerai jaustis darbe?

Vis daugiau kalbama, kad gera emocinė savijauta ne mažiau svarbi ir darbe. Laimingas žmogus ne tik yra sveikesnis, bet ir atsparesnis įtampai, turi daugiau energijos. Bet kaip pasiekti laimės jausmą darbe? Psichologas Marius Daugelavičius vardija pagrindines klaidas, kurias darydami kasdien trukdome sau jaustis gerai.

Per dideli reikalavimai sau

Visko spėti neįmanoma, nuolat gyvenant bėgimo ir įtampos režimu net lengviausia užduotis gali tapti neįveikiama. Pasak M. Daugelavičiaus, darbe patys save išvarginame kaskart siekdami viską atlikti tobulai. Rūpinamės, kad kiekvienas popierėlis būtų savo vietoje, graužiamės, kad nepaskambinome klientui reikiamą minutę. Vien mintims apie tobulumą iššvaistome daug laiko ir energijos. „Sutelkite dėmesį į atliekamą darbą, mažiau varginkite save mintimis, kad jį reikia atlikti idealiai“, – pataria psichologas.

Dar vienas bruožas, galintis virsti tikra yda darbe, – perdėtas smulkmeniškumas. Prisipažinkime – dažnai darbe paskęstame tarp smulkmenų. Jos atitraukia nuo pagrindinių darbų ir yra didžiausios laiko rijikės. Ar tikrai pakvietimo į renginį popieriaus spalva tokia pat svarbi, kaip viso renginio sėkmė? „Žvelkite į ilgalaikę perspektyvą. Žinokite, ką turite padaryti šiandien ir ko siekiate ilguoju laikotarpiu“, – sako psichologas.

Nenoras planuoti

Viena dažniausių šiuolaikinio dirbančio žmogaus frazių yra: „Neturiu laiko.“ Tačiau problema – ne valandų trūkumas, o nesugebėjimas jų praleisti efektyviai. Pasak M. Daugelavičiaus, laiką darbe planuoti būtina. Dieną pradėti vertėtų nuo darbų sąrašo. Visi teoriškai žino, kad planuoti naudinga, tačiau šiuo patarimu naudojasi retai. Dažnas pasiteisinimas – planuoti nėra laiko. Tačiau 1 min. nuosekliam darbų planui sutaupo mažiausiai 15 min. darbo“, – sako psichologas.

Dar vienas patarimas – dirbkite ne daugiau, o gudriau. Susidėliokite prioritetus: kurie darbai yra skubiausi, o kurie gali palaukti, kurie iš jų išties svarbūs ir turi būti atlikti labai gerai, o kuriuos užtenka padaryti. Štai Pareto dėsnis teigia, kad 20 proc. pastangų sukuria 80 proc. rezultatų. Tad svarbiausia – išsiaiškinti 20 proc. svarbiausių darbų, kurie ir sukurtų 80 proc. rezultatų.

Darbui prilygstantis poilsis

Dažnas priešas darbe – stresas. Kaip teigia M. Daugelavičius, stresas – sutrikusios pusiausvyros būsena. Deja, dėl jos dažnai esame kalti patys, nes nemokame ilsėtis.

Kaip dažniausiai ilsisi protinį darbą dirbantys žmonės? Radę laisvą minutę tikrina el. paštą, naršo internete, skaito laikraščius. Pamirštame, kad tokie užsiėmimai taip pat yra protinė veikla, tad smegenys toliau gauna krūvį ir nesiilsi.

Taip pat klysta tie, kurie dirbę fizinį darbą „pailsėti“ eina į sporto salę. Todėl jeigu norite atitolti nuo darbų ir tapti atsparesni įtampai, kaitaliokite skirtingo pobūdžio veiklas, laisvalaikiu veikite tai, ko trūksta darbo metu. Nuo protinio darbo ilsėkitės fiziškai – sportuokite, dirbkite sode ir pan. Tiems, kurių darbe daug rutinos, vienodų užduočių, laisvu laiku patariama užsiimti veikla, kurioje daugiau nuotykių, adrenalino.

Mintys apie darbą – ir laisvalaikiu

Įtampa – kaip virusas: jai dažniausiai pasiduoda tie, kurių imunitetas nusilpęs. „Fizine sveikata rūpinamės reguliuodami mitybą, sportuodami, tad reikėtų nepamiršti ir dvasinės. Reikia išmokti „persijungti“, grįžus iš darbo bent kelioms valandoms darbą pamiršti, nors kartais padaryti ne tai, ko reikia, o tai, ko norisi. Tarkime, pasiimti seniai užmirštus piešimo reikmenis ir ką nors nupiešti“, – sako M. Daugelavičius.

Užklupus įtampai darbe reikėtų prisiminti visai paprastus kvėpavimo pratimus. Užsimerkite, lėtai 12 kartų įkvėpkite ir iškvėpkite. Susikoncentravę tik į kvėpavimą, bent minutei pamirškite darbą. Įtampą malšinti gali padėti ir rami muzika ar trumpas pokalbis su kolega, kartu sukremtant sveiką užkandį, pavyzdžiui, saujelę riešutų, kuriuose yra nervų ląstelėms būtino lecitino, reikiamo efektyviai smegenų veiklai.

Netinkamas požiūris

Nors labai stengiatės, dirbate viršvalandžius, tačiau rezultatas vis tiek ne toks, kokio norėtumėte, o darbas nebedžiugina? Pabandykite pakeisti ne darbą, o požiūrį. „Kad žmogus dirbtų su malonumu ir sėkmingai atliktų užduotis, turi pažadinti vidinį vaiką, – pataria psichologas. – Būdami vaikais esame smalsūs, norintys pažinti, atrasti. Viso to reikia ir tam, kad sektųsi darbe.“

Taigi, norint tapti laimingu darbuotoju, reikia išmokti rūpintis savimi.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: