Pradinis / Aktualijos / Kauniečiai pritraukė rekordinę investiciją iš Didžiosios Britanijos

Kauniečiai pritraukė rekordinę investiciją iš Didžiosios Britanijos

Kaune įsikūrusi „Helis play“ kompanija jau ilgiau nei pusmetį kuria ir tobulina naują savo projektą, internetinę kompiuterinių žaidimų pardavimo platformą „Eneba“. Spalį įmonė pranešė, kad projektas pritraukė užsienio investuotojų dėmesį – „Eneba.com“ sėkmingai užbaigė 2,5 milijono eurų vertės pradinio finansavimo etapą.

Tai ne pirmoji lietuviška pardavimo platforma, sulaukusi užsienyje įsikūrusių investicinių fondų dėmesio. Didelio užsienio investuotojų susidomėjimo sulaukė ir kitos Lietuvoje kuriamos internetinės prekyvietės, tokios kaip „Vinted“, „Oberlo“ ar „CGTrader“. Vis dėlto „Eneba“ investicija – viena didžiausių ankstyvos stadijos investicijų šioje verslo srityje ir didžiausia tokia Lietuvoje.

Pasak „Helis play“ įkūrėjų Žygimanto Mikštos ir Vyčio Uoginto, tokia investicija padės toliau sėkmingai vystyti platformą ir sparčiau plėstis 137,9 mlrd. dolerių vaizdo žaidimų rinkoje.

„Šiuo metu skaičiuojame daugiau nei du milijonus unikalių vartotojų iš viso pasaulio. Mūsų platformoje žaidimus perka ir parduoda ne tik lietuviai, bet ir vokiečiai, ispanai, olandai, prancūzai bei daugybės kitų šalių žaidimų gerbėjai“, – teigia V. Uogintas.

Anot Vyčio, „InReach Ventures“ fondo investicija padės dar labiau išplėsti „Eneba.com“ geografiją ir imtis rimtų veiksmų sprendžiant antrinėje žaidimų rinkoje egzistuojančias problemas. Jis teigia, kad tokios problemos, kaip pasitikėjimo tarp pirkėjo ir pardavėjo trūkumas, sukčiavimo rizika, komplikuotas žaidimų prieinamumas tam tikruose pasaulio regionuose, yra rimti iššūkiai, kuriems spręsti bus naudojamos pritrauktos lėšos.

Advokatų kontoros „Motieka ir Audzevičius“, kuri kartu su Londone įsikūrusia advokatų kontora „Orrick Herrington & Sutcliffe“ atstovavo „Helis play“ atliekant parengiamuosius investicijos veiksmus ir buvo atsakinga už teisinę investicijos dalį, partneris Giedrius Kolesnikovas pažymėjo, jog „InReach Ventures“ yra žinoma kaip kruopščiai atsirenkanti perspektyviausius startuolius, tad dėmesys, parodytas „Helis play“ projektui, yra reikšmingas įvertinimas tiek pačiam startuoliui, tiek regionui, į kurį panašūs fondai vis dar žiūrėdavo atsargiai. Pasak Giedriaus, „InReach Ventures“ ryžtas ir motyvacija investuoti į „Eneba“ platformą tokią didelę investicijos sumą buvo jaučiami ir investicijos suteikimo procese, kurį lydėjo trumpi terminai, lankstūs sprendimai bei nuolatinė komunikacija tarp šalių siekiant kuo skubiau sėkmingai įgyvendinti šį sandorį.

Pasirinkti padėjo dirbtinis intelektas

„InReach Ventures“ yra išties išskirtinis investicinis fondas. Kompanija naudoja patentuotą programinę įrangą (žinomą kaip DIG), paremtą mašininio mokymosi technologija, tam, kad surastų ir įvertintų perspektyviausius Europos startuolius. Praeityje „Inreach Ventures“ patikėjo Lietuvoje sukurtos „Oberlo“ platformos sėkme, o 2017 metais startuolis buvo parduotas „Shopify“ už daugiau nei 15 milijonų dolerių.

Kauniečiai neatsilieka. Ž. Mikšta ir V. Uogintas kartu dirba jau nuo 2012-ųjų, kai įkūrė ir išplėtojo skaitmeninės rinkodaros „Seohelis“ bei kūrybinės reklamos „Kokosas“ kompanijas. Jos vos prieš savaitę paskelbė apie susijungimą į naują „What About“ darinį. 2016 metais draugai taip pat įkūrė užsakomųjų programavimo paslaugų bendrovę „Helis LT“ ir praėjusių metų pabaigoje ją pardavė „Tesonet“ kompanijai. Tokį sprendimą kolegos priėmė tam, kad galėtų susikoncentruoti į „Eneba“ platformos vystymą, kuris ir buvo pastebėtas „InReach Ventures“ algoritmų.

Roberto Bonanzinga, vienas iš fondo įkūrėjų, teigė, kad pagrindinės „InReach Ventures“ fondo investicijos yra būtent į pardavimo platformas. „Naudodamiesi savo programine įranga, mes nuolat ieškome geriausių Europos technologijų startuolių. Kiekvienais metais peržiūrime dešimtis tūkstančių naujų startuolių, tačiau atsirenkame tik geriausius. Investuoti į „Enebą“ nusprendėme susitikę su vadovais ir supratę, kad „Helis play“ turi unikalią komandą, kuri vystydama savo projektus didžiausią dėmesį kreipia į galutinį vartotoją. Būtent tokios filosofijos laikosi ir sėkmingiausios pasaulyje interneto kompanijos“, – teigia R. Bonanzinga.

Pats Roberto praeityje yra investavęs į daugybę žinomų pardavimo platformų: „Banjo“, „Contentful“, „Depop“, „Friend.ly“, „Lifecake“, „Saatchi Art“, „StoryLane“, „Tictail“, „Vivino“ ir „Wooga“.

Apie Eneba

„Eneba“ – tai virtuali skaitmeninių vaizdo žaidimų pardavinėjimo platforma, kurioje žaidimų entuziastai gali patogiai ir greitai pirkti bei parduoti skaitmeninius žaidimų raktus be jokios šiam verslo sektoriui būdingos apgaulės rizikos. „Eneba.com“ ypač išsamiai tikrina pardavėjų patikimumą, taip užtikrindami geriausią kainos ir kokybės santykį ir gerokai sumažindami pirkėjo bei žaidimų kūrėjų riziką.

„Eneba“ šiuo metu savo veiklą vysto Europos ir Lotynų Amerikos rinkose, o jos įkūrėjai tikisi, kad iki metų galo platforma pasieks net 8 milijonų eurų apyvartą.

Kauno m. sav. inf.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: