Pradinis / Kelionės / Ką daryti, jei kelionę apkartino sugadintas bagažas?

Ką daryti, jei kelionę apkartino sugadintas bagažas?

Vasaros laikotarpiu Lietuvos gyventojų kelionių į užsienį skaičius gerokai padidėja, o vienas mėgstamiausių keliavimo būdų – kelionės lėktuvu. Tad kiekvienam keliautojui svarbu žinoti, kokios yra oro keleivių teisės, kaip elgtis ir kokios kompensacijos numatomos dingus arba vėluojant bagažui ar jį sugadinus. 

Štai keli paprasti patarimai, kaip elgtis, jeigu keliaujant jūsų bagažas vėluoja, dingo arba buvo sugadintas.

Visų pirma, dar oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl dingusio bagažo ir pasilikite sau kopiją. Išsaugokite įlaipinimo kortelę ir bagažo etiketes ir paprašykite bagažo skyriaus kontaktinių duomenų bei pasitikslinkite, ar yra kokia nors bagažo sekimo sistema, kurioje galėtumėte patikrinti savo bagažo statusą internete. Išsaugokite visus būtiniausių reikmenų, kuriuos teko įsigyti dėl bagažo vėlavimo, pirkimo dokumentus ir galiausiai pateikite raštišką pretenziją aviakompanijai. Jei dėl bagažo vėlavimo patyrėte žalą (turėjote įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui turite pateikti ne vėliau kaip per 21 dieną nuo bagažo gavimo dienos. Nepamirškite išsaugoti pretenzijos kopijos ir pridėti reikiamų dokumentų, pvz., bagažo etikečių kopijas, užsakymo patvirtinimą ir įsigytų būtiniausių reikmenų čekius.

Ką daryti, jei pastebėjote, kad jūsų bagažas sugadintas? Visų pirma, atsiimdami registruotą bagažą atidžiai jį apžiūrėkite ir, jeigu jis apgadintas, oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl bagažo, pasilikite sau kopiją. Taip pat išsaugokite įlaipinimo kortelę bei bagažo etiketes. Surinkite informaciją apie sugadinimą, pvz., padarykite sugadinto bagažo nuotraukas, kreipkitės į nepriklausomą ekspertą dėl patvirtinimo, kad lagaminas sugadintas nepataisomai, pateikite apytikslę bagažo taisymo kainą ir pan. Sugadintų ar sunaikintų daiktų pirkimo dokumentai taip pat būtų naudingi. Pateikite rašytinę pretenziją su turimais įrodymais aviakompanijai dėl kompensacijos.

Nepavykus išspręsti nesklandumų, galite kreiptis į Lietuvoje veikiantį Europos vartotojų centrą,. Jis pasirengęs padėti visiems vartotojams, kurie kitoje nei gyvenamosios vietos Europos Sąjungos valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje asmeninio vartojimo tikslais įsigijo netinkamos kokybės prekę ar paslaugą.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia centrus, įsikūrusius 28 ES valstybėse narėse, Norvegijoje ir Islandijoje. Centro paslaugos vartotojams – nemokamos.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top