Pradinis / Kelionės / Ką svarbu išsiaiškinti prieš įsigyjant kelionę?

Ką svarbu išsiaiškinti prieš įsigyjant kelionę?

Kelionė į užsienį dalyvauti jogos kursuose, meditacijų ar savęs pažinimo stovyklose, pasiūlymas prisijungti prie patyrusio keliautojo formuojamos grupės į egzotišką šalį, negirdėtų kelionių įmonių reklamos Turizmo departamentas perspėja, kad po „Facebook“ tinkle platinamu kvietimu išsirinkti kelionę savo atostogoms ne visada slypi legalus kelionių organizatorius.

„Esame gavę pavienių skundų dėl žinomų žmonių dažniausiai socialiniuose tinkluose organizuojamų kelionių. Juos išsprendėme išaiškindami reikalavimus kelionių organizavimo paslaugų teikėjams. Kartais jie tiesiog nepateikia aiškios ar išsamios informacijos, dėl to gali atrodyti, kad jų teikiamos paslaugos yra nelegalios, pavyzdžiui, nenurodo, kad kelionę organizuoja ne jie patys, o pažymėjimą turintis kelionių organizatorius. Tačiau kelionių organizavimo neturint kelionių organizatoriaus pažymėjimo socialiniuose tinkluose tendencija stiprėja, todėl turime paskatinti turistus būti budrius planuojantis atostogas“, – atkreipia dėmesį Valstybinio turizmo departamento Turizmo veiklos priežiūros skyriaus vedėjas Tadas Žentelis.

Baudos nelegalių kelionių organizavimo paslaugų teikėjams gali siekti iki 1,8 tūkst. Eur.

Naujojo turistinio sezono proga Turizmo departamentas primena pagrindinius žingsnius, kurie gali užtikrinti atostogas užsienyje be rūpesčių.

1. Prieš įsigyjant kelionę padarykite namų darbus.

  • Gaukite išsamią informaciją apie kelionę: transportą, apgyvendinimą, maitinimą ir maršrutą.
  • Sužinokite visą kelionės kainą.
  • Sužinokite, kas yra kelionės organizatorius.
  • Valstybinio turizmo departamento svetainėje www.tourism.lt patikrinkite kelionių organizatoriaus draudimą dėl nemokumo ar bankroto.
  • Susipažinkite su atsiliepimais apie kelionių organizatorių ir (ar) kelionių agentūrą.
  • Gaukite turizmo paslaugų sutartį ir susipažinkite su jos sąlygomis.
  • Išsiaiškinkite sutarties nutraukimo sąlygas.
  • Išsiaiškinkite skundų nagrinėjimo tvarką.
  • Gaukite kelionių organizatoriaus vietinio atstovo kontaktus.
  • Gaukite informaciją raštu apie tikslias kelionės sąlygas.
  • Prieš pirkdami kelionę, išsiaiškinkite viską. Taip pat būtinai patikslinkite išvykimo laiką likus dienai iki kelionės ir saugokite savo kelionės sutartį iki pat kelionės pabaigos!

Daugiau aktualių patarimų – Turizmo departamento tinklalapyje www.tourism.lt, skiltyje „Turistui“.

2. Prisiimkite atsakomybę nuspręsdamas, kaip keliauti – per kelionių organizatorių, laikinai veikiantį kelionių organizatorių ar savarankiškai.

Svarbu prisiminti, kad:

  • Kelionių agentūros negali sudaryti organizuotos kelionės paslaugų paketų. Už organizuotos kelionės paslaugų paketą atsako šį paketą sudaręs kelionių organizatorius (toliau – KO).
  • Kelionių agentūra gali tik perparduoti KO parengtus organizuotos kelionės paslaugų paketus.
  • Organizuotos kelionės paslaugų paketas yra dviejų ar daugiau turizmo paslaugų rinkinys, kuris sudaromas tuo pačiu tikslu ilgesniam nei 24 valandų laikotarpiui, arba yra įtraukta nakvynė. Paslaugų paketas nepriklauso nuo sudarymo būdo, t. y. nesvarbu, ar sudarytas iš anksto (standartinis), ar sudaromas individuliai, pagal konkretų turisto poreikį.
  • Organizuotos kelionės paslaugų paketo išskaidymas į atskiras paslaugas neatleidžia KO ar kelionių agentūros nuo prievolės sudaryti turizmo paslaugų teikimo sutartį su turistu.
  • Užsienyje registruoti organizuotų kelionių paslaugų teikėjai, norėdami teikti paslaugas Lietuvos Respublikos gyventojams, turi būti įtraukti į Departamento tinklalapyje skelbiamą sąrašą.
  • Turistas, įsigijęs kelionės paketą iš nelegalizuoto Lietuvoje užsienio KO, pats prisiima riziką dėl galimos žalos atlyginimo. Tokiu atveju turisto teisės ginamos tos šalies, kurioje šis užsienio KO yra registruotas, teisės aktų nuostatomis. Turistas, prieš pirkdamas tokią kelionę, turi pats iš anksto išsiaiškinti, kur ir kaip jam reiktų ginti savo teises.
  • Turistas, įsigydamas kelionę iš kelionių organizatoriaus pažymėjimo neturinčio asmens ar įmonės turi pats įvertinti riziką, prisiimti visą atsakomybę ir, rekomenduojama, papildomai apsidrausti nuo galimos žalos.
  1. Ginkite savo, kaip vartotojo, teises.

Turizmo departamentas rekomenduoja labai atidžiai rinktis paslaugos teikėją, kilus klausimų konsultuotis su departamento specialistais (informaciją, kurią reikia žinoti prieš įsigyjant kelionę, galite gauti e. paštu prieziura@tourism.lt arba telefonu Vilniuje 8 706 64 976).

Departamentas nuolat vykdo kelionių organizatorių bei agentūrų stebėseną, operatyviai informuoja visuomenę ir, esant reikalui, teisėsaugos institucijas. Informacija apie nepatikimus paslaugų teikėjus skelbiama ir nuolat atnaujinama Turizmo departamento  tinklalapyje http://www.tourism.lt/uploads/documents/turizmo_paslaugu_teikejai/KA/NEPATIKIMI%20KELIONIU%20PARDAVIMO%20AGENTAI_2017-02-23.pdf

Apie sužinotus organizuotų kelionių teikimo pažeidimus reikia pranešti Turizmo departamentui.

Beje, jau išvykus į užsienio šalį rekomenduojama naudotis Užsienio reikalų ministerijos sukurta mobiliąja programėle „Keliauk saugiai!“ ir gauti patikimą informaciją, kaip elgtis krizių atveju, kokie yra Lietuvos atstovybių užsienyje kontaktai, žemėlapiai, artimiausios atstovybės nustatymas pagal GPS. Svarbu, kad visa informacija programėlėje pasiekiama be interneto bet kurioje pasaulio vietoje.

Keliaukime atsakingai ir be rūpesčių!

 

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top