Pradinis / KARJERA / Keturi sėkmės lydimo verslininko bruožai

Keturi sėkmės lydimo verslininko bruožai

J. StankevičienėPatraukli įmonė – sėkmės lydima įmonė. Ne paslaptis, jog įmonės sėkmė dažnai priklauso ne tik nuo puikios idėjos, bet ir nuo jos kūrėjų tam tikrų bruožų bei savybių. „Daug pasiekę verslininkai pasižymi ir tam tikrais asmenybės bruožais. Jų, be abejonės, yra nemažai, vis dėlto galima išskirti kelis“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Verslo vadybos fakulteto dekanė prof. dr. Jelena Stankevičienė, mielai sutikusi pasidalyti savo įžvalgomis. Tad kokie tie keturi sėkmės lydimo verslininko bruožai?

Gebėjimas rizikuoti ir mokymasis iš nesėkmių. Paradoksalu, bet sėkmės lydimos įmonės išsiskiria gebėjimu mokytis iš nesėkmių (geriausios įmonės sėkmę pasiekia tik dešimtuoju ar dvyliktuoju bandymu), geba priimti esamas rinkos sąlygas ir sėkmingai jas išnaudoti. Kiekvienas gero verslininko vardo siekiantis žmogus greičiausiai yra ne kartą „sudegęs“, kitaip tariant, nesėkmingai rizikavęs. Warrenas Buffettas ar Steve‘as Jobsas rizikavo daug ir nuolatos kalbėjo apie tai, jog daugiausia išmoko iš situacijų, kuriomis jiems nepasisekė.

Motyvacija ir įvairiapusiškumas. Šie žmonės yra labai motyvuoti. Jie bando kurti įvairaus tipo verslą, taip ne tik diversifikuodami savo veiklos riziką, bet ir neapribodami savo kūrybinio potencialo. Pažiūrėkime į didžiausių pasaulio bendrovių pavyzdžius: IKEA įkūrėjas Ingvaras Kampradas savo verslumo gebėjimus išbandė žuvies produktų, kanceliarinių prekių versle ir tik vėliau perėjo prie baldų gamybos. Fredrikas Idestamas, kurio įkurta NOKIA įmonė dirbo daugybėje gamybos sektorių: popieriaus gaminių, dviračių ir automobilių padangų, avalynės, asmeninių kompiuterių, ir tik gerokai vėliau sutelkė jėgas į telekomunikacijų verslą.

Kūrybiniai sprendimai. Nėra nė vienos garsios pasaulio įmonės, kuri nepasižymėtų kūrybiniais sprendimais. Neseniai VGTU viešėjo Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (CERN) atstovai. Jie pasakojo, jog tik kūrybingumo vedamas dar 1989 metais Timas Bernersas-Lee CERN patalpose išrado World Wide Web (WWW). Iš pradžių taip buvo siekiama supaprastinti bendravimą automatinio keitimosi informacija tarp mokslininkų CERN viduje, o šiandien gyvenimas jau neįsivaizduojamas be interneto. Kūrybinis potencialas – vienas iš pagrindinių šiuolaikinės įmonės aspektų, nes tik taip gimsta inovacijos, kurios yra vienas iš esminių šių dienų prioritetų.

Rinkos išmanymas ir nenugalimas smalsumas. Kiekvienam potencialiam verslininkui labai svarbu įsigilinti, kas yra jo konkurentai, atlikti rinkos analizę. Reikia sugebėti suprasti, koks yra jo siūlomo produkto ar paslaugos konkurencinis pranašumas, kurioje verslo modelio dalyje bus generuojamas pelnas.

Taigi neapsieinama be noro tobulėti, įgimto smalsumo ir domėjimosi rinkos įvykiais. Daugiau apie sėkmingą verslą galėsite išgirsti lapkričio 12 dieną VGTU Žinių ir technologijų perdavimo centro kartu su Lietuvos rizikos ir privataus kapitalo grupe organizuojamame viešame renginyje „Ready 2 Start 2015“ , kuriame nuskambės ne vienas verslininkų sėkmės receptas, o visi besidomintys gaus naudingų patarimų, kaip pritraukti investuotojų.

VGTU

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: