Pradinis / Šeima ir sveikata / Kiek cukraus saugu suvartoti per dieną?

Kiek cukraus saugu suvartoti per dieną?

Grynasis cukrus žmogaus organizmui nėra reikalingas, o per didelis jo kiekis – ir žalingas. Ypač rudenį, siaučiant peršalimo ligoms, geriau saldumynus keisti į sveikus, naudingų medžiagų turinčius produktus. Dažnai pabrėžiama, kad per didelis cukraus kiekis ir nuolatinis saldumynų vartojimas gali sukelti net labai rimtas ligas. Kada cukraus būna per daug?

Mitybos specialistai išskiria dvi pagrindines cukraus rūšis: natūralųjį, esantį piene, daržovėse, vaisiuose, naudingą mūsų organizmui, ir grynąjį, naudojamą maistui gaminti.

„Grynasis cukrus aprūpina organizmą energija, patenkina mūsų saldumynų poreikį ir gali sustiprinti daugelio maisto produktų skonį, tačiau neturi jokių vertingų maistinių medžiagų“, – paaiškina farmacininkė Elvyra Ramaškienė. Pasak jos, gerai savijautai palaikyti rekomenduojama per dieną suvartoti iki šešių arbatinių šaukštelių natūralaus ar pridėtinio cukraus. Didesnis kiekis yra rizikingas.

Didina ligų riziką

Sveikam žmogui, kuris tinkamai maitinasi, nedažnas saldumynų vartojimas nebus žalingas, tačiau nesaikingas pridėtinio cukraus vartojimas, pasak specialistės, iš tiesų gali sukelti ligas. „Kai cukrus patenka į žmogaus kūną, jis skyla į dvi dalis – fruktozę ir gliukozę – ir keliauja į kepenis.  Didžioji dalis fruktozės kepenyse virsta riebalais, todėl atsiranda rizika susirgti diabetu, o dalis patenka į kraują, užkemša kraujagysles, sukelia širdies ligas, nutukimą“, – perspėja farmacijos specialistė.

Per didelis cukraus kiekis išbalansuoja visų endokrininės sistemos organų veiklą, todėl gali paskatinti hiperaktyvumą, nervų sistemos dirglumą, mikroelementų ir vitaminų trūkumą. Dėl didelio cukraus kiekio sutrinka žarnyno mikroflora – gali atsirasti grybelių ir parazitų, trikdančių viso organizmo imuninės sistemos veiklą.

Verta tikrintis

Norint, kad cukraus kiekis kraujyje būtų reguliarus, svarbiausia kuo sveikiau maitintis, judėti ir palaikyti normalų kūno svorį. Taip pat rekomenduojama kasmet pasitikrinti cukraus kiekį kraujyje. Rezultatai gali būti atsakymas į daugelį smulkių ir neaiškių negalavimų.

„Padidėjus cukraus kiekiui, sunkiau gyja žaizdos, padažnėja šlapinimasis, padidėja troškulys, nuovargis, kraujuoja dantenos, pablogėja regėjimas, ant odos gali atsirasti rausvų dėmių“, – nurodo E. Ramaškienė.  Pasak jos, dėmesį reikėtų atkreipti ne tik į per didelį, bet ir į per mažą cukraus kiekį. Pokyčius svarbu aptarti su gydytoju.

Nors priklausomybė nuo cukraus nėra ypač sunki, negalintiems gyventi be saldžių užkandžių vaistininkė rekomenduoja rinktis natūralius džiovintus vaisius, uogas, saldų augalą steviją ar saldųjį pupmedį. Taip pat reikėtų nepamiršti valgyti vaisių, daržovių, gerti pieno, nes šiuose produktuose esantis natūralusis cukrus reikalingas gerai organizmo savijautai bei  funkcionavimui palaikyti.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top