Pradinis / Nuomonė / Koks yra idealus mokytojas?

Koks yra idealus mokytojas?

Math Teacher Writing on Chalk BoardKol moksleiviai ir jų mokytojai džiaugiasi vasaros atostogomis, buvo atliekama apklausa norint išsiaiškinti, koks, tėvų bei jų vaikų manymu, turi būti šių dienų mokytojas. Apklausos dalyviai, mokytojai, taip pat gerai šalyje žinomi moksleivių tėvai neabejoja: didžiausias šių dienų iššūkis pedagogams – gebėti moksleivius įkvėpti ir motyvuoti.

Mokinius sudominti darosi vis sunkiau

Kaip keičiasi pasaulis, taip, reaguodama į aplinkos pokyčius, turi keistis ir mokykla. Daugelis sutinka, kad mokymosi metodai, kurie buvo taikomi prieš dešimt metų ar dar anksčiau, jau nebetinka, būtent todėl mokiniai į mokyklą dažnai eina nenoriai. „Pastebime, kaip kasmet vaikų pasyvumas per pamokas bei nenoras mokytis vis auga, – kalbėjo Algirdas Jasinevičius, informacinių technologijų mokytojas, kartu su kolegomis nuo rugsėjo pasiryžęs dalyvauti mokymų pedagogams programoje „Samsung mokykla ateičiai“. – Mano ir daugelio kolegų nuomone, pedagogams reikia išmokti įtraukti ir sudominti vaikus, nebijoti taikyti naujoviškų mokymo metodų. Priešingu atveju problemų neišspręsime ir geresnių rezultatų nepasieksime.“

Mokytojo pareiga – motyvuoti

Mokinių ir mokinių tėvų apklausa, kurioje dalyvavo 626 respondentai, parodė, kad net 65 proc. apklaustų moksleivių bei 72 proc. mokyklinio amžiaus vaikus auginančių tėvų gebėjimą motyvuoti ir sudominti laiko viena svarbiausių šiuolaikinio mokytojo savybių. Kita vertus, tik mažiau nei pusė tyrimo dalyvių esamą situaciją Lietuvoje šiuo klausimu vertina palankiai: didesnė dalis mano, kad jų ar jų vaikų mokytojai tokiais gebėjimais pasižymi retai.

Tam, kad mokytojas turi būti lyderis, motyvuojantis, ugdantis laisvą, protingą ir mąstantį žmogų, pritaria ir du mokyklinio amžiaus vaikus auginanti televizijos bei radijo laidų vedėja Livija Gradauskienė. Moteris pripažįsta, jog jai pasisekė ir savo vaikų papildomai mokytis skatinti nereikia. „Aš pati nemotyvuoju savo vaikų eiti į mokyklą. Džiaugiuosi, kad jie turi gerus mokytojus, galbūt todėl to daryti ir nereikia. Nemanau, kad tėvai turėtų kištis į mokytojų darbą, juk tai tiesiog nepriimtina. Mes visi esame kurios nors srities specialistai ir nenorime, kad kitos profesijos žmogus staiga pradėtų mums aiškinti, kaip turime dirbti“, – įsitikinusi L. Gradauskienė.

Maždaug pusė apklaustųjų mano, kad, be gebėjimo motyvuoti, mokytojams svarbus atsidavimas savo darbui, mokėjimas bendrauti su jaunimu, reiklumas, teisingumas bei domėjimasis naujovėmis.

Baudos ir skatinimas pinigais – netinkamas metodas

Kol idealių pedagogų dar trūksta, kištis į mokymosi procesą bei papildomai skatinti savo atžalas lankyti mokyklą ar atlikti namų darbus suskumba tėvai. Ar tikrai, žadėdami nupirkti trokštamus daiktus mainais už gerą mokymąsi, jie elgiasi tinkamai?

Pasak dainininkės Violetos Tarasovienės, vaikai turi suprasti, kad jų ateitis priklauso nuo to, kaip jie mokysis, o atsakomybės jausmą, rodydami pavyzdį, turi skiepyti tėvai. „Vaikų motyvavimas pinigais man atrodo visiškai nepriimtinas. Bausmės taip pat prastas sprendimas. Šiais laikais gali atimti telefoną ar kompiuterį, bet tai – bausmė už daug rimtesnius nusižengimus. Juk motyvuoti mokytis galima kitaip. Svarbu pažinti savo vaiką: jei jam patinka laimėti, kurkite progas siekti laimėjimo mokslo srityje, jei vaikas žavisi sportu, pažadėkite, kad, jei gerai mokysis, jis galės lankyti mėgstamos sporto šakos būrelį“, – patirtimi dalijosi V. Tarasovienė.

Apklausą atliko bendrovės „Samsung Electronics Baltics“ ir įmonės „Tavo mokykla“ atstovai.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: