Pradinis / Kūrybos podiumas / „Kūrybos podiumas“ drąsina jaunuosius kūrėjus

„Kūrybos podiumas“ drąsina jaunuosius kūrėjus

Gruodžio pradžioje Kaune vyko įvairiausių sričių žmones, neabejingus kūrybai, subūręs renginys „Kūrybos podiumas“. Dviejų dienų mados, grožio ir kūrybos šventę vainikavo dizainerių kolekcijų pristatymas, kuris pritraukė ir garsius Kauno žmones, mados srities žinovus, tekstilės pramonės atstovus.

Dėmesys – ir pradedantiesiems kūrėjams

„Kūrybos podiume“ savo darbus pristatė ne tik patyrę, jau savo prekės ženklus vystantys dizaineriai, bet ir pradedantieji kūrėjai, dar nepratę prie mados podiumų. „Norime matyti ant podiumo ir kūrybingumu trykštančio jaunimo idėjas, skatinti pradedančiuosius kūrėjus, sudaryti jiems galimybę pristatyti savo darbus platesnei auditorijai, suteikti daugiau pasitikėjimo savimi ir paspirties eiti savo pasirinktu kūrybiniu keliu“, – kalbėjo renginio organizatorės Inesa Uktverienė ir Kristina Parachomikienė.

Tarp ant podiumo savo darbus pristačiusių pradedančiųjų kūrėjų buvo ir Kauno technologijos universiteto mados inžinerijos studentės. Jos pristatė dvi kolekcijas – „4+1 White  Glance“ ir „Vitality“.

„4+1 White  Glance“ kolekcija žavėjo originalia koncepcija

„4+1 White  Glance“ kolekcijos pristatymo metu žiūrovai išvydo 13 autorių darbus – bendrą mados kolekcijos projektą paruošė KTU mados inžinerijos ketvirtojo kurso studentės Martyna Gegužytė, Dovilė Katinaitė, Indrė Statkevičiūtė, Asta Lisauskaitė, Rimantė Venclovaitė, Eglė Naudžiūtė, Mantė Jaraitė, Eglė Stankevičiūtė, Vaida Navickaitė, Ugnė Derilovaitė, Elinga  Šeinauskaitė, Greta Gedgaudaitė, Laura Karaliūnaitė.

Pasak autorių, ši kolekcija,  įkvėpta „co-living“ ir „co-working“ koncepto bei miesto architektūros panoramos, atspindi  startuoliškai   aktyvios,  jaunos,  veržlios  ir entuziastingos  asmenybės  sampratas. Joje  4  stilistinių sprendimų  variacijos  perteikia  vidinę  laisvę,  įvairiapusiškumą.  Balta  spalva  išgrynina  bei  subalansuoja   minties  lengvumą,  elegancijos  plastiką  bei  dermę.

 Kolekcijoje „Vitality“ – originalūs technologiniai sprendimai ir natūralumas

KTU mados inžinerijos šeštojo kurso studenčių Simonos Motuzaitės-Kandratavičienės, Jolantos Kondratienės ir Dalios Sedlevičienės kurta kolekcija „Vitality“ alsuoja „hygge“ konceptualia filosofija. Pasak kūrėjų, „hygge“ yra menas mėgautis paprastais malonumais, tai mokėjimas džiaugtis akimirka, įžvelgti tai, kas geriausia, mąstyti  pozityviai. Kolekcija skirta vaikų ir jaunimo mados linijai. Ji išsiskiria originaliais, vienetiniais skaitmeninio spausdinimo technologiniais sprendimais. Kolekcijoje vyrauja  natūralūs  audiniai, natūralūs dažai. Drabužiai kurti taikant gamtą tausojančią technologiją.

Kolekcijų autorės – apie studijų patirtį ir profesines vizijas

Keletas pakalbintų kolekcijų kūrėjų papasakojo, kodėl pasuko į mados, aprangos kūrimo sritį, pasidalijo savo ateities vizijomis, studijų patirtimi ir patarimais jaunimui, svarstančiam apie mados inžinerijos studijas.

Laura Karaliūnaitė, pristačiusi savo kurtus avangardinio stiliaus, abiejų lyčių asmenims tinkančius marškinius-lietpaltį, pasakojo, kad ją nuo mažens traukė mada bei drabužių kūrimas – kurti rūbelius lėlėms vaikystėje buvo didžiulė pramoga. „Mokantis mokykloje teko dalyvauti ne vienoje darbų technologijų (rankdarbių) olimpiadoje regiono ir miesto mastu, jose pristatydavau savo kurtus drabužius ir aksesuarus. Tad tikrai nebuvo sunku apsispręsti, ką noriu studijuoti, – asmenine patirtimi dalijosi mergina. – O studijas KTU pasirinkau, nes norėjau sužinoti ne tik kaip nupiešti drabužį, bet ir kaip jį fiziškai pagaminti, kad jis būtų patogus ir estetiškas. Kitaip sakant, suprasti, kas, prie ko ir kaip jungiasi.“

Laura Karaliūnaitė. Asmeninio archyvo nuotr.

Paklausta, kas studijų metu buvo įdomiausia, L. Karaliūnaitė sakė, kad itin patiko dirbti su drabužių konstravimo programomis ir pasinerti į kūrybinį procesą.

„Būdavo labai smagu ir įdomu gavus užduotį diskutuoti su dėstytojomis. Jos, išklausiusios studento idėją, visada padeda ją tobulinti, gryninti. Pasinaudodama proga labai norėčiau padėkoti lektorėms Ingridai Balynaitei ir Eglei Inai Mackevičienei, kurios visų studijų procese negailėdamos savęs, žinių ir patirties padeda jauniems kūrėjams tobulėti“, – gerų žodžių apie dėstytojas negailėjo jaunoji kūrėja.

Baigusi studijas, L. Karaliūnaitė norėtų dirbti su konstravimo programomis, konstruoti gaminius pagal užsakovų pageidavus ir kartu dirbti su kūrybine grupe, kuriant ir ieškant naujų dizaino sprendimų.

Mantė Jaraitė. Asmeninio archyvo nuotr.

Mantė Jaraitė, pristačiusi marškinių-pončo modelį, kuris savo minimalistiniais sprendimais atskleidžia betoninės ir tūrinės architektūros matymą, pasakoja, kad ją, kaip ir L. Karaliūnaitę, mada ir drabužių kūrimas žavėjo nuo vaikystės. Mados inžineriją mergina pasirinko norėdama kūrybiškų studijų. „O Kauno technologijos universitetą pasirinkau, nes tai vienintelis universitetas Lietuvoje, kuris siūlo drabužių inžineriją ir dizainą apimančią studijų programą – mados inžineriją, suteikiančią plačias įsidarbinimo galimybes“, – pasakojo M. Jaraitė.

Ji paneigė dažnai pasitaikančią nuomonę, kad mados inžinerijos studijos nesiskiria nuo aprangos dizaino studijų. „Tai inžinerinės krypties studijos, orientuotos į drabužių technologiją ir konstravimą, su dizaino sprendimų prieskoniu. Dėmesys sutelkiamas į techniškąją pusę, studijuojama ir fizika, mechanika ar matematika, – pasakoja M. Jaraitė. –  Todėl abiturientams, kurie svarsto apie šias studijas, patarčiau nebijoti susidurti su iššūkiais ir būti atviriems įvairioms galimybėms, nes manau, jog būtent tokių savybių ir reikia norint tapti šios srities specialistu.“

Paklausta, kaip įsivaizduoja savo profesinį kelią, M. Jaraitė atskleidė, kad didžiausias tikslas, kurį yra sau išsikėlusi, atrasti mėgstamą, žavintį darbą ir kartu toliau vystyti savo individualų kūrybinį kelią. Mergina pabrėžė ir tai, kad nors norėtų pasisemti žinių užsienyje, tačiau savo ateitį mato Lietuvoje, nes yra didelė patriotė.

Mados inžinerijos studijos padėjo išgryninti verslo idėją

Viena iš kolekcijos „Vitality“ kūrėjų S. Motuzaitė-Kandratavičienė, kuri jau turi aukštojo mokslo diplomą ir yra pasisėmusi darbo patirties įvairiose srityse, pasakojo į universitetą vėl stojusi mokytis mados inžinerijos savo malonumui. Dabar Simona – šeštojo, paskutinio, kurso studentė.

S. Motuzaitė-Kandratavičienė. Gerdos Žemaitytės nuotr.

S. Motuzaitė-Kandratavičienė teigia, kad studijos gerokai pranoko jos lūkesčius. Jos padėjo studentei išgryninti ir pagaliau pasiryžti įgyvendinti verslo idėją – Simona nuo penktojo kurso vysto MB „Skaitmeninės tekstilės namai“ veiklą. Ji sako, kad studijuodama mados inžineriją KTU įgijo daug verslui ir gamybai reikiamų žinių, mokėsi tokių įdomių dalykų, kaip aprangotyra, spalvotyra, ornamentika ir tautodailė, mados istorija, multimedijos kūrimas, aprangos kompiuterinis projektavimas, kostiumo meninis modeliavimas, mados vizualizacija, mados kolekcijos ir kt.

Savo versle S. Motuzaitė-Kandratavičienė taiko vieną moderniausių tekstilės marginimo būdų – skaitmeninį spausdinimą.  Ji skaitmeniniu plačiaformačiu spausdintuvu ant tekstilės ritinių perkelia klientų atsiųstus raštas, grafiką, nuotraukas, iliustracijas ir t. t. Simona klientams siūlo natūralius audinius ir savo verslą vadina aplinkai draugišku.

Svarbu paminėti, kad vienos iš „Kūrybos podiumo“ nominacijų – „Originaliausia kolekcija 2017“ laimėtoja tapo studijas Kauno kolegijoje šiemet baigusi kūrėja Toma Stašytė, pristačiusi drabužius, kurtus remiantis tradiciniais senovės Japonijos kostiumais. Taigi jaunimo kūryba išties žavi išskirtinumu, įdomiomis ir netikėtomis idėjomis, joje atsispindinčiomis šiuolaikinio gyvenimo įžvalgomis ir savitomis iš svetur atėjusių reiškinių interpretacijomis.

Apie „Kūrybos podiumo“ nominacijų laimėtojus – kituose straipsniuose.

Lietuve.lt

Kolekcijų pristatymo fotografai: Raganius FOTO, Donatas Zaščiurinskas

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top