Pradinis / Laikas Sau / Bent valanda per dieną – tik sau

Bent valanda per dieną – tik sau

Reading-a-book-001Kasmet visame pasaulyje spalio 10 d. minima Psichikos sveikatos diena, kuria siekiama skirti daugiau dėmesio psichikos sveikatos problemoms ir skatinti tokių problemų turinčių žmonių palaikymą. Pasaulio sveikatos organizacija 2015 m. siekia atkreipti dėmesį į sergančiųjų psichikos ar neurologinėmis ligomis orumą.

Statistika rodo, kad vienas iš keturių žmonių tam tikru gyvenimo tarpsniu patirs psichikos ar neurologinį sutrikimą. Šiuo metu visame pasaulyje yra apie 450 milijonų žmonių, kurie yra paveikti šių problemų. Vis dėlto tik maža dalis jų kreipiasi pagalbos, nes tokių problemų turintys žmonės ne tik yra diskriminuojami, bet ir neretai nukenčia nuo emocinio ar fizinio smurto.

Žmonės, kurių psichinė sveikata sutrikusi, yra viena labiausiai socialiai izoliuotų grupių, tad ypač svarbu suteikti jiems paramą ir palaikymą. Su sergančiuoju būtina elgtis pagarbiai, išlaikyti nuolatinį bendravimą, kiek įmanoma, atsižvelgiant į ligos sunkumą, leisti žmogui pačiam tvarkytis ir priimti sprendimus. Tyrimai rodo, kad tie asmenys, kurių identitetas yra išlaikomas ir kurių orumas yra išsaugomas, patiria silpnesnius ligos simptomus bei greičiau atsigauna. O žmonių, kurių savigarba yra pažeidžiama, sveikata ir savijauta dažnai dar labiau suprastėja, simptomai suintensyvėja.

Reikėtų nepamiršti, kad nė vienas iš mūsų nėra apsaugotas nuo psichikos sveikatos problemų. Net ir diagnozavus tokias sveikatos ligas reikėtų nepamiršti, kad jos dažnai būna išgydomos. Svarbiausia yra laiku atkreipti dėmesį į suprastėjusią būseną ir suteikti paramą žmogui, kuriam to reikia, gydymo metu.

Kad emocinė sveikata būtų stipri ir atspari gyvenimo sunkumams, patariama bent valandą per dieną skirti tik sau, atsipalaiduoti, užsiimti mėgstama veikla. Taip pat reikėtų išmokti įsiklausyti į savo kūną. Jei pajaučiama įtampa ar nerimas, patariama padaryti pertrauką, pabandyti nusiraminti. Būtina nepamiršti džiaugtis mažais gyvenimo dalykais, taip pat draugais, šeima, darbu. Toks pozityvus požiūris ir nusiteikimas formuoja teigiamą požiūrį į gyvenimą ir daro jį kokybiškesnį.

Miglė Prunskaitė, visuomenės sveikatos specialistė

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top