Pradinis / Grožis ir mada / „Mados infekcijai“ – užsienio dizainerių pagyros

„Mados infekcijai“ – užsienio dizainerių pagyros

Dvi dienas griaudėjusi didžiausia šalies mados fiesta – 21-oji „Mados infekcija“ su trenksmu atsisveikino iki kito pavasario. Užsienio svečiai festivalį lygina su savo šalių renginiais, žarsto „Mados infekcijai“ komplimentus ir visi iki vieno tikisi sugrįžti.

Festivalio idėjinė vadė Sandra Straukaitė sako, kad vidiniai „Mados infekcijos“ pasikeitimai ir nauja koncepcija pasiteisino šimtu procentų. „Šiemet vadovavomės ambicingu šūkiu – mes nekuriam šiukšlių – plačiąja, kokybine prasme. Teorija virto praktika – po renginio palikome keturiskart mažiau šiukšlių nei ankstesniais metais. Niekada nedarėme „kaip pernai“, bet šįkart nauji iššūkiai neleido ramiai ilsėtis komforto zonoje. Dar kartą įsitikinome, kad sėkmę susikuriame patys, o nepakeičiamų nėra: nei ant podiumo, nei užkulisiuose. Jaunieji dizaineriai podiumą šturmavo energingai, todėl labai tikiuosi, kad kitais metais jų pavardes vėl matysime mūsų programoje.“

Vietos koordinatės – nežinomos

22-oji „Mados infekcija“ bus išskirtinė. „2020-aisiais Šiuolaikinio meno centras atostogaus – pastatas bus renovuojamas, todėl didžiausia intriga lieka festivalio vieta. Žinant, kad mūsų komandai nėra nieko neįmanomo, o idėjų generatorius dirba kiaurus metus, neabejoju, kad vėl nustebinsime“, – intriguoja festivalio prodiuserė Ilma Cikanaitė. 

Iš pirmų lūpų

Festivalyje savo prekės ženklo „Simon Cracker“ kūrybą pristatęs Simone Botte po pasirodymo neslėpė šiltų jausmų „Mados infekcijai“. Simone sako, kad tai buvo vienas iš vos kelių renginių, kai jis išgyveno kiekvieną akimirką, šou dar nė neprasidėjus. „Puikioje erdvėje vyravo tik teigiama energija. Įdomu, kad organizatoriai subūrė tiek daug skirtingų dizainerių. Patiko, kad renginys itin profesionaliai suorganizuotas, o atmosfera be pozos. Jaučiausi suprastas ir savas.“

Publikos šiltai sutiktas latvių prekės ženklo „Status by Shtamguts“ dizaineris Artis Štamgūts pabrėžia nė kiek neperdedantis, dalydamas komplimentus „Mados infekcijai“. Artis sako, kad nustebo vos įžengęs pro Šiuolaikinio meno centro duris, o vėliau, pamatęs renginio scenografiją, buvo maloniai šokiruotas: „Tokia monumentali salės erdvė su ilgu podiumu ir įspūdingomis apšvietimo galimybėmis – kiekvieno dizainerio svajonė, kuri Vakaruose beveik neprieinama dėl milžiniško dalyvio mokesčio.“

Latviui antrino ir svečias iš Danijos Tobias Birk Nielsen, manantis, jog itin svarbu kolekciją parodyti ant podiumo. Kvietimą dalyvauti „Mados infekcijoje“ jis prilygino svajonės išsipildymui, net jei teko paaukoti seniai planuotas atostogas su mylimąja.

Artis Štamgūts, lygindamas „Mados infekciją“ su Rygos madų savaite, pastarajai negaili kritikos: „Tai nepalyginami renginiai. Rygos madų savaitė yra nuobodi, su daugybe beveidžių, komercinių kolekcijų. Organizatorių nedomina kūrybiniai iššūkiai. Rygoje veikiau vyrauja turgaus atmosfera su nemaloniu prieskoniu. Idėjinė švara ir dėmesys dizaineriui Vilniuje nuoširdžiai papirko. Tikiuosi, „Mados infekcija“ vyks vėl ir vėl, o aš dar galėsiu čia dalyvauti!“

21-ojoje „Mados infekcijoje“ mados gerbėjai per dvi dienas išvydo 16 lietuvių, italų, danų ir latvių dizainerių kolekcijų. Savo kūrybą pristatė Krista Stark, „Status by Shtamguts“ (Latvija), Kotryna Lipkevičiūtė ir Urtė Vosyliūtė („Injekcija“), Justas Taroza ir Augustė Zukaitė („Injekcija“), Lina Gudanavičiūtė, Laima Jurča (Latvija), Simon Cracker (Italija), „Leonsenberg“, Inga Skripka („Injekcija“), Mantas Bartkus su „#F6“, Nikė Kotryna, Morta Nakaitė, Tobias Birk Nielsen (Danija), Akvilė Jančauskaitė su „cut my fashion.“, Sandra Straukaitė ir Urtė Katiliūtė („Injekcija“).

Nuotraukų autoriai: Tautvydas Stukas, Aistis Rokas Vyšniauskas, Nendrė Žilinskaitė, Saulius Vilička, Eglė Sabaliauskaitė, Gedmantas Kropis, Dmitry Zemenkov

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: