Pradinis / Nuomonė / Kodėl jaunimas renkasi mokytojo kelią?

Kodėl jaunimas renkasi mokytojo kelią?

Jaunas pedagogas – naujas gaivus gūsis mokymosi įstaigoje. Visuomet norisi sužinoti: kas tie jauni, veiklūs, perspektyvūs ateities švietimo lyderiai, kurie pasirenka mokytojo kelią? Didžioji dalis jaunų pedagogų – ne tik sėkmingai baigę bakalauro ar magistro studijas, bet ir turintys pasiekimų mokslo, literatūros, kultūros, sporto, tarptautinių projektų srityse.

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) tęsia socialinę akciją „Aš mokau vaikus. Kokia tavo supergalia“, kuri įamžina jaunus, perspektyvius pedagogus.

Tatjana Stepanova

Esi ne tik mokytojas

Tatjana Stepanova mokytojos kelią nusprendė išmėginti tik baigusi lietuvių filologijos bakalauro studijas. „Suderinti magistrantūros studijas ir darbą mokykloje nebuvo lengva, bet buvo verta. Mokytojo darbas neleidžia stovėti vienoje vietoje. Nuolat judi, ieškai, atrandi, tiri, mokaisi ir tobulėji“, – teigia lituanistė.

Tatjanos teigimu, dirbdamas mokykloje visada sulauki grįžtamojo ryšio: „Geriausia dovana mokytojui yra mokinių patiriamos sėkmės, atradimo ir pažinimo džiaugsmas.“ Kasdien mergina būna ne tik lietuvių kalbos mokytoja, bet ir psichologe, vaikų drauge: „Moksleiviai į mokyklą atsineša ne tik kuprinę, vadovėlių ir sąsiuvinių. Jie ateina kartu su savo patyrimais, nerimu, džiaugsmais. Mokytojas turi matyti, girdėti, jausti.“

Jauno mokytojo, atėjusio į mokyklą, laukia ne vienas iššūkis ir baimė: kaip priims moksleiviai, vyresni kolegos, kaip seksis dirbti su skirtingais žmonėmis? „Jaunam ir nepatyrusiam pedagogui iškyla daugybė klausimų. Visada gera žinoti, kad šalia yra kolegų, kurie patars ir padės įveikti įvairiausias kliūtis“, – tikina T. Stepanova.

Moko užsieniečius lietuvių kalbos

Mokykloje lietuvių kalbos mokytoja Greta Botyriūtė dirba ketverius metus. Dvidešimt šešerių mokytoja pradėjo dirbti mokymosi įstaigoje ką tik baigusi lietuvių filologijos bakalauro studijas LEU. „Nesigailiu dėl savo sprendimo, nes jau pirmą kartą peržengusi mokyklos slenkstį žinojau, kad čia pasiliksiu ilgam“, – teigia G. Botyriūtė.

Greta Botyriūtė

Nuo pat mažens Greta norėjo būti pedagoge. Iš Marijampolės kilusi mergina vaikystėje su jaunesne seserimi Monika, pusbroliais ir pusseserėmis žaisdavo mokyklą. „Jau tada „mano mokinės“ išmokdavo ilgiausias Salomėjos Nėries, Vytės Nemunėlio ir kitų žinomų autorių poemas mintinai, dainuodavo dainas, vaidindavo spektakliuose, darydavo dekoracijas“, – pasakoja lietuvių kalbos mokytoja.

Greta dirba Vilniaus lietuvių namuose, kuriuose mokosi mokiniai iš daugiau nei trisdešimt skirtingų pasaulio šalių. Anot pedagogės, mokiniai yra skirtingų interesų, charakterių, kultūrų. Tokioje mokymosi įstaigoje mokytojas priverstas tobulėti kiekvieną dieną. „Esu įsitikinusi, kad net jei mokykloje dirbi visą gyvenimą, nevedi dviejų visiškai vienodų pamokų. Nors programose ir yra numatyta, ko turi išmokyti, tačiau turi visišką laisvę, kaip to mokyti. Kūrybingumas, inovatyvumas padeda tokiose pamokose“, – tikina jauna pedagogė.

Prieš metus G. Botyriūtė baigė lyginamosios lietuvių filologijos magistrantūros studijas. Magistro darbas „Moters tapatybės šiuolaikinėje moterų literatūroje (Lenos Eltang „Akmeniniai klevai“ ir Birutės Jonuškaitės „Didžioji sala“) buvo įvertintas prestižine Vytauto Kavolio premija. Apdovanojimas teikiamas už geriausius visų Lietuvos universitetų lituanistinius bakalauro, magistro darbus lietuvių literatūros ir kultūros temomis. Lietuvių kalbos mokytoja džiaugiasi, kad studijos buvo naudingos ir produktyvios: „LEU – mano alma mater. Būtent čia sutikau pačius nuostabiausius dėstytojus, kurie padėjo suvokti, jog sėdžiu savo rogėse ir važiuoju tinkama kryptimi.“

Prisideda prie Lietuvos ateities kūrimo

Jauna mergina Gintarė Staugaitytė būti mokytoja svajojo nuo mokyklos laikų. G. Staugaitytei apsisprendžiant renkantis pedagogo profesiją, įtaką padarė anglų kalbos mokytoja ir savanorystė jaunimo organizacijoje „Lietuvos skautija“, kuriai priklauso daugiau nei septyniolika metų ir vykdo edukacines veiklas su vaikais. Baigusi universitetą, Gintarė pradėjo dirbti anglų kalbos mokytoja Vilniaus krikščionių gimnazijoje.

Gintarė Staugaitytė

Paklausta, kas ją motyvuoja mokykloje, Gintarė atsakė: „Mano mokinukai. Mokau pradinių klasių vaikus, o jie yra labai nuoširdūs ir dalijasi savo meile. Žinau, kad mokydama juos prisidedu prie Lietuvos ateities kūrimo.“

Projekte „Aš mokau vaikus. Kokia tavo supergalia“ įamžinti 9 mokytojai: pradinių klasių mokytojos Veronika Naumova, Aida Audickaitė, krepšinio sporto treneris Tomas Tarasevičius, istorijos mokytojai Dalius Miknevičius, Simona Baltakytė-Levinienė, lietuvių kalbos mokytojos Greta Botyriūtė, Tatjana Stepanova, socialinis pedagogas Tomas Morkūnas, anglų kalbos mokytoja Gintarė Staugaitytė.

Dalius Miknevičius

LEU nuotr.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top