Pradinis / Renginiai, pramogos / Pirmojoje „Eurovizijos“ atrankoje kritikos dalyviams negailėjusią komisiją sužavėjo du pasirodymai

Pirmojoje „Eurovizijos“ atrankoje kritikos dalyviams negailėjusią komisiją sužavėjo du pasirodymai

Sausio 3 d., trečiadienio, vakaro LRT Didžiojoje studijoje su nekantrumu laukė būrys šalies atlikėjų, pasiryžusių šiemet kovoti dėl teisės atstovauti mūsų šaliai didžiausiame Europos dainų konkurse, kuris gegužės 8–12 dienomis vyks Portugalijos sostinėje Lisabonoje. Jau šį šeštadienį LRT televizijos žiūrovai išvys pirmosios atrankų laidos pasirodymus ir padės iš jų išrinkti geriausius, kurie pateks į tolesnius etapus.  

„Eurovizijos“ pirmojo atrankos etapo dalyvių buvo trylika, tarp jų ir jau anksčiau matyti veidai, ir debiutantai: „Justin 3“ ( „Born to be wild one“), Monee („Standing here“), Germantė („Turn it up“), Goda Sasnauskaitė-Godo („Fire Fountain“), Lukas Norkūnas („Tegu“), Meda Meškauskaitė („Blood Roses“), Benas Malakauskas („My memories“), Milda Rasilavičiūtė („I think about you“), Dangė („Netikra laimė“), Natalja Chareckaja („Serious“), Aušra Difartė („Someday“), Evaldas Vaikasas („Blind“), Ieva Zasimauskaitė („When we‘re old“).

Dalyvių pasirodymus ir dainas vertino atrankos komisija: atlikėja Dovilė Filmanavičiūtė, muzikos apžvalgininkas Ramūnas Zilnys muzikologas Darius Užkuraitis ir dainininkė Aistė Pilvelytė. A. Pilvelytė, 9 kartus bandžiusi sėkmę atrankose, į komisijos kėdę atsisėdo pirmąjį kartą.

Komisija. © Ieva Savickaitė

Komisija negailėjo dalyvių ir drąsiai kritikavo.

Pirmieji ant scenos lipo jauna grupė „Justin 3“ su lyrišku kūriniu „Born to be wild one“. Tačiau komisija neliko patenkinta. Vis dėlto D. Užkuraitis sakė, kad daina iš esmės gera, nors stadionų greičiausiai ir nesurinktų. R. Zilnys pastebėjo, kad visas tris dainos minutes grupės nariai įsijautę grojo pro šalį. Taip pat teigė, kad tai klasikinis dainos modelis, senamadiškas. Galbūt ši daina ir galėtų pasiekti kitą etapą, bet dėl finalo jis tikrai abejojantis.

„Justin 3“. © Ieva Savickaitė

Šios atrankos favoritėmis tapo Goda Sasnauskaitė-Godo su daina „Fire Fountain“ („Ugnies fontanas“) ir Ieva Zasimauskaitė su daina „When we’re old“.

D. Užkuraitis kalbėjo, kad Godą iškart siųstų į „Eurovizijos“ finalą, nes jos įdomus ir balso tembras, ir pati dainos struktūra. Komisijos narys ragino žiūrovus aktyviai už ją balsuoti.

Goda Sasnauskaitė-Godo. © Ieva Savickaitė

Dovilė antrino kolegai: „Tai buvo bomba!“ Jos nuomone, dar truputį reikėtų padirbėti prie kulminacijos, bet ir dabar yra puiku.

A. Pilvelytė taip pat gyrė Godą, bet pasiūlė keisti įvaizdį.

Paskutinė pasirodžiusi Ieva Zasimauskaitė kalbėjo, kad jos daina apie Marių, bet ji skirta kiekvienam.

R. Zilnys teigė, kad tai labiausiai jam patikusi daina. Graži muzika, emocija ir Ieva tai puikiai ištransliavo. Pasiūlė dar pridėti subtilių, trapių sprendimų iki visiško išbaigtumo.

A. Pilvelytė palinkėjo sėkmės ir teigė neabejojanti, kad „jau pats laikas Ievutę išleisti į „Euroviziją“.

D. Filmanavičiūtė taip pat tiki Ievos pergale, juokavo, kad jei ji nelaimės, tai pati ją nutemps į Lisaboną.

Ieva Zasimauskaitė. © Ieva Savickaitė

Kaip nelabai išsiskiriančias ir tiesiog gražias standartines dainas komisija įvardijo Monee, Beno Malakausko, Mildos Rasilavičiūtės, Aušros Difartės ir Evaldo Vaikaso dainas.

D. Filmanavičiūtė kalbėjo, kad Monee pritrūko originalumo, o Lisabona yra autentiškas miestas. Bet daugiau nieko jai prikišti negalinti.

Monee deklaravo, kad jei nelaimės „Eurovizijos“, trečią kartą sėkmės nė nebandys, nes Lietuvoje yra daug atlikėjų ir reikia jiems duoti kelią. Tačiau A. Pilvelytė skatino eiti pirmyn, sugrįžti į „Eurovizijos“ sceną ne vieną kartą. Taip pat ši komisijos narė sukritikavo Monee įvaizdį – teigė, kad tokių rūbų scenai nesirinktų, nes varpelio formos drabužis vizualiai sudarkė gražias merginos kojas. Atlikėja padėkojo už kritiką ir sakė, kad galbūt ir kitąmet sugrįš.

Benui Malakauskui D. Filmanavičiūtė pasiūlė Lisabonoje paminti dviratį, o ne lipti ant scenos, nes daina jai pasirodė nuobodoka. R. Zilnys taip pat kalbėjo apie tai, kad daina graži, kad joje daug vietos dramatiškumui, kad Benui nereikia visąlaik laikytis įsikibus mikrofono. Ir jei atlikėjas patektų į kitą etapą, kūrinį reikėtų tobulinti, nes, jo žodžiais tariant, „nėra sprogimo“. D. Užkuraitis pritarė, kad nėra kulminacijos, kad vien stovėdamas publikos neužkariausi, ir abejojo, ar su „Memories“ galima toli nueiti.

Benas Malakauskas. © Ieva Savickaitė

Mildos Rasimavičiūtės pasirodymą ir kūrinį komisija taip pat įvertino kaip standartinį, nors balsas buvo gražus, ir daina graži. Pasak jo, vietos tokioms dainoms visada atsiras, bet jos nuobodokos. D. Filmanavičiūtė pyktelėjo, kad, turėdami tokius gražius balsus, kaip Mildos, ir tokią televizinę patirtį, mūsų atlikėjai dainuoja tokias neįdomias dainas. D. Užkuraitis kalbėjo, kad tokia muzika yra amžina, ji turi savo klausytoją ir patobulintas šis kūrinys tikrai atrastų savo vietą.

A. Pilvelytė linkėjo pasirodymą dar pastiprinti ir jau tada – pirmyn.

Milda Rasilavičiūtė. © Ieva Savickaitė

Jauniausios atrankos dalyvės Germantės dainą parašė užsienio prodiuseriai. Spalvingais kailinukais pasipuošusios atlikėja ir dvi jos šokėjos scenoje atrodė jaunatviškai, tačiau, R. Zilnio žodžiais, Germantė atrodė gana išsigandusi, jaudulys jai kišo koją. Komisijos narys linkėjo atsipalaiduoti ir padirbėti repeticijų salėje. R. Zilnys taip pat pajuokavo dėl merginų įvaizdžio: „Gerai, kad kailiniai netikri, – neatims žaliavalgių balsų.“

Germantė. © Ieva Savickaitė

Jaudulys ir techniniai nesklandumai koją kišo ir Medai Meškauskaitei, kuri sulaukė daugiausia kritikos dėl neišbaigto ir neapgalvoto, gana mėgėjiškai sustatyto pasirodymo. Komisijai nepatiko kėdė, kalbėjo, kad ji tikrai ne „Eurovizijos“ scenai. Nepatiko ir šokėjas, kuris atrodė tarsi pašalinis žiūrovas. A. Pilvelytė teigė: „Nėra kvėpavimo, atraminių natų. Dar daug darbo reikia įdėti.“ R. Zilnys pritarė, kad Meda neišdainavo, tačiau iš dainos „Blood Roses“ su stipresniu balsu tikrai dar būtų galima ką nors išspausti.

Meda Meškauskaitė. © Ieva Savickaitė

Gyvo džiazo į sceną atnešė Natalija Chareckaja. D. Užkuraitis sveikino Nataliją dėl to, kad daina autorinė. Gyrė, kad atlikėja itin telegeniška. Dvejojo, ar daina tikrai tiktų „Eurovizijai“, nes atrodė labiau klubinė, nors ji ir labai gera – „daina su pliuso ženklu“. D. Filmanavičiūtei taip pat patiko pasirodymas: „Labai šviežia ir įdomu.“ R. Zilnys juokais Nataliją dėl jos rožinio kostiumėlio sulygino su Sauliumi Prūsaičiu. Komisijos narys taip pat džiaugėsi tuo, kad ji mėgavosi scena.

Natalja Chareckaja. © Ieva Savickaitė

Natalija kalbėjo: „Aš noriu tapti kompozitore. Šio kūrinio idėja atėjo prieš 3 metus. Viskas reikalauja laiko.“

Dangės lietuviškai atliekamas kūrinys „Netikra laimė“ komisijos nesužavėjo. A. Pilvelytė pastebėjo, kad dainininkė labai primena Laurą Remeikienę ir kad dainoje buvo per daug falceto. Paklausta, kodėl ji čia, Dangė atsakė: „Esu dainų kūrėja ir atlikėja ir nešu muziką ten, kur galiu.“ D. Filmanavičiūtė kalbėjo, kad Dangė yra šviesi ir šilta moteris, bet ši daina tikrai ne „eurovizinis“ kūrinys. Šiai komisijos narei dar nebaigus komentaro, Dangė susipratusi šūktelėjo: „Susirenkam žaislus ir namo!“

Iš atlikėjų išsiskyrė Lukas Norkūnas, kuriam artima dainuojamoji poezija. Lukas įvaizdžiu priminė praėjusių metų „Eurovizijos“ nugalėtoją. Bendrame atrankos kontekste atlikėjas su savo daina „Tegu“ atrodė keistai ir net truputį komiškai. D. Užkuraitis nemano, kad daina galėtų atstovauti „Eurovizijoje“, bet ji yra labai pozityvi. O visa kita ne į tą pusę. Jis kalbėjo, kad įvaizdis netiko, reikėjo paprasčiau – džinsų, marškinių, gitaros. R. Zilnys siūlė keistumą stiprinti, ir neabejojo, kad žmonės balsuos.

Komisijai buvo smalsu, kodėl atlikėjas pasirodymo pabaigoje krito ant žemės. L. Norkūnas sakė norėjęs įsitikinti, ar kolega buvo teisus, sakydamas, kad idėja griūti ant žemės dainos gale yra vaikiška. O geriausias būdas patikrinti – tai padaryti iš tiesų.

Lukas Norkūnas. © Ieva Savickaitė

Apibendrindama komisija dėkojo Ievai Zasimauskaitei ir Godai Sasnauskaitei-Godo, bet kalbėjo ir apie „autsaiderius“, kurie negaus komisijos balų. Pasak komisijos, kai kuriems tikrai reikėjo pamatuoti prieš lipant ant šios scenos. A. Pilvelytė pastebėjo, kad Lietuvoje mažai konkursų, todėl visi pasirodyti eina į „Euroviziją“.

Vedėjai Ugnė Skonsmanaitė ir Mantas Stonkus. © Ieva Savickaitė

Pusė pasirodžiusių dalyvių, šeštadienį susumavus komisijos ir televizijos žiūrovų balsus, iškris.

Iš viso „Eurovizijos“ atrankoje varžysis daugiau nei 50 atlikėjų ir grupių. Atrankai jie galėjo siūlyti savos kūrybos arba specialiai jiems parašytą dainą ar pasirinkti iš kompozitorių pasiūlytų kūrinių.

Nacionalinės atrankos transliacijų vedėjai – televizijos profesionalė Ugnė Skonsmanaitė  ir aktorius, humoristas Mantas Stonkus.

Parengė Ieva Savickaitė

Ievos Savickaitės nuotraukos

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top