Pradinis / Šeima ir sveikata / 5 išmanūs kovos su stresu būdai

5 išmanūs kovos su stresu būdai

Egzistuoja nerašyta taisyklė, kad išėjus atostogų persijungti nuo darbo reikia mažiausiai trijų dienų. Savaime suprantama, kad persiprogramavimą į atostogų režimą norisi paspartinti. Bet kaip tai padaryti, kai pirmosiomis poilsio dienomis vis braunasi mintys apie darbą ar ramybės niekaip neduoda praėjusios savaitės streso likučiai? Galbūt nustebsite, bet vienas efektyviausių šiuolaikinių kovos su stresu įrankių yra nuolat jums po ranka. Koks? Išmanusis telefonas. Nors telefonus bei kitus išmaniuosius įrenginius atostogaujant geriau atidėti į šalį, jie tikrai gali pagelbėti mažinant stresą prasidėjus atostogoms.

„Šiandien labai paplitusios įvairios sąmoningumu grįstos psichologijos, jogos bei kitokios atsipalaidavimo ir kovos su organizmo patiriamu stresu metodikos. Visos jos padeda atsipalaiduoti, užsimiršti, pasikrauti teigiamų emocijų ar atsiriboti nuo kasdienių dirgiklių, ypač kai ateina išlauktos atostogos ir norisi kuo greičiau atitolti nuo darbų. Bet ką daryti, jei esate prie jūros, ežero ar tiesiog gamtoje? Tuomet pats laikas įsijungti išmanųjį telefoną, kuriam yra specialiai sukurtos įvairios kovos su stresu bei atsipalaidavimą skatinančios programėlės. Atrinkome tas, kurios padės atsipalaiduoti ir greičiau pasinerti į vasaros atostogas“, – sako Karolis Špiliauskas ir dalijasi penkiais išmaniais kovos su stresu būdais šią vasarą.

Pirmasis būdas: ieškantiems vadinamojo dėmesingo įsisąmoninimo

„Pastaraisiais metais sparčiai plinta dėmesingo įsisąmoninimo („mindfulness“) praktika, kuri leidžia žmonėms išsivaduoti iš rutinos ir įtempto gyvenimo keliamo streso. Tuo metu programėlė „Headspace“ yra tarsi šios praktikos išraiška išmaniajame telefone: vadovaujantis programėlės pateikiamu planu, galima prisijaukinti meditacijų bei dėmesingo įsisąmoninimo technikas skiriant tam vos po keletą minučių per dieną. Programėlė padės lengviau pasiekti ramybės būseną ar greičiau užmiršti stresinę situaciją. Taip pat labai tinka tiems, kuriuos pastaruoju metu kamuoja streso sukeliama nemiga“, – pataria K. Špiliauskas.

Antrasis būdas: norintiems ekspertų patarimų

Naudojantis išmaniuoju telefonu, pasak K. Špiliausko, galima greitai ir patogiai sužinoti tai, ką mums susidūrus su įvairiomis stresinėmis situacijomis patartų, pavyzdžiui, psichologai: „Programėlė „Pacifica“ pateikia sąrašą profesionalių psichologų sudarytų priemonių, kurias galima iš karto išbandyti. Šioje programėlėje patogu tai, kad kiekviena priemonė yra susieta su konkrečiomis situacijomis ar emocijomis, todėl galima iškart rinktis konkrečiai situacijai skirtą psichologo rekomenduojamą priemonę. Taip pat čia galima rasti ir garsines pačių psichologų įrašytas pamokas bei užduotis, kurios padės nusikratyti streso pančių.“

Trečiasis būdas: siekiantiems visuomet būti geros nuotaikos

K. Špiliausko teigimu, šiandien vis daugėja būdų išsklaidyti blogas emocijas ar stresą ir palaikyti gerą nuotaiką kiekvieną dieną.

„Programėlę „Happify“ labai noriai išbando tie, kas nori išmokti patys valdyti savo nuotaiką ir išvengti neigiamų emocijų. Manote, kad patiems valdyti savo gerą nuotaiką skamba lyg neįmanomas dalykas? Dauguma „Happify“ išbandžiusių vartotojų teigia, kad jiems to išmokti pavyko vos per du mėnesius. Viena priežasčių yra tai, kad ši programėlė remiasi moksliniais įrodymais pagrįstomis kognityvinės elgesio terapijos, pozityviosios psichologijos ir dėmesingo įsisąmoninimo technikomis, kurias pateikia smagių, lengvai prieinamų pratimų, žaidimų ar užduočių forma. Pasinaudojus šia programėle gera nuotaika įmanoma net ir patiriant stresą!“

Ketvirtasis būdas: pradedantiesiems

„Tiems, kas daug girdėjo apie įvairias meditacijos formas, taip pat dėmesingo įsisąmoninimo techniką ir kt., bet dar nėra nieko bandę ir nežino, nuo ko pradėti, geriausiai tinka programėlė „Calm“. Tai itin paprasta ir draugiška vartotojams  programėlė, kuri lengvai tiks bandantiems medituoti ar atsipalaiduoti pirmą kartą. Kita vertus, „Calm“ tiks ir pažengusiems – čia siūlomos įvairios meditacijos formos nuo 3 iki 25 minučių, o pamedituoti pavyks net tiems, kas turi pačias įtempčiausias dienotvarkes. Taip pat patogu tai, kad programėlė aiškiai išskirstyta į keturias sritis: meditacija, kvėpavimas, miegas ir atsipalaidavimas. Todėl galima rinktis tai, kas aktualiausia“, – teigia K. Špiliauskas.

Penktasis būdas: mėgstantiems žaidimus

Pasak K. Špiliausko, norintiems sužaidybinto kovos su stresu būdo sukurtas specialus žaidimas: „Šiandien sėkmingai kovoti su emocijomis ar patiriamu stresu galima tiesiog žaidžiant! Tai yra specialiai stresui, nerimui bei nuovargiui nusikratymui skirtas ir į asmeninį augimą orientuotas žaidimas „SuperBetter“. Tai, kuo paperka būtent šis žaidimas, yra iš pirmo žvilgsnio neįprastos užduotys, kurias atlikdamas žmogus diena po dienos ima jaustis laimingesnis, pripranta mąstyti pozityviau ir nepasiduoti beveik kasdien jo tykančiam stresui.“

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top