Pradinis / Šeima ir sveikata / Geriausios natūralios priemonės PMS skausmui malšinti

Geriausios natūralios priemonės PMS skausmui malšinti

Priešmenstruacinį sindromą – PMS – patiria apie 2/3  moterų. Hormonų balansas yra pagrindinis faktorius, kuris nulemia patiriamus PMS simptomus. Todėl svarbiausia yra kuo natūraliau juos sureguliuoti.

Su PMS susiję negalavimai pasirodo netrukus po ovuliacijos, t. y. likus 7–10 dienų iki mėnesinių, o susilpnėja prasidėjus mėnesinėms.

Būdingiausi PMS simptomai – galvos svaigimas, pagausėjęs prakaitavimas, krūtų skausmas, pabrinkimas, tempimas, galimas ir raumenų skausmas, pilvo maudimas, bėrimas, skysčių kaupimasis, padidėjusi kūno masė, nuotaikų kaita, mieguistumas, skonio pakitimai. 3–8 % moterų kenčia nuo labai stiprios, normalią gyvenimo eigą sutrikdančios PMS formos – priešmenstruacinio distrofinio sindromo (PMDD).

Įveikti šią problemą, kuri tampa nepakeliama dailiosios lyties atstovėms, galima koreguojant savo gyvenimo būdą: mokytis tinkamo psichologinio nusiteikimo, sureguliuoti mitybą, nepamiršti judėjimo ir fizinio krūvio.

Maistas, lengvinantis PMS

Augalinis maistas. Augalinį maistą valgančios moterys, tiksliau, tos, kurios valgo daug daržovių, vaisių, riešutų bei sėklų, išgyvena gerokai švelnesnę PMS formą.

Maistas, turintis daug skaidulų. Labai svarbu suvartoti apie 30 g skaidulų kiekvieną dieną. Paprastai daugiau skaidulų turi anksčiau paminėtas augalinis maistas.

Lapinės daržovės. Šios daržovės veikia kaip diuretikai ir kartu yra puikus kalcio bei magnio šaltinis, o šie elementai mažina mėnesinių skausmus.

Linų sėmenys padeda sukontroliuoti estrogeną dėl savo sudėtyje turimų augalinių estrogenų.

Kanapių baltymai ir sėklos: maisto produktai, kuriuose gausu omega-3 riebalų rūgščių, padeda sumažinti skausmą ir uždegimą, o tai irgi slopina PMS simptomus.

Avokadas: reikėtų suvalgyti pusę avokado kiekvieną dieną, kuris natūraliai subalansuoja hormonus dėl turimų riebalų, magnio, kalio ir skaidulų.

Geriausi natūralūs preparatai nuo mėnesinių skausmo

Yra daugybė natūralių priemonių, kurios mažina nemalonius simptomus ir nedaro neigiamo poveikio organizmui.

Vitaminas B6. Jis yra atsakingas už estrogeno apykaitą, todėl sureguliavus šį hormoną mažiau jausis nuovargis ir nuotaikos svyravimai. Taip pat šis vitaminas  padeda kovoti su padidėjusiu prakaitavimu.

Magnis. Jis dalyvauja estrogeno apykaitoje ir mažina raumenų spazmus, ši atpalaiduojanti funkcija padeda sumažinti skausmus, atsiradusius dėl PMS. Magnis yra svarbiausias mikroelementas  kiekvieno žmogaus racione. O esant magnio trūkumui paūmėja bene visi negalavimai.

Progesterono kremas. Šis preparatas yra tepamas po ovuliacijos, likus dienai iki mėnesinių.

Migdomoji vitanija (ashwagandha) ir bazilikas: abu šie augalai yra adaptogenai ir natūraliai mažina stresą bei subalansuoja hormonus.

Mankšta. Atlikti moksliniai tyrimai rodo, kad reguliari mankšta teigiamai veikia nuo PMS kenčiančių moterų savijautą, slopina nemalonius fizinius bei psichologinius simptomus. Pastebėta, kad didžiausią teigiamą efektą teikia reguliarios, apie 30 min. trunkančios aerobikos treniruotės bei joga. Jėgos treniruotės moterų savijautą taip pat veikia teigiamai, tačiau jų suteikiamas efektas yra kiek silpnesnis nei kardiopratimų.

Vaistiniai augalai. Žolelių arbatos ar vaistinių augalų preparatai padeda susidoroti su PMS arba nuslopinti nemalonius simptomus. Melisų, ramunėlių, jonažolių žiedų arbatos ramina nervinę sistemą, pagerina miego kokybę, slopina uždegimo procesus, atpalaiduoja raumenis.

Eteriniai aliejai nuo PMS ir raumenų traukimo

Eteriniai aliejai gali būti nuostabi priemonė nuo daugelio PMS negalavimų. Levandų ir citrinos aliejai ramina ir padeda esant nemaloniems pojūčiams.

Maistas, kurio reikėtų vengti prieš ir per PMS

Transriebalai ir hidrinti riebalai. Jei valgote daug šių produktų, PMS simptomai gali gerokai sustiprėti. Apskritai šie produktai yra vieni iš labiausiai žalojančių jūsų organizmą. Dienos šviesą pasiekia vis daugiau studijų, rodančių, jog jie turėtų būti pašalinti iš  raciono.

Bet koks alergenas maiste. Alergijos maistui gali sunkinti simptomus. Alergijos sukelia mažo lygio uždegimą, o jis savo ruožtu nualina organizmą, taip pablogindamas jūsų savijautą.

Cukrus. Jį iš savo raciono patartina išbraukti visiškai. Net jeigu jums atrodo, kad dėl PMS noras pakramtyti ko nors saldaus padidėjo, nepasiduokite, nes nieko gera tai neduos. Netgi atvirkščiai: pavartojus saldumynų, kraujyje staigiai pakyla gliukozės lygis, tačiau jis lygiai taip pat staigiai ir nukrinta, tad apleidžia jėgos, pilvas atrodo išpūstas. Pripažinkite, kad ir be šių problemų savijauta „tomis“ dienomis ne pati geriausia.

Druska: vartojant daug druskos organizmas kaupia skysčius. Todėl jos reikėtų vengti, jei pilvo pūtimas yra problema.

Naudokite natūralias priemones, būkite laimingos ir likite stiprios.

Parengė Mantas Gružauskas

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top