Prieš pusę metų kartu su „Telia“ pradėtas „Jaunimo linijos“ bandomasis projektas teikti psichologinę pagalbą tiesioginių pokalbių internete metu pasiteisino – atliktas tyrimas parodė, kad net 37 proc. besikreipusiųjų prieš pokalbį internetu mąstė apie savižudybę, o pabendravę su „Jaunimo linijos“ savanoriais konsultantais dauguma pasijuto geriau.
„Jaunimo linijos“ savanoriai su žmonėmis, kuriems reikia emocinės paramos, bendrauja ne tik telefonu, elektroniniais laiškais, bet ir per tiesioginius pokalbius internetu. Praėjusių metų pabaigoje pradėtas tiesioginio bendravimo internetu projektas pasiteisino, nes „čia ir dabar“ kartai tai yra įprastas ir priimtinas būdas spręsti įvairias problemas.
„Tiesioginis pokalbis internetu įtraukia abu pašnekovus, paramos ieškančiam žmogui padeda išreikšti jausmus, nusiraminti. Tai patvirtina ir pusę metų trukusio tyrimo rezultatai – suteikta emocinė parama efektyviai sumažino psichologinį skausmą ir savižudybės riziką“, – sako „Jaunimo linijos“ direktorė Agnė Mažvilaitė.
Bandomasis pokalbių internetu (angl. chat) projektas buvo vertinamas pačių besikreipiančiųjų ir savanorių. Šią emocinės paramos formą dažniausiai rinkosi 16–30 m. žmonės, kurie internetu kreipėsi tikslingai, norėdami pasidalyti sunkumais.
Pasak A. Mažvilaitės, šiuo metu pokalbiai internetu veikia tris kartus per savaitę, tačiau „Jaunimo linija“ planuoja parengti daugiau savanorių, kad ši emocinės paramos forma taptų tokia pat prieinama, kaip skambutis telefonu. Tam bus reikalingi ir nauji savanoriai, kuriuos „Jaunimo linija“ kviečia prisijungti prie emocinę paramą teikiančių komandų.
Pokalbių internetu projektą „Jaunimo linija“ įgyvendina su ilgamečiu partneriu – bendrovė „Telia“ padėjo įsigyti ir įdiegti naujausią programinę tiesioginių pokalbių internetu įrangą.
„Technologijos leidžia naudoti naujas bendravimo formas, tačiau nepakeičia to, kas svarbiausia, – žmogiškojo ryšio. Todėl remiame „Jaunimo linijos“ projektus, kad technologijos būtų taikomos ne tik asmeninio gyvenimo patogumui, bet ir pagalbai vienas kitam“, – sako Kęstutis Šliužas, „Telia Lietuva“ vadovas.
Prie įvairių emocinės paramos linijos projektų „Telia“ reikšmingai prisideda jau daugiau negu 14 metų.
Pokalbiai internetu yra anonimiški, jie vyksta trečiadieniais ir penktadieniais nuo 18 iki 22 val., taip pat šeštadieniais nuo 13 iki 17 val. Prisijungti prie pokalbių internetu programos galima per „Jaunimo linijos“ interneto svetainę www.jaunimolinija.lt ir socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje.
„Jaunimo linija“ veiklą pradėjo 1991 m. ir šiuo metu yra viena didžiausių nemokamos emocinės paramos tarnybų Lietuvoje. „Jaunimo linijos“ savanoriai kas mėnesį suteikia emocinę paramą apie 5 000 žmonių.