Pradinis / Šeima ir sveikata / Kaip saugiai bėgioti šaltuoju metų sezonu?

Kaip saugiai bėgioti šaltuoju metų sezonu?

Dauguma vasaros sezonu parkuose bėgančių entuziastų, baimindamiesi šaltų orų bei įvairių peršalimo ligų, atvėsus orams grįžta į sporto sales. Bandydami išvengti negalavimų, bėgimą lauke iškeičia į bėgimą ant takelio uždarame sporto klube. Ar tikrai visuomet taip elgtis geriausia?

Svarbu per daug neprisirengti

Norint taisyklingai bėgioti šaltuoju metų sezonu, būtinas specialus pasiruošimas. Visų pirma, reikia tinkamai pasirinkti aprangą. Sporto treneris bei maratonų bėgikas Mindaugas Šatkus įsitikinęs, kad sportuojant, ypač bėgant, lauke šaltuoju metų sezonu svarbiausia yra neapsirengti per šiltai. Jei bėgama lauke, kai termometro stulpelis rodo iki –10 °C, užtektų termomarškinėlių ir striukės, kuri apsaugotų nuo vėjo. Didžiausias dėmesys turėtų būti skiriamas galvos apdangalams, nes, pasak bėgiko, galva yra šilumos šaltinis.

„Bėgant šaltuoju metų sezonu būtinai reikia pasirūpinti plona kepure arba juosta. Taip pat per didesnius šalčius reikėtų turėti kaklajuostę, kad apsaugotume kaklą ir su ja užsidengtume burną nuo šalčio“, – teigia bėgimo entuziastas M. Šatkus.

Be to, labai svarbu, kad sporto metu susidariusio prakaito drėgmė nesilaikytų ant kūno. Todėl fizinio krūvio metu suprakaitavus nereikėtų daryti atvėsimo pratimų lauke ir reikėtų kuo greičiau grįžus namo pasikeisti sudrėkusius drabužius į sausus.

Padeda išvengti peršalimo

Medicinos diagnostikos ir gydymo centro sporto medicinos gydytojas Kęstutis Linkus sako, kad pagrindinė taisyklė renkantis aprangą bėgimui lauke – prie esamos lauko temperatūros pridėti 10 °C šilumos. „Pavyzdžiui, jeigu lauko temperatūra yra +5° C, tai norint bėgti reikėtų pasirinkti tokią aprangą, lyg eitume pasivaikščioti esant 15 °C šilumos“, – tikina K. Linkus ir priduria, kad bėgimas lauke, palyginti su sportu uždarose patalpose, turi daugybę pranašumų. Sporto salėse vienu metu yra labai daug žmonių, gausybė dulkių ir mažiau deguonies. „Bėgimas gryname ore stimuliuoja imuninę sistemą, gerina organizmo adaptaciją prie šalto oro. Tai padeda išvengti peršalimo ligų“, – teigia gydytojas.

Lėtesnis apšilimas

Apšilimas yra svarbiausia sporto dalis. Pasak bėgimo entuziasto, tinklaraščio „Bėgiko užrašai“ autoriaus Igno Dombrauskio, šaltuoju metų sezonu jis turėtų būti ne toks greitas, kaip vasaros sezonu. Be to, apšilti reikėtų iš lėto, nestaigiais judesiais.

„Šaltuoju metu raumenys yra labiau sustingę, todėl, tarkim, sąnarių sukimo amplitudės turėtų būti mažesnės, tai turėtų būti daroma lėčiau. Reikia įšilti po truputį, palengva. Pavyzdžiui, kaip tik pradėjus važiuoti su automobiliu, nėra važiuojama iškart 100 km/h greičiu, važiuojama iš lėto, nuosekliai greitėjant. Tuo reikėtų vadovautis ir darant apšilimą prieš intensyvų sportą“, – yra įsitikinęs I. Dombrauskis.

Ne vieną tūkstantį kilometrų nubėgęs I. Dombrauskis kartu su bendražygiu M. Šatkumi iki šiol savo bėgimo patirtimi dalijosi internetiniame dienoraštyje ar socialiniuose tinkluose, tačiau nuo vasaros pradžios jie veda ir nemokamas bėgimo treniruotes „Reebok Running Crew“. Kauniečiai bėgimo entuziastai šiuo metu ruošiasi jau devintai treniruotei, kuri vyks Kaune spalio 31 dieną. Šios treniruotės metu bėgimo mėgėjai susitikę prie Kauno pilies bėgs pro Santakos, Rotušės aikštės link, pasieks Senamiestį, Laisvės alėją, Soborą ir tuo pačiu keliu bėgs atgal, finišuos prie Kauno pilies.

„Bėgsim kartu, bėgsim ryžtingai – šalti tikrai nebus kada“, – sako bėgimo entuziastas M. Šatkus.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top