Pradinis / Šeima ir sveikata / Kas kenkia atminčiai ir kaip ją pagerinti?

Kas kenkia atminčiai ir kaip ją pagerinti?

Vieni turi puikią atmintį, o kiti nuolat ką nors užmiršta ir priežasčių tam gali būti įvairių. Sveikatos specialistų teigimu, mūsų atmintį veikia mityba, miego režimas, amžius, mažas fizinis aktyvumas, deguonies stoka, stresas. Taip pat neigiamos įtakos gali turėti vaistai, alkoholis ar įvairios nervų sistemos ligos. Nestebina, kad būtent gyvenimo būdas svarbus ir norint atmintį pagerinti.

Pixabay.com nuotr.

„Suprastėjusi atmintis gali būti siejama ir su daugybe rimtų problemų: traumomis, insultu, smegenų augliais ar intoksikacijomis. Taip pat dažnai atminties prastėjimą lemia tiesiog amžius. Senstant sutrinka procesai, padedantys „įrašyti“ informaciją į ilgalaikę atmintį“, – teigia vaistininkė Elvyra Ramaškienė.

Vis dėlto užmaršumas nėra tik vyresnių žmonių problema, jis būdingas ir jaunesniems žmonėms. Ypač tiems, kurie labai daug dirba, intensyviai mokosi, netinkamai maitinasi ar nuolat jaučia stresą.

Pagrindinis vaistas – nootropai

Atminties problemas galima spręsti pasitelkiant medikamentus.  Beveik visais atminties sutrikimų atvejais skiriami smegenų ląstelių metabolizmą, medžiagų apykaitą ir jų funkciją gerinantys medikamentai. Geriausiai žinomi – nootropai.

„Nootropai yra vaistai, gerinantys atmintį, dėmesį, mąstymą, orientaciją ir įsiminimo procesus. Jie stimuliuoja intelektinę veiklą, stiprina smegenų atsparumą žalingiems veiksniams, gerina žievės ir požievio ryšius. Nootropus gydytojas skiria tiek vienus, tiek kartu su kitais medikamentais“, – paaiškina E. Ramaškienė.

Dažniausiai nootropai vartojami arbatų, tinktūrų ir ekstraktų pavidalu arba deriniuose su B grupės vitaminais, antioksidantais, aminorūgštimis, omega-3, kitais augaliniais preparatais, gerinančiais smegenų veiklą.  Tačiau, net ir vartojant tam tikrus preparatus, padėčiai gerinti svarbu įvertinti visą gyvenimo būdą.

Mityba ir fizinis aktyvumas

Pasak E. Ramaškienės, gerai atminčiai būtina subalansuota mityba, kurioje gausu baltymų. Mitybos pagrindą turėtų sudaryti žuvis, vištiena, pupelės, vaisiai ir daržovės. Vartokite kuo mažiau riebalų ir cholesterolio turinčio maisto.

„Fizinė veikla taip pat labai naudinga ir svarbi mūsų smegenims bei atminčiai. Mankštos ar kitokio pobūdžio fizinio krūvio metu suaktyvėja viso organizmo kraujotaka, neuronai geriau aprūpinami deguonimi, suintensyvėja metaboliniai procesai ląstelėje“, – teigia farmacininkė.

Pasak jos, atminčiai labai svarbus ir kokybiškas miegas. Ilgalaikė įtampa, net jei ji nėra didelė, neigiamai veikia informacijos įsiminimą. Ilgalaikis miego trūkumas pirmiausia susilpnina dėmesingumą, susikoncentravimą, dėl to sutrinka ir įsiminimo gebėjimas, tad, kuo daugiau ir kiečiau miegosime, tuo bus geresnė mūsų atmintis.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top