Pradinis / Šeima ir sveikata / Kodėl per mažai dėmesio skiriame savo sveikatai?

Kodėl per mažai dėmesio skiriame savo sveikatai?

Namai, darbas, namai, sofa – ar ne tokiu režimu gyvena daugybė tūkstančių žmonių? Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) skelbia pavojaus signalą, nes, remiantis šių metų duomenimis, per mažai juda 1 iš 4 suaugusiųjų!

Sigita Kriaučiūnienė

Kalba ne apie sportą

Fizinis aktyvumas dažnai maišomas su sportu ir tik užsiimantys tam tikra sporto šaka save priskiria prie aktyvių žmonių. PSO fizinį aktyvumą apibrėžia kaip bet kokį kūno judėjimą, kurį sukelia raumenys ir kuriam reikia energijos sąnaudų. Tai ne tik sportas, bet ir mankšta ar tokios veiklos, kaip žaidimai, vaikščiojimas, sodininkavimas, namų ruošos darbai, šokiai. Net ėjimas ar važiavimas dviračiu į darbą yra naudinga sveikatai.

Naujausi duomenys rodo, kad per mažai juda ne tik suaugusieji, bet ir vaikai – net 81 proc. besimokančių paauglių nėra pakankamai aktyvūs! Gaila, bet moterys ir mergaitės fiziniu aktyvumu atsilieka visose amžiaus grupėse.

„Kol žmogus pats asmeniškai su tuo nesusiduria, tol jam tai atrodo tolima statistika, tačiau kai paaugliui vaikui dėl skoliozės reikia montuoti metalą, laikantį stuburą, tai tampa šeimos tragedija. Pasižvalgius po mokyklinius suolus – tokių būsimų tragedijų skaičius tik auga“, – teigia Lietuvos sveikuolių sąjungos viceprezidentė Sigita Kriaučiūnienė.

2,5 valandos per savaitę

Dažnai fizinis aktyvumas siejamas su nutukimu: jei nejudėsi, tai sustorėsi. Iš tiesų nutukimas yra tik viena mažiausių problemų, su kuria susiduriama vien dėl to, kad per dažnai gulinėjama ant sofos. Reguliarus fizinis aktyvumas mažina širdies ligų, diabeto, insulto, hipertenzijos, įvairių tipų vėžio (tarp jų krūties ir gaubtinės žarnos), depresijos ligų riziką. Tai padeda išlaikyti kūno svorį ir leidžia pasijusti energingesniems.

PSO rekomenduoja vaikams ir jaunuoliams nuo 5 iki 17 metų per dieną mažiausiai 60 minučių skirti fiziniam aktyvumui.

18–64 metų žmonėms reikia bent 150 minučių vidutiniškai aktyviai veiklai arba 75 minučių didelio intensyvumo veiklai.

Vyresniems nei 65 m. senjorams taikomos tos pačios rekomendacijos, kaip suaugusiesiems, tik būtina pasitarti su gydytoju dėl sveikatos būklės. Vyresniems žmonėms ypač svarbu daryti pusiausvyrą gerinančius pratimus. Tris ir daugiau kartų per savaitę atliekami balansą gerinantys pratimai sumažina griuvimo ir lūžių tikimybę.

Galima įvertinti testais

Lietuvoje fizinį aktyvumą skatina prieš 27 metus įkurta Lietuvos sveikuolių sąjunga. Kasmet rengiamas „Euro Fit“ finalinis konkursas (anksčiau vadinosi „Lietuvos sveikuolis“), kuriame įvairaus amžiaus žmonės gali ne tik sužinoti savo fizinio kūno būklę pagal „Euro Fit“ vertinimo skalę, bet ir pasivaržyti tarpusavyje. Nugalėtojams skirtingo amžiaus grupėse įteikiamos LR prezidento taurės.

„Nepaprastai džiugu, kai 86 metų senjoras nepamiršta paklausti, ar jo svarbiausias konkurentas, bendraamžis iš kito rajono, irgi dalyvaus konkurse. Juk pernai jis liko antroje vietoje, tad metas revanšui!“ – juokiasi S. Kriaučiūnienė.

Renginyje ypač laukiamos šeimos su vaikais – „Euro Fit“ testus atlieka vaikai nuo 12 metų. „Euro Fit“ vyks Kaune, lengvosios atletikos manieže, lapkričio 19 dieną nuo 10 val. Šventėje laukia ne tik testai, bet ir šiaurietiško ėjimo pamokos, Dainiaus Kepenio, Lukrecijos Augustaitytės ir Sigitos Kriaučiūnienės paskaitos.

Daugiau informacijos ir registracijos paraišką rasite www.sveikuoliai.lt

Organizatorių nuotr.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top