Iš rekordinio kiekio piešinių – 17 tūkstančių – išrinkti 7 nugalėtojai, pagal kurių eskizus „Skinija“ numegs kojines arba pėdkelnes vaikams. Aštuntus metus visos Lietuvos mastu vykstantis konkursas „Nusipiešk sau kojinytes“ jau yra tapęs gražia bendrovės ir šalies mokyklų bei kitų ugdymo įstaigų tradicija. Tai realus ir funkcionuojantis verslo ir ugdymo įstaigų bendradarbiavimo pavyzdys, kurio rezultatais patenkinti visi. Konkurse noriai ir gausiai dalyvauja visi vaikai iki 18 metų amžiaus, pavasarį išrenkami nugalėtojų eskizai, pagal kuriuos „Skinijos“ fabrike numegztos kojinės arba pėdkelnės rudenį pristatomos Lietuvos rinkoje.
„Prieš aštuonerius metus sumanėme organizuoti tokį konkursą, nes tikėjome, kad verslas turi dalintis savo patirtimi ir sėkme su jaunąja karta. Mes visiškai pasitikime vaikais kaip kūrėjais, vertiname jų kūrybiškumą ir fantaziją, tik suprantame, kad be postūmio ar paskatinimo ir sąlygų pasireikšti, kūrybiškumas gali likti nepastebėtas. Mums svarbu parodyti, kad menas gali, kartais netgi privalo, turėti praktinę vertę, o taikomojo dizaino žanrą galima išbandyti jau ankstyvoje vaikystėje“, – konkurso idėją aiškina Kęstutis Rudgalvis, UAB „Skinija“ valdybos pirmininkas.
Anot jo, kasmet ir sparčiai didėjantis konkurso dalyvių skaičius tik patvirtina, kad verslo ir ugdymo įstaigų bendradarbiavimas yra efektyvus ir naudingas visoms pusėms. Be to, prie vaikų meninio pojūčio lavinimo aktyviai prisideda ir iniciatyvūs jų tėvai, o tai taip pat yra labai sveikintina.
„Kai konkursą organizavome pirmą kartą, gavome beveik 400 piešinių, tuo tarpu šiemet jų – arti 17 000, ir tai yra dvigubai daugiau nei praėjusiais metais. Konkurse dalyvavo daugiau nei 700 ugdymo įstaigų, aktyviausia buvo Vilniaus Balsių pagrindinė mokykla, o aktyviausi kūrybiški darželinukai lanko Raseinių darželį „Liepaitė“, – vaikų ir ugdymo įstaigų iniciatyvumu džiaugiasi Kęstutis Rudgalvis.
„Skinija“ Valdybos pirmininkas juokauja, kad dar po poros metų, kai konkursui bus 10, turbūt teks jį paskelbti nacionaliniu, mat kojines mes, kaip ir namus, mėgstame turėti savo ir kurti patys, o kai kurie mokytojai jau dabar konkursą prilygina nacionaliniam lietuvių kalbos diktantui.
Vaikų piešiniuose dominuoja spalvingumas, vyrauja ryškios spalvos, jaunesniųjų kūrėjų kojinės dekoruotos realiais ar išgalvotais pasakų herojais, vyresniųjų – įmantresni raštai, formos, atspalvių derinimas.
Vieno iš piešinių vertinimo komisijos nario Egidijaus Sidaro teigimu, vaikai turėtų ieškoti originalių idėjų, nepaisant mus visus supančios aplinkos įtakos.
„Kiekvieno žmogaus skonį veikia aplinka – televizija, skaitomos knygos, kompiuteriniai žaidimai. Jie formuoja supratimą, kas yra gražu, madinga. Bet tokių konkursų tikslas yra paskatinti ieškoti išskirtinumo, idėjos, konceptualumo. Taikomasis dizainas tuo ir yra žavus, kad galvodamas apie tikslą gali kurti kryptingai. Tam reikia šiokių tokių įgūdžių, todėl šaunu, kad jie formuojami jau ankstyvoje vaikystėje“, – teigia mados namų „Cantas“ dizaineris Egidijus Sidaras.
Konkurse „Nusipiešk sau kojinytes“ šiemet išrinkti 7 pagrindiniai nugalėtojai (6 rinko komisija ir 1 „Skinijos“ Facebook bendruomenė) ir dar beveik 30 vaikų nugalėjo papildomose kategorijose: už taikomojo dizaino išmanymą, už netikėtą kūrybinį sprendimą, už aktyvų asmeninį dalyvavimą, už kūrybišką komandinį darbą.
UAB „Skinija“ kolektyvas dėkoja visiems dalyvavusiems, jų mokytojams ir artimiesiems. Kitąmet konkurse tikimasi sulaukti dar didesnio dalyvių aktyvumo.