Pradinis / Nuomonė / Technologijų ekspertas: kokias pasaulio inovacijas edukacijoje turėtų perimti ir Lietuva?

Technologijų ekspertas: kokias pasaulio inovacijas edukacijoje turėtų perimti ir Lietuva?

Skaitmeninėms technologijoms tampant neatsiejama šiuolaikinio mokymosi proceso dalimi, specialistai švietimo ir technologijų sąjungą vertina kaip itin teigiamą reiškinį. Technologijų ekspertas Gytis Cibulskis teigia, kad, nors pasaulis technologijas į švietimą integruoja greitesniu tempu, Lietuva taip pat stengiasi neatsilikti. Todėl jau artimiausioje ateityje skaitmeninės technologijos padės mūsų mokiniams ir studentams labiau įsitraukti į ugdymo procesus, tapti savarankiškesniems ir siekti geresnių rezultatų.

Skaitmeninio raštingumo kompetencijų lavinimo programos „Samsung Mokykla ateičiai“ lektorius, Kauno technologijos universiteto Elektroninio mokymosi technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis sako, kad natūralu, jog Lietuvos mokyklos dar nėra perpildytos technologinių inovacijų, – visa tai brangiai kainuoja. Vis dėlto, nors šios priemonės reikalauja nemažai investicijų, technologijos tobulėja ir paprastėja jų gamyba, tad manoma, jog artimu metu jos bus vis plačiau pritaikomos ir Lietuvoje. Kas konkrečiau tai būtų?

Virtualioji ir papildyta realybė

Nebūtina tapti astronautu, kad išskristum į kosmosą, ar mokslininku, kad iš arti nagrinėtum atomų sandarą. Tai padaryti galima be didesnių pastangų – tereikia pasinaudoti virtualiosios realybės įranga, kuri leidžia iš arti pažvelgti į begalę plika akimi nematomų objektų ar „grįžti į praeitį“. Nors pramoginiame kontekste virtualioji realybė nieko nebestebina, edukacijoje ji dar nėra plačiai paplitusi. Tačiau šis įrankis praplečia studentų ir mokinių galimybes įvairiose srityse.

„Tikriausiai 2019 metai bus tas lūžio taškas, kai virtualiosios realybės technologijos bus diegiamos plačiau. Tiesa, kad būtų galima tam tikrą objektą patyrinėti iš visų kampų, nebūtina ant galvos dėti VR įrenginio. Į įvairius kompleksinius reiškinius atidžiau pažvelgti leidžia ir įvairios kompiuterinės programos“, – sako KTU Elektroninio mokymosi technologijų centro vadovas.

3D spausdintuvai

3D spausdinimas ir bet kokių objektų prototipai leidžia mokiniams įgyti apčiuopiamos patirties. Studentai suformuoja idėją galvoje, o 3D spausdintuvai objektą formuoja realybėje. Ši įranga mokiniams padės atskleisti savo kūrybines idėjas ir įgyti daugiau praktinės patirties.

Virtualioji mokymosi aplinka

Virtualioji mokymosi aplinka (VMA) – tai integruota internetinė platforma, skirta pagerinti moksleivio patirčiai besimokant. VMA palengvina mokytojų ir mokinių tarpusavio bendravimo galimybes, padeda mokytojams stebėti mokinių mokymosi procesą. Suteikiama internetinė pagalba tiek mokytojui, tiek mokiniui, užtikrinamas elektroninis ryšys, interneto nuorodos į išorinius mokymo programų išteklius.

„Virtualiosios mokymosi aplinkos platformos turi gana ilgą istoriją. Jos naudojamos universitetuose jau gana seniai. Ką mes matom dabar – mokyklos irgi perima šias paslaugas, atsiranda konkrečių paslaugų, pritaikytų būtent mokykloms, ir virtualiųjų mokymosi aplinkų galimybės išplečiamos atsižvelgiant į mokyklų poreikius“, – teigia Gytis Cibulskis.

Kompiuteriniai žaidimai

Kompiuterinių žaidimų pritaikymas edukacijoje pastaruoju metu yra viena didžiausių švietimo technologijų tendencijų, dėl kurių mokymosi procesas gali tapti daug įdomesnis ir linksmesnis. Nors daugelis vyresnių žmonių šiuos žaidimus vertina gana neigiamai, specialistų teigimu, į švietimo procesą įtraukus vaizdo žaidimus būtų daug lengviau pritraukti mokinių dėmesį ir išlaikyti koncentraciją.

„Naujovių diegimas kartais nevyksta taip greitai, kaip galėtų, dėl mokytojų kompetencijų trūkumo, o kartais – drąsos trūkumo priimti naujoves, tačiau pastaruoju metu įvairios jų skaitmeninių kompetencijų ugdymo iniciatyvos ne tik tai sprendžia, bet ir labai prisideda prie motyvacijos kėlimo. Artimiausiais metais, manau, galėsime stebėti, kaip moksleiviai, kuriems leidžiama naudotis technologijomis besimokant, tampa atsakingesni už savo mokymosi procesą, yra savarankiškesni, jaučia didesnę atsakomybę už savo mokymosi rezultatus ir yra labiau motyvuoti“, – apie technologijų naudą kalba lektorius.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top
%d bloggers like this: