Pradinis / Žmonės / Atsikračiusi 32 kilogramų muzikantė pajuto sveiko gyvenimo prasmę

Atsikračiusi 32 kilogramų muzikantė pajuto sveiko gyvenimo prasmę

Muzikantė Aušra Paliušė save pristato kaip kūrėją, kuriančią gyvenimą, santykius, muziką, dainas. Jauna moteris sako, kad tokią darną kasdienybėje, kokią jaučia dabar, pasiekti padėjo būtent pakeistas gyvenimo būdas. Dar mokyklos laikais jai buvo uždrausta sportuoti dėl bronchinės astmos, o apie sveiką mitybą kalbų nei girdėjo, nei norėjo klausyti. Tad antsvoris jai ne tik badė akis, bet ir kėlė pavojų sveikatai, gyvenimas džiugino vis mažiau. Kol vieną dieną Aušra atsisveikino su senais įpročiais.

2016 m., kai ėmė daug sportuoti ir derinti mitybą

Papasakok, kaip gyvenai iki pasikeitimų.

Užaugau valgydama tai, kas buvo, ką tiesiog galėjome sau leisti, be jokių žinių apie sveiką mitybą. Visada buvau stambesnė nei bendraklasės, tad paskutinėse klasėse susimąsčiau apie svorį, pradėjau bėgioti, bet greitai pasitempiau kojos raiščius ir baigėsi sportas. Po to, kai stojau mokytis, iš to streso, kadangi muzikos studijos tikrai nėra lengvos, klasėse tekdavo sėdėti po 10 valandų per dieną, valgiau bet ką iš aparatų ir panašiai, studentišku principu. Taip priaugau daug svorio, antsvorio buvo apie 25 kilogramus.

Kada įvyko pokyčiai, kokie jie?

Kai galiausiai pamačiau svarstyklėse 83 kg, nuo to dugno atsispyriau ir pradėjau eiti link sveiko gyvenimo. Pirmiausia atsisakiau saldumynų ir nevalgiau nuo 18 val., tai dabar man atrodo kvaila, bet, matyt, tuo metu taip reikėjo. Dar mane pasiekė informacija apie mitybą pagal kraujo grupę. Ten rašė, kad antros kraujo grupės žmonėms yra palanku būti veganais ar vegetarais. Tada nusprendžiau pamažinti mėsos vartojimo kiekį. Galiausiai, matyt, valgiau jos tiek mažai, kad kiekvieną kartą pavalgius mėsos mane pradėdavo pykinti. Pagalvojau, kad jei kūnas taip reaguoja, išvis nevalgysiu, nebent panorėsiu. Tai taip ir nenoriu aštunti metai.

Atsisakius mėsos žmonėms kartais auga svoris dėl per didelio kitų kaloringų produktų vartojimo. Kokia Tavo patirtis šiuo klausimu?

Kai atsisakiau mėsos, 20 kg nukrito per pusę metų. Tuomet dar net nebuvau atkreipusi didelio dėmesio į mitybą, tiesiog sumažėjo mano maisto kiekis. Svoris nukrito, bet visada jaučiau, kad nesu pakankamai sveika, energinga. Vis balansuodavau: per sesiją ryju picas ir kitus nesveikus produktus, priaugu svorio, po sesijos rūpinuosi, kaip jo atsikratyti ir alinu save. Taip vargau vargau su svoriu, kol pagaliau pradėjau gilintis į mitybą, sužinojau, kad vegetarams svarbu baltymai, pradėjau sekti, kiek gaunu šios medžiagos, vartoti daugiau kruopų, riešutų, natūralių baltyminių papildų be saldiklių ir panašiai. Taip pat pradėjau skaičiuoti, stebėti, kiek ko suvalgau. Galiausiai išsiugdžiau naujus mitybos įpročius, skaičiavimas padėjo išsiaiškinti, kiek sportuojant žmogui reikia maisto, nes tuomet jau ir sportavau. Kai aktyviai sportuoji, susiduri su tuo, kad turi atsakyti už tai, ką dedi į burną. Kartais nuo to pavargstu, paburbu, kodėl negaliu negalvodama sau valgyti, bet suprantu, kad jau kitaip negaliu, mano toks gyvenimo būdas. Noriu sportuoti savęs nealindama. Pastebėjau, kad suvalgyti reikiamą ar per didelį kalorijų kiekį valgant nesveiką maistą labai lengva, bet kai valgai sveikai, reikia pasistengti ir pagalvoti. Vienu metu buvau numetusi 32 kilogramus, dabar dėl sporto sveriu daugiau nei liekniausios savęs periodu, bet vaizdas ir jausmas yra pats geriausias.

Kaip dabar atrodo Tavo kasdienybė?

Darbas susideda iš muzikos kūrimo, atlikimo ir mokymo dainuoti. Mano darbas – be griežto grafiko, nėra rutinos, būna daugiau, būna mažiau koncertų. Dėl to iš pradžių buvo sunku rasti būdą, kaip turėti mitybos ritmą, režimą. Pati šiuo metu dar mokausi talentų akademijoje, važinėju į vaidybos, šokio, dainavimo pamokas, veiklos daug. Esu susidariusi sporto grafiką, nes kai aiškiai sau pasakau, kada ką darau, tai ir įvyksta. Einu į zumbos treniruotes. Kitomis dienomis užsiimu jėgos sportu salėje.

Kaip reaguoji į kalbas, jog salės sportas – nemoteriškas?

Manau, kad viskas yra gerai, tik nereikia persistengti. Jėgos sportas priverčia kaulus tankėti, apsisaugoti nuo kaulų retėjimo ligos. Ir šiaip juk mums reikia gimdyti vaikus, nešioti juos, tai mes neturime būti labai silpnos. Man norisi turėti energijos ir buičiai, nes buvo laikas, kai aš puodo normaliai neatkeldavau, kviesdavau vyrą. Sutinku, kad nebūtina moteriai būti didelei stipruolei, neturime visos dabar kilnoti svorių. Bet man tai labai nuramina protą ir darbe bei kūryboje yra naudinga.

Kokios dar priežastys, be svorio, skatina gyventi sveikiau?

Iš tiesų man pasitikėjimo savimi netrūko, kai tiesiog gyvenau negalvodama apie kilogramus, svorio išsigandau tik visai prieš pokyčius. Bet nuo tada, prieš maždaug 8 metus, man svoris tapo kaip prioritetas, kartais paniškai jį sekdavau. Bet dabar vis pagalvoju, jog sportuoju jau ne dėl išvaizdos, o dėl ištvermės, jėgos, sveikumo. Kai man treneris po pirmos savaitės sporto salėje pasakė, jog šią savaitę esu stipresnė nei praeitą, man buvo nuostabu tai suvokti. Svarbu ne tai, kad lieknesnė kokiu vienu centimetru, o kad tvirtesnė, ištvermingesnė, geresnės fizinės formos, sveikesnė. Kai tai suvokiau, sportas man tapo aistra.

Kaip reaguoja šeima į tokius pasikeitimus?

Mano vyras mane įsimylėjo, mano manymu, pačiame baisiausiame taške, tada mes tapome dar stambesni. Vis pamąstau, kad jis man visada palaikydavo kompaniją. Kai auginau svorį, jis kartu mėgavosi nesveiku maistu, o dabar ir pats yra numetęs 20 kilogramų. Atrodo, kad viską darome kartu, esu kaip ir vyro globojama, gal tai ir padeda, jis neturi tiek tų psichologinių barjerų, pasiklydimų, į viską reaguoja ramiai, palaiko mano sprendimus, džiaugiasi.

Koks dabar Jūsų šeimos laisvalaikis, šventės?

Šventimas nelabai pasikeitė, tik alkoholis jau seniai dingęs. O šiaip sumažėjo naktinėjimų, vakarėliai į dienos metą persikėlė. Nežinau, ar dėl brandesnio amžiaus, ar dėl sveiko gyvenimo būdo. Iš esmės aktyviau leidžiame laiką. Ir nebenoriu savęs alinti, daugiau kreipiu dėmesį į tai, kad išsimiegočiau, pailsėčiau, tinkamai pavalgyčiau. Ir vis įsitikinu, kaip tai yra svarbu ne tik kasdienybėje, bet ir dainininko profesijoje. Stipresni raumenys daro teigiamą įtaką tam.

Pasikeitimų įkvėpta Aušra pradėjo daugiau gaminti, savo sveikatai palankesnio maisto receptais ji dalijasi „Instagram“ paskyroje @yummysunday.

Milda Noreikaitė, www.sveikuoliai.lt

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top