Pradinis / Žmonės / Donalda Meiželytė: „Pakeitusi kasdienybę numečiau svorio ir pamiršau sielvartą“

Donalda Meiželytė: „Pakeitusi kasdienybę numečiau svorio ir pamiršau sielvartą“

Žinoma laidų ir renginių vedėja, dainų autorė, atlikėja Donalda Meiželytė šiandien gyvena kitaip nei seniau. 42-ejų moteris ypač daug dėmesio skiria mitybai, o alkoholiui taria griežtą „ne“.

Moteris dalijasi savo istorija, kodėl pradėjo keistis gyvenimas.

Gyvenimo būdą, o gal, tiksliau, maitinimosi įpročius pakeičiau prieš metus, spalio mėnesį. Apie tokį žingsnį galvojau visą pusmetį, nes jaučiau, kad užsiauginau kuprą, tampu panaši į tetulę, kad trūksta energijos ir daugiau laiko praleidžiu lovoje nei kažką naudingo veikdama. Pradėjau nuo dalyvavimo LRT projekte „Tikri vyrai“, mėnesį sutikau pabūti Lietuvos kariuomenėje. Nors puškavau kaip garvežys, bet galvojau sau: „Nieko, tave ten atves į protą, nebus kada gulinėti.“

Taip ir buvo. Intensyvi dienotvarkė, svorio ant savęs nešiojimas (automatas, apsauginė liemenė, šalmas, kareiviški batai, gertuvė, šovinių dėklai) varė prakaitą, kaip turi būti. Dviejų dienų žygio po miškus metu, pliekiant saulei, visi varvėjome iki siūlo galo. Kariuomenėje išmokau daryti mankštą. Atrodo, toks paprastas dalykas. Dabar tą mankštą vis padarau, kai pajaučiu, kad jau reikia sąnarius apšildyti. Po kariuomenės vartojau tokius labai kietus papildus, tiksliau, tokį sulčių koncentratą su azoto oksido lašiukais, rytais ir omega 3 prieš miegą.

Valėsi organizmas, atėjo mintis atsisakyti alkoholio

Net fiziškai jaučiau, kaip valosi organizmas ir pasišalina iki tol susikaupę skysčiai su visais toksinais, nustojo šalti rankos ir kojos, šypsena veide atsirado savaime. Po trijų mėnesių šių papildų vartojimo man atėjo mintis atsisakyti bet kokio alkoholio.

Visi puikiai žinome, kad alkoholis turi labai daug nereikalingų kalorijų, prie jo yra gausiai užkandžiaujama, ir aš, pajutusi, kaip su kiekviena diena gerėja mano savijauta, apimta to azarto lieknėti bei jaustis sveikai, atsisakiau svaigalų.

Tėvų netektis: liūdesys, apatija ir antsvoris

Pastaruosius metus prieš pokyčius buvau apsileidusi, priaugau svorio, buvau apimta liūdesio ir apatijos. Mes eksponuojame sėkmės istorijas, bet pamirštame, kad šiaip sau niekas nenutunka. Per keletą metų netekau abiejų savo tėvų, jaučiausi apgailėtinai negalėdama jiems padėti. Mane apėmė beprasmybės ir bejėgystės jausmas. Savaitgaliais dirbdama tarp žmonių nušvisdavau, o po to visą savaitę su knygomis, kompiuteriu ir savo liūdesiu užsiimdavau tik kažko kramsnojimu lovoje.

Baisiausia tai, kad juk ir esu šiek tiek apsišvietusi, turinti šiek tiek žinių, ir pasidariau hormonų tyrimus, nes svoris gali didėti ir sutrikus hormonų pusiausvyrai, bet pas psichologą bent į porą pokalbių ir nenuėjau. Man reikia spirti už tai į sėdimąją. Lengva depresija gali ateiti ir keičiantis metų laikams, ir po netekčių, ir šiaip iš niekur nieko. Manau, kad pirmiausia pajutus, jog kažkas sieloje, viduje negerai, reikia tiesiu taikymu eiti pas psichologą, nes net artimiausiems draugams tai ne visada pasakysi.

Šeimos džiaugsmas dėl pokyčių

Mano šeima džiaugiasi šiuo nauju mano atgimimu. Džiaugiasi, kad esu laiminga, ir net seka mano pavyzdžiu. Štai vakar buvome svečiuose pas dėdę ir tetą Alytuje. Po tėvų mirties jie mus savotiškai įsidukrino, esame trys seserys. Tai teta Danutė su pasididžiavimu pasakė, kad seka mano pavyzdžiu ir taip pat pradėjo kontroliuoti savo svorį, jau neteko 6 kg, o taiko paprastą būdą – nevalgo po 16 val., gerokai sumažino duonos vartojimą. Rezultatai  akivaizdūs!

Svarbiausia – atrasti aukso vidurį

Kas yra tas sveikas gyvenimo būdas, priklauso nuo kiekvieno žmogaus asmeniškai, nuo jo organizmo. Vieniems tai vegetarizmas, bėgiojimas, dietų laikymasis, kitiems – tiesiog mankštelė, kažkokių produktų atsisakymas. Svarbu juk gerai jaustis, turėti energijos ir nenueiti į kraštutinumus, atrasti tą aukso vidurį. Aš valgau lašinius, bet nevalgau miltinių ir pieno produktų. Atsisakiusi alkoholio visai nevartoju ir gazuotų gėrimų. Noriu ko nors saldaus? Prašau – ledų porcija, džiovinti vaisiai, juodasis šokoladas.

Kavą ryte saldinu šaukšteliu fruktozės, balinu ryžių pienu, majonezo šaldytuve nėra jau pusantrų metų. Nors ir kaip kartais vilioja akcijos, su dukra parduotuvėje praeiname pro majonezo paletę, paglostome dangtelį ir sakome: „Tau, mažuti, mūsų šaldytuve vietos nėra, vargšeli.“ Stengiuosi laikytis principo: 1 dalis mėsos, 5 dalys daržovių ar vaisių. Kaip žinoma, mėsa rūgština organizmą, daržovės, vaisiai, skysčiai – šarmina. Tai tarsi žaidimas. Kiekvienas gali pamėginti ir juk niekas už tai per galvą neduos. Pavyzdžiui, vietoj riebios 30 proc. grietinės salotas gardinkite natūraliu jogurtu, apšlakstykite sojų padažu. Paprasta ir daug sveikiau. Kartą per savaitę ar dvi padarykite šventę organizmui ir valgykite vien grikius ar ruduosius ryžius. Nepamirškite, kad limfa nejudinama užpelkėja, kaip ir bet koks nejudinamas vandens telkinys. Nueikite į masažą, nusipirkite vibromasažuoklį ir žiūrėdami filmą prajudinkite savo kūną, kad ląstelės paleistų susikaupusius toksinus į limfą, o ši – iš organizmo.

Vietoje sporto – daug vaikščiojimo

Elementarus išsirąžymas ryte pabudus jau yra gėris. Aš nemėgstu sportuoti, tad tiesiog daugiau vaikštau. Vilniuje šaligatviai gerėja, tad vaikščioti yra didžiausias malonumas. Važiuokite ne automobiliu, o autobusu, tuomet jums reikės paėjėti iki stotelės, persėdant iš autobuso į kitą, tai ir prasivaikščiosite. Lipkite laiptais, net jei name yra liftas.

Lietuviai apie sveiką gyvenseną žino, tik jos nesilaiko

Informacijos apie sveiką gyvenseną yra daug, sėkmės istorijų taip pat. Gal tik žmonių pasąmonėje dar sunkiai suvokiamas dalykas, kad negali priaugto svorio netekti per tris sekundes. Juk auginai jį metų metus, tad ir jį paleisti į laisvę užtruks. Žmonės vis dar kankina savo kūnus dietomis, sukelia stresą savo organizmams, numeta greitai, po to priauga dar daugiau. Tai blogieji pavyzdžiai.

Susidomėjimas sveika gyvensena yra natūralus civilizuoto žmogaus bruožas. Kodėl mes turime tiek ligonių? Nes gyvenimas buvo kitoks. Reikėdavo pamaitinti gausią šeimą, kad visi būtų sotūs, ir į katilus keliaudavo kaime močiutės užauginto paršiuko šonas, bulvės, blynai. Iš to nepritekliaus per šventes būdavo apsiryjama, buvo labai svarbi aplinkinių nuomonė, tad visais įmanomais būdais turėjai rasti tų žirnelių baltai mišrainei. Ar jie turėjo kada bėgioti, mankštintis, kai nuolatos būdavo dirbama.

Už savo kūną atsakome patys, ne valstybė

Aš, nors ir apsidraudusi sveikatą, bet žinau, kad niekas manimi nepasirūpins, jei sukiušiu. Tai – mano kūnas, ir aš už jį atsakinga. Aš, o ne valstybė. Kai kurie žmonės vis dar mąsto, kad valstybė dėl jų ir už juos viską privalo padaryti. Prisigėriau, šokau nuo lieptelio žemyn galva į tvenkinį, bam, neįgaliojo vežimėlis, ajajai, ojojoi, valstybe, dabar manimi pasirūpink. Geriu, rūkau, tunku, bam, ligų maišas atsidaro, ajajai, ojojoi, valstybe, dabar man padėk.

Kiekvienas turėtų įsiklausyti į savo organizmą

Palinkėčiau kiekvienam įsiklausyti į savo organizmą ir save mylėti. Visi prieš Naujuosius metus duoda sau pažadus, tai nedarykite to, nereikia pažadų, reikia pirmojo mažo žingsnelio. Pasirinkite vieną smulkmenėlę, kuri nesutrikdytų visos jūsų šeimos rutinos. Pasitarkite su namiškiais, veikite kartu kaip komanda, žaiskite. Tas sveikuoliškas žaidimas gali tapti norma ir kasdienybe. Pavyzdžiui, susitarkite, kad vietoje riebių padažų bus natūralus jogurtas su sojų padažu arba kad keičiate makaronus grikiais arba gazuotus gėrimus – sultimis, natūraliomis iš ūkininkų. Juk tiek obuolių sulčių dabar prispaudžia. Ypač skanios obuolių ir spanguolių, obuolių ir bruknių, jas kai praskiedi vandeniu – ir mažai kalorijų, ir sveika, ir atgaivina.

Jei jūs mylite savo artimuosius ir norite jiems dovanoti dovanas, tai didžiausia dovana jiems bus, jei jūs būsite sveikas ir gyvybingas. Pasirūpinkite savimi, savo sveikata ne tuščiomis papildų kapsulėmis, kurias tą pačią dieną nuleidžiate tualete, o sveika gyvensena. Skirkite laiko sau, tuomet jūs būsite patenkinti, neįsitempę ir sveiki.

Parengė Milda Noreikaitė, www.sveikuoliai.lt

Nuotraukos iš asmeninio D. Meiželytės archyvo

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top