Pradinis / Šeima ir sveikata / 7 priežastys, kodėl svoris nekrinta

7 priežastys, kodėl svoris nekrinta

Pradėjai laikytis dietos, bet rezultatai netenkina? Pradėjai daugiau sportuoti, bet svoris vis vien nekrinta? Jei ir tu susiduri su šiomis problemomis – galbūt šiame straipsnyje rasi atsakymą, kodėl negali atsikratyti papildomais kilogramais. Agnė Gedminaitė-Miškinienė išvardijo pagrindines priežastis, kodėl nekrinta svoris

Pixabay nuotr.

1. Valgai per mažai baltymų

Baltymai yra viena iš svarbiausių maisto medžiagų norint numesti svorio. Jei dienos racione baltymai sudaro 25–30 proc. visų dienos kalorijų, medžiagų apykaita gali pagreitėti ir gali sudeginti papildomai 80–100 kalorijų per dieną. Taip pat baltymai sumažins norą užkandžiauti ir sumažins alkio jausmą, ypač jei pusryčiams valgysi kiaušinius. Baltymų taip pat gausu vištienos krūtinėlėje, jautienoje, lašišoje, šviežiame tune, varškėje, graikiškame jogurte, riešutuose ir kituose maisto produktuose.

2. Suvartoji daug cukraus

Atsikratyti papildomais kilogramais gali būti sunku, jei neatsisakei maisto, kuriame gausu pridėtinio cukraus. Kai kitą kartą norėsis saldaus pyragėlio prie kavos, atmink, cukrus skatina riebalų kaupimąsi organizme. Siekdamas numesti svorio atsisakyk produktų, kuriuose daug pridėtinio cukraus, ypač saldžiųjų gazuotų gėrimų ir vandens, prisotinto vitaminų. Net šviežiai spaustų vaisių sulčių yra rekomenduojama gerti saikingai – nedideliais kiekiais.

3. Neišgeri pakankamai vandens 

Vanduo yra labai svarbus metant svorį. Kovoje su papildomais kilogramais vanduo padeda sudeginti net iki 30 proc. daugiau kalorijų. Geriant vandenį svorio metimo metu sumažėja rizika susigrąžinti atsikratytus kilogramus ateityje. 

Jei sieki numesti svorio, rekomenduojama 30 min. iki valgio išgerti stiklinę vandens, taip palengvinsi virškinimą, sudeginsi daugiau kalorijų. Taip pat išgertas vanduo sumažins alkį ir suvalgysi mažesnę porciją. Pabandyk. 

4. Per daug susikoncentravai į dietas

Turbūt ir tau teko pastebėti, kad kartais atkaklus dietų laikymasis norimo efekto nesuteikia. Dietų veiksmingumas dažnai yra trumpalaikis: grįžus prie senų mitybos įpročių svoris neretai grįžta. Jei nori atsikratyti antsvoriu visam laikui, verčiau iškelk sau tikslą tapti laimingesniu, sveikesniu žmogumi valgant sveiką ir subalansuotą maistą.

Vadovaukis sąmoningo valgymo principais: valgyk nesiblaškydamas, lėtai ir gerai sukramtyk, pajutęs sotumo jausmą nustok valgyti. Sąmoningas valgymas ir subalansuota mityba gali paspartinti svorio kritimą ir sumažinti persivalgymo riziką. 

5. Nekokybiškai miegi

Geras, kokybiškas miegas yra svarbus ne tik fizinei ir psichinei sveikatai, bet ir svorio metimui. Nekokybiškas miegas yra vienas iš dažniausių nutukimo rizikos veiksnių. Miegant mažiau nei 8 val. per naktį sulėtėja medžiagų apykaita. Be to, nemiegant padidėja vėlyvų užkandžiavimų pagunda. Jie gali tapti ne tik svorio augimo, bet ir pilvo pūtimo priežastimi. Taigi, jei negali atsikratyti papildomais kilogramais, dėl to gali būti kaltas ir nekokybiškas miegas. Miego kokybę gali pagerinti laikydamasis dienos režimo ir vengdamas vėlyvo užkandžiavimo. Taip pat kelias valandas iki miego nesinaudok išmaniaisiais telefonais, televizoriais, kompiuteriais. 

6. Nepakankamai judi

Fizinis aktyvumas yra svarbus ne tik atsikratant papildomais kilogramais, bet ir gerinant sveikatą. Juk riebalai kaupiasi ir ant organų, taip sukelia įvairias ligas. Fizinis aktyvumas yra vienas efektyviausių būdų pagerinti savo savijautą, taip pat veiksmingas deginant riebalus. Metant svorį rekomenduojama reguliariai atlikti kardiopratimus (bėgioti, važinėti dviračiu, plaukioti ir panašiai), siekiant padidinti širdies ritmą ir deginti riebalus, esančius ant organų. 

7. Riebalus keičia raumenys

Jei pastebėjai, kad svoris nebekrinta ir svarstyklės rodo tuos pačius skaičius kelias dienas ar net savaitę, – jaudintis nereikėtų! Svoris yra linkęs svyruoti keliais kilogramais priklausomai nuo suvalgyto maisto, išgerto vandens kiekio (ypač moterims). Be to, jei nesenai pradėjai mankštintis, riebalai yra keičiami raumenimis, dėl to gali atrodyti, kad svoris nekrinta. Dailindamas kūno linijas turėtum ne tik svarstyklių rodmenis sekti, bet ir bent kartą per mėnesį išsimatuoti liemens, šlaunų apimtį ir įvertinti kūno riebalų procentą (tai gali padaryti apsilankęs pas mitybos specialistą). Be to, drabužiai daug ką gali papasakoti apie tavo pasiekimus kovoje su svoriu.

Agnė sako, kad numesti nereikalingus kilogramus ir padailinti kūno linijas gali padėti ir pakankamas skaidulų kiekis mityboje. Skaidulos ne tik užtikrina sklandų žarnyno darbą, bet ir suteikia sotumo jausmą, padeda atsisakyti užkandžiavimo vakarais, padeda numesti svorio sveikai. 

Jei nepavyksta atsikratyti papildomais kilogramais, gali būti, kad valgai per mažai baltymų, suvartoji daug cukraus, neišgeri pakankamai vandens, per daug susikoncentravai į dietas, nekokybiškai miegi, nepakankamai judi ar tiesiog riebalus keičia raumenys. Nepamiršk, kad subalansuota mityba ir pozityvus mąstymas gali pakeisti tavo gyvenimą!

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top
%d bloggers like this: