Pradinis / Mokslas ir švietimas / Dainius Pavalkis: būtina skatinti profesinio mokymo patrauklumą, atvirumą ir lankstumą

Dainius Pavalkis: būtina skatinti profesinio mokymo patrauklumą, atvirumą ir lankstumą

11847_e135f31822097da8537d37b8e2868ec0ES Tarybai pirmininkaujanti Lietuva skiria ypatingą dėmesį profesinio mokymo klausimams. Į Vilnių susirinkę ES šalių narių profesinio mokymo direktoriai, ekspertai ir socialiniai partneriai svarstė, kaip gerinti profesinio mokymo kokybę, kad jis lanksčiai reaguotų į darbo rinkos poreikius ir būtų atviras bei prieinamas visiems.

Lietuvos švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis pabrėžia, kad profesinio mokymo patrauklumo, atvirumo ir lankstumo skatinimas – būtina Europos ekonominės gerovės sąlyga ir vienas iš Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai prioritetų švietimo srityje.

„Didelis jaunimo nedarbas, ankstyvas pasitraukimas iš mokymo proceso ir mažas įsidarbinamumas pastaruoju metu yra tapęs vienu didžiausių ES iššūkių. Dešimtys milijonų europiečių neturi jokios kvalifikacijos arba turi labai žemą kvalifikaciją – tai labai riboja jų galimybes įsidarbinti. Esant tokiai situacijai būtina persvarstyti, kaip galima pagerinti profesinio mokymo kokybę, – sako Lietuvos švietimo ir mokslo ministras. – Mokymo sistemas būtina reformuoti padarant jas prieinamas bet kuriuo gyvenimo etapu.“

Kalbėdamas apie Lietuvą, ministras D. Pavalkis pabrėžia profesinio mokymo patrauklumo didėjimą: šiemet į profesines mokyklas įstojo dešimtadaliu daugiau mokinių, nei buvo planuota, arba 2 tūkst. daugiau nei pernai. Nors aukštojo mokslo studijos privilioja triskart daugiau pirmakursių nei profesinis mokymas, kasmet į profesines mokyklas ateina šimtai jaunuolių, turinčių aukštojo mokslo diplomus.

„Vienas iš nacionalinių prioritetų profesinio mokymo srityje – stiprinti praktinį profesinį mokymą, įtraukti darbdavius į mokymo procesą, skatinti profesinių mokyklų ir vietos verslininkų bendradarbiavimą. Turime gerą, aprūpintą, modernizuotą profesinio mokymo infrastruktūrą, svarbu efektyviai ją išnaudoti įsiklausant į darbdavių poreikius konkrečiuose regionuose. Vietos savivaldos, profesinės mokyklos ir darbdaviai turi dirbti kartu spręsdami regionams aktualius klausimus: regiono plėtros, įdarbinimo ir pan.“, – sako D. Pavalkis.

Pasak ministro, daugelio Lietuvos profesinio mokymo įstaigų valdymo struktūrose tiesiogiai dalyvauja verslo įmonės, darbdaviai priima mokinius į praktiką, paskui įdarbina absolventus, vertina absolventų kompetencijas kvalifikacijai įgyti. Dauguma profesinių mokyklų absolventų įsidarbina arba sukuria savo verslą, keliolika procentų tęsia mokslus kolegijose ir universitetuose.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top
%d bloggers like this: