Pradinis / Ne didmiesčių gyvenimas / Karantino dėl COVID-19 viruso iššūkiai ir galimybės formuojant vaikų sveikos gyvensenos įgūdžius

Karantino dėl COVID-19 viruso iššūkiai ir galimybės formuojant vaikų sveikos gyvensenos įgūdžius

Karantinas pakoregavo įprastą ikimokyklinės ugdymo įstaigos mokytojų, specialistų, vaikų ir tėvų (globėjų) gyvenimo ritmą. Visiems tai nauja realybė, niekada taip nebuvo. Šis laikotarpis ypatingas visiems ir kupinas iššūkių bei įtampos. Dėl pasikeitusios situacijos turėjome labai greit persiorientuoti, sukurti naują ritmą ir įgūdžius. Daugelis tėvų, prasidėjus nuotoliniam mokymui, ne savo noru tapo vaikų mokytojais. Tėvams, turėjusiems imtis naujo vaidmens, iškilo begalė klausimų.

Šis etapas tikrai buvo sudėtingas visiems. Ikimokyklinio ugdymo įstaigos kasdienė darbo savaitė tapo visiškai kitokia. Telšių lopšelio-darželio „Berželis“ bendruomenė greitai pasiruošė ir susibūrė nuotoliniam ugdymui internetinėje erdvėje, elektroniniame dienyne „Mūsų darželis“. Tai programa, kurią per kelerius metus gerai įvaldė visi įstaigos mokytojai bei specialistai ir kuria aktyviai naudojasi bendradarbiaudami su tėvais (globėjais). Šiuo neįprastu laikotarpiu, netradicinėmis darbo sąlygomis tai yra pagrindinė vaikų nuotolinio ugdymo platforma, taip pat šiam tikslui sėkmingai naudota platforma „Zoom“, išnaudotos ir kitos internetinės erdvės galimybės.

Nuotolinis ugdymas ne tik kėlė iššūkių, bet ir visiems suteikė naujų galimybių: mokytojams ir specialistams – progą mokytis ir išmokti dirbti kitose platformose, glaudžiau bendrauti ir surasti tvirtesnį ryšį su šeima, bendradarbiauti su kolegomis ir dalytis gerąja patirtimi; tėvams (globėjams) – daugiau laiko skirti bendravimui su vaiku, jį padrąsinti, kai nesiseka, pamokyti ir pagirti. Kadangi vaikai mokėsi nuotoliniu būdu, su tėvų pagalba – sustiprėjo tėvų ir vaikų ryšys, jie labiau pažino vieni kitus. Vaikai jautėsi laimingi, matydami savo tėvus, kartu su jais namuose praleido kur kas daugiau laiko.

Nors aš, kaip visuomenės sveikatos specialistė, vieną iš nuotolinio ugdymo ypatybių vertinu neigiamai – vaikams technologijų buvo per daug, – noriu pasidžiaugti, kad dauguma tėvų dėl pasikeitusios situacijos įveikė visus sunkumus bei iššūkius, rado pozityvumo ir užtikrino tolesnį vaikų sveikos gyvensenos ugdymo procesą namuose. Gavusi pirmosios savaitės grįžtamąjį ryšį (atliktas mano siųstas užduotis, refleksijų, pastebėjimų ir net pastabų), supratau, kad bendravimas su vaikais neatsiejamas nuo bendradarbiavimo su jų tėvais (globėjais). Man buvo labai svarbu žinoti, kad sveikos gyvensenos veikla vyksta, vaikai ugdosi kūrybingai, kantriai, išradingai, padedami tėvų (globėjų).

Prasidėjus karantinui, pirmąsias užduotis vaikų darbams namuose skyriau užkrečiamųjų ligų prevencijai. Namuose vaikai su tėvais žiūrėjo siunčiamus mokomuosius filmukus, atliko įvairias užduotis pagal mano parinktas įvairias sveikatos ugdymo temas, užfiksavo vaikų darbelių procesą nuotraukose ir galutinį veiklos rezultatą atsiuntė man. Per visą nuotolinio ugdymo laikotarpį grįžtamojo ryšio (atliktų užduočių, laiškų, žinučių) buvo gana daug – iš viso 294 užduotys, daug žinučių ir laiškų, bet ne kiekis man svarbiausia.

Džiaugiuosi bendravimu su vaikais atliekant užduotis įvairiomis sveikos gyvensenos ugdymo(si) temomis, dėkoju mokytojams ir tėvams (globėjams) už bendradarbiavimą siekiant bendro Telšių lopšelio-darželio „Berželis“ strateginio tikslo – ugdyti sveiką, tyrinėjantį, pozityvų vaiką.

Sveikinu visus, puikiai susitvarkiusius su nuotolinio ugdymo iššūkiais. Linkiu visiems supratingumo ir atsakingumo glaudžiai bendraujant, išlaikant ir kuriant vis tvirtesnį ryšį tarp šeimos ir ugdymo įstaigos, abipusio suvokimo, kad bendradarbiaudami vaikų sveikatos labui galime pasiekti daugiau.

Milda Liubinavičienė, visuomenės sveikatos specialistė

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top
%d bloggers like this: