Pradinis / Sportas / Lietuvos čempiono Gedimino Bagdono patarimai dviratininkams

Lietuvos čempiono Gedimino Bagdono patarimai dviratininkams

Nors šiandien Lietuvoje būtų sunku rasti suaugusįjį, kuris nemoka važiuoti dviračiu, tačiau ne visi žino, kaip tai daryti taisyklingai. Pasak Lietuvos dviračių sporto šakos čempiono Gedimino Bagdono, dažniausiai žmonės klysta rinkdamiesi netinkamą dviratį ir persistengdami.

„Jau kurį laiką stebiu, kaip Lietuvoje pamažu atsigauna dviračių sportas. Žmonės perka geresnius dviračius, buriasi į komandas, dalyvauja varžybose, organizuoja dviračių žygius po Lietuvą ar svečias šalis. Dažnas ryžtasi įveikti vis didesnius atstumus. Kad važiavimas dviračiu teiktų kuo didesnį pasitenkinimą, labai svarbu išsirinkti dviratį pagal individualius poreikius“, – sako Lietuvos čempionu ne kartą tapęs ir Europos elito treko čempionate bronzos medalį iškovojęs Gediminas Bagdonas.

Pasak eksperto, mėgėjų važiavimui dviračiu didelio pasiruošimo nereikia. Svarbiausia, kad dviratis būtų techniškai tvarkingas, o dviratininkas sugebėtų išlaikyti pusiausvyrą. Pasak jo, savarankiškai važiuoti dviračiu gali ir 3 metų vaikas, o dviratį parodyti meistrui pakanka kartą per sezoną.

„Jei planuojate dalyvauti sporto varžybose, nesiūlyčiau rinktis kalnų dviračio, kuriam paprastai būdingas platus vairas ir plačios padangos su grubiais protektoriais. Daug lengviau išvystyti didelį greitį pavyks plentiniu dviračiu – jų siauros padangos idealiai pritaikytos važiuoti bet kuria lygia, asfaltuota danga. Jei jūsų trasoje numatyta kalnuota, vėjuota vietovė – neprašausite rinkdamiesi hibridinį modelį. Palaikyti vienodą važiavimo tempą lengviausia treko dviračiu: jis turi tik vieną pavarą, o pati treko danga itin kokybiška ir lygi. Lietuvoje turime europinius standartus atitinkantį treką „Cido“ arenoje, tačiau mažai kas yra juo važiavęs. Tokia proga bus šį rugsėjį, kai arena sieks pasaulio rekordo treke“, – užsimena G. Bagdonas.

Visiems, planuojantiems važiuoti tolimą atstumą, ekspertas pataria atkreipti dėmesį ir į taisyklingą sėdėseną. „Jei ant dviračio sėdatės įsitempę – greitai pavargsite, todėl minti 3–4 valandas be sustojimo atrodys neįmanoma. Susireguliuokite sėdynės aukštį ir vairo padėtį – atrodo smulkmena, bet lemia labai daug. Jei nesate tikri, nustatyti taisyklingą padėtį padės dviračių parduotuvių meistrai. Taip pat nerekomenduojama valgyti likus 3 ir mažiau valandų iki važiavimo, nes taip apkrausite organizmą, jam bus sunku susidoroti su dideliu fiziniu tempu ir skrandžio apkrova. Jei negalite nevalgyti – rinkitės lengvesnius produktus, pvz., daug angliavandenių turinčius vaisius“, – pataria G. Bagdonas.

Pasak Lietuvos dviratininko, kaip ir bet kuriame kitame profesionaliame sporte, norint siekti rezultatų, svarbu nuolat treniruotis. G. Bagdonas vasaros metu treniruojasi apie 22 valandas per savaitę, o žiemą – dar daugiau. Sportininkas sutinka, kad varžybos – geriausia treniruotė: kai pagauna azartas, atsiranda jėgų, apie kurias net negalėjai įtarti, tada gali važiuoti nors ir 6 valandas nesustodamas.

G. Bagdonas drauge su kitais sportininkais ir dviračių sporto entuziastais dalyvaus „Cido“ arenos inicijuotame nemokamame renginyje, skirtame visos Lietuvos gyventojams – bus siekiama Lietuvos ir pasaulio rekordo. Panevėžio miestui minint 512-ąsias miesto įkūrimo metines, „Cido“ arenoje bus siekiama įveikti 512 kilometrų treku. Šį tikslą planuojama pasiekti per 24 valandas. Siekiamą rekordą fiksuos agentūra „Factum“, planuojama, kad tai bus daugiausia etapų kada nors turėjęs estafetinis važiavimas dviračiu treku. Renginio organizatoriai kviečia skubėti registruotis jau dabar.

Organizatorių nuotr.

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top
%d bloggers like this: