Pirmoji aprangos parduotuvė motociklininkėms moterims „Moto Lounge“ ir jos įkūrėja Raimonda Grigaitė-Kjeldsen turi vieną tikslą – suteikti moterims ir merginoms daugiau įkvėpimo ir drąsos įsilieti į motociklų pasaulį bei pasiūlyti įvairių motociklininkių aprangų. Įsiklausymas į savo norus, svajonių siekimas atvedė Raimondą į gyvenimą, kur svarbiausias pomėgis ir darbas susijungė ir tapo dideliu kasdieniu malonumu.

Raimonda, pradėkime nuo to, kaipgi tie motociklai atsirado Tavo gyvenime?
Nors pati motociklą vairuoju tik kelerius metus, bet mano gyvenime jie figūruoja gan seniai. Kiek pamenu, mane visuomet traukė motociklai – jaunystėje užtekdavo išgirsti jų skleidžiamą garsą, kad sukeltų susidomėjimą ir priverstų atsigręžti. Daug laiko teko praleisti ir ant motociklo keleivio sėdynės, o kai susipažinau su savo vyru, tai tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi, nes jis pats yra užkietėjęs motociklininkas. Na ir, žinoma, pačiai pradėjus vairuoti motociklą, meilė šiam pomėgiui išaugo dar labiau. Su vyru vis pagalvodavom, kad jei jau motociklai mums teikia tiek daug džiaugsmo, galbūt visą tą teigiamą energiją galėtume išnaudoti plačiau, ne tik laisvalaikiu. Tačiau tokie pamąstymai taip ir pasilikdavo svajonių lygmenyje, nieko konkretaus neplanuojant. Iki kol mus visus užklupo COVID pandemija…
Ilgą laiką dirbai turizmo, svetingumo srityse. Kodėl to atsisakei ir pasirinkai verslininkės kelią?
Pagrindinė priežastis pasukti kitu karjeros keliu ir pradėti „Moto Lounge“ turbūt ir buvo COVID pandemija. Nors turizmo ir svetingumo srityse dirbau gana ilgai, pandemija jose labai pristabdė darbus. Pradžioje kardinalių profesinių pokyčių neplanavau, turbūt tikėjausi, kad toji pertrauka ilgai nesitęs ir viskas sugrįš į senas vėžes. Tačiau būtent šiuo periodu ir gimė „Moto Lounge“ idėja, jai skirdavau vis daugiau laiko. Galiausiai visiškai atsidaviau šios idėjos tolesniam vystymui ir kitiems darbams nei laiko, nei didelio noro nebeliko.
O kalbant apie verslą, nuo mažų dienų svajojau dirbti sau, kaip sakoma, būti pati sau šeimininkė. Ir studijas pasirinkau neatsitiktinai – vadybą ir verslo administravimą su verslo kūrimo programos pakraipa. Tiesiog mane labai žavėjo pati verslo idėja – sukurti ir turėti kažką savo. Tad visas tas verslininkystės kelias buvo mano pasąmonėje ir traukė link savęs jau seniai.
Kada ir kaip gimė „Moto Lounge“?
Oficialiai „Moto Lounge“ gimė 2021 m. sausio mėnesį, tačiau visuomenei prisistatėme kovą, kai prasidėjo motociklų sezonas. Taigi dabar „Moto Lounge“ yra daugiau nei metai – tai yra visiškai jaunas verslas.
„Moto Lounge“ gimimas – tai meilės motociklams, noro būti apsuptiems moto aplinkos vaisius. Tačiau tai ir mano pačios bei daugelio kitų moterų patirtų problemų sprendimas – gyvenant motociklų pasaulyje būdavo labai sunku surasti moterims skirtą tinkamą aprangą. Pavyzdžiui, pati nešioju S/M dydžio drabužius, tačiau esu žemo ūgio ir man visuomet būdavo sunku atrasti tinkančias kelnes. Jos visuomet būdavo per ilgos, tad jose esančios apsaugos būdavo netinkamose vietose – produktas tiesiog neatitikdavo savo paskirties. Ir apskritai motociklininkių apranga būdavo labai ribota, apsilankius parduotuvėse 90 % drabužių skirta vyrams, o moterims paliktas kampelis su labiau į spalvinę gamą orientuotomis aprangomis, mažiau kreipiant dėmesį į skirtingus moterų poreikius ir tai atitinkančius apsaugos reikalavimus.
Kaupiantis tokiai asmeninei patirčiai, galvoje sukosi mintys, kaip būtų smagu, kad rinkoje situacija būtų kitokia – tiek moterims, tiek vyrams skirtos aprangos asortimentas atitiktų saugios, patogios, gražios bei funkcionalios aprangos kriterijus. Ir nesvarbu, ar motociklą vairuoji pats, ar sėdi šalia, – tinkama apranga yra būtina. Taigi, atrodo, kad ta mintis apie motociklų aprangos parduotuvę pasąmonėje buvo jau ir anksčiau. Nors pradžioje negalvojau tik apie motociklininkėms moterims skirtą parduotuvę – tai buvo labiau kažko kitokio idėja. Lankytos motociklų parduotuvės man nekėlė didelio susižavėjimo – jos atrodė niūrios, šaltos, o aš įsivaizdavau vietą, kur tau tiesiog gera ateiti, tavęs laukia jauki atmosfera, asmeninis dėmesys, malonus pasisėdėjimas lounge aplinkoje su kavos puodeliu ir pokalbiais apie didžiausią malonumą – motociklus, kartu galimybė apsipirkinėti. Pradėti nuo moterų drabužių buvo netgi labiau mano vyro idėja su mintimi, kad pats startas būtų natūralesnis, vertinant mano pačios patirtis dėl motociklininkių aprangos įvairovės trūkumo rinkoje.
Sandros Musone nuotr. Sandros Musone nuotr.
Kaip pasikeitė Tavo gyvenimas, kai išdrįsai savo hobį paversti pragyvenimo šaltiniu?
Kaip sakoma, kai nusibosta dirbti nuo 8 iki 17 valandos, tuomet pradedi dirbti 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę. Nuosavas verslas reikalauja tikrai daug daugiau valandų ir tam tikra prasme daugiau pastangų. Atrodo, kad darbai niekuomet nesibaigia, o ir atsitraukti nuo pačios veiklos darosi vis sunkiau, nes visuomet yra ką dar daugiau padaryti! Tuo labiau kai turi neišsenkančių planų ir svajonių.
Tačiau pagrindinis dalykas: kai darai tai, kas tau labai patinka ir teikia džiaugsmą, pats darbas tampa malonumu. Nors turizmo, svetingumo sritis man taip pat labai tiko ir patiko, tačiau meilė motociklams ir šis pomėgis duoda labai daug šiandieniniame darbe. Labai malonu kiekvieną dieną leisti moto aplinkoje ir būti apsuptai žmonių, turinčių tuos pačius pomėgius. O ką jau kalbėti, kai hobis tampa dar ir pragyvenimo šaltiniu! Be to, pats verslo ir prekės ženklo kūrimas mane nepaprastai žavi. Tai nuolatinis atradimų, iššūkių ir tobulėjimo procesas, kuris teikia daug asmeninio pasitenkinimo.
Ar kasdienis darbas tokioje aplinkoje nesumažino noro ir laisvą laiką leisti kelionėse su motociklais?
Tikrai ne. Noras laisvą laiką skirti didžiausiam pomėgiui tik didėja. Planų ir svajonių, ką išbandyti, kur nuvažiuoti, ką aplankyti keliaujant su motociklu, sąrašas tik plečiasi. Tačiau, nors ir atrodė, kad, būnant moto aplinkoj, bus pakankamai laiko pasidžiaugti motociklais ir kelionėmis, atsitiko atvirkščiai: nuo to laiko, kai egzistuoja „Moto Lounge“, laisvalaikio lieka daug mažiau. Kartais save pagaunam jaučiant baltą pavydą klientams, kai atėję apsipirkti pasakoja apie būsimas keliones – kur planuoja nuvažiuoti, kiek laiko keliauti, ką pamatyti. Patys sau nelabai galime tą leisti, nes šiame versle itin svarbu sezoniškumas.
Kas šiame versle Tau teikia didžiausią malonumą?
Nors visą laiką sukuosi motociklų aplinkoje, kas savaime teikia didelį malonumą, turbūt išskirčiau pačią verslo plėtrą ir verslo kūrimą. Pats prekės ženklo kūrimas ir jo vystymas yra dalis, kuri man labiausiai patinka. Mano svajonė ir tikslas yra turėti ne tik vieną fizinę parduotuvę, kuri šiuo metu yra Danijoje, bet ir toliau plėtoti bei vystyti patį „Moto Lounge“ prekės ženklą ir mūsų elektroninę prekybą.
Ir, žinoma, pagalba moterims rasti motociklų drabužius teikia didžiausią vidinį malonumą bei pasitenkinimą. Suvokimas, jog mes galime padėti – yra vieta, kur jos gali atrasti tai, ko neturėjo iki šiol, ir taip užtikrinti geresnę važinėjimosi motociklais patirtį. Tikrai gauname daug atsiliepimų iš klienčių, jog iki kol atrado „Moto Lounge“, jos daugybę metų važinėjo su vyriškomis motociklininkų aprangomis ar tais pačiais drabužiais kone ištisus dešimtmečius, nes rinkoje nebuvo tinkamo pasirinkimo arba galimybės paprastai ir greitai viską rasti vienoje vietoje. Kiekviena tokia sėkmės istorija suteikia dar didesnį malonumą ir papildomą motyvaciją stengtis toliau. „Moto Lounge“ tikslas yra sukurti geresnę situaciją moterims motociklininkėms ir užtikrinti, kad tinkamos aprangos nebuvimas netaptų suvaržymu ar apribojimu moterims siekiant įsitraukti į šį nuostabų hobį.
Su kokiais iššūkiais teko susidurti vystant „Moto Lounge“?
Iššūkių daug ir kiekvieną dieną jie skirtingi. Galima pradėti nuo mūsų pasiūlos – rasti tiekėjus, kurių produktai atitiktų „Moto Lounge“ koncepciją ir tiktų visoms moterims, yra tikras iššūkis.
Ką reiškia „visoms moterims“? Nesvarbu, kokio dydžio, stiliaus drabužius nešioji, kokį motociklą vairuoji ar kokia tavo vairavimo patirtis, – kiekvienai turi būti įmanoma rasti tinkamą aprangą. O tai šiuolaikiniame moto pasaulyje yra gan sunku vien todėl, kad moterų drabužių pasiūla yra daug mažesnė negu vyrų. Tradiciškai motociklininkių apranga būna prieinama iki 42–44 dydžio, o realybėje mes, moterys, esame labai skirtingos ir natūralu, kad yra daugybė motociklų mėgėjų, kurioms netinka tokie rėmai.
Danijos rinkoje mano minėti dydžiai yra paklausiausi, tačiau yra daugybė moterų apvalesnėmis formomis, kurios niekada ir negalėjo rasti sau tinkamų aprangų. Todėl tikrai nėra lengva surasti tiekėjų, kurie galėtų pasiūlyti įvairiausių dydžių, modelių, dizainų, atitinkančių skirtingus motociklininkių stilius. Šiuo metu daugiausia dirbame su prekių ženklais, kurie kuria konkrečiai moterims, bet bendradarbiaujame ir su tiekėjais, kurių pasiūla vienodai apima abiem pusėms tinkamas aprangas, – svarbiausia, kad būtų įvairovė.
Žiūrint iš verslo pusės, vienas didžiausių iššūkių yra darbuotojų samdymas. Kol kas esame nedidelė įmonė, turime vieną darbuotoją ir keletą ne visą darbo dieną dirbančių žmonių, kurie padeda tam tikrose srityse. Turėdamas savo verslą ir pats vystydamas jo idėją, labai puikiai žinai, ko norėtum, kaip turėtų atrodyti pats verslas ir visa jo koncepcija, dedi daug pastangų ir širdies į tam tikros patirties kūrimą klientams, todėl nėra lengva rasti žmonių, kurie galėtų tai perteikti. Tad tai yra mano asmeninis iššūkis – kaip visa tai perduoti darbuotojui, kad ir jis taip pat noriai ir su užsidegimu tą pačią patirtį galėtų sukurti mūsų klientėms.
Kaip svarbu Tau yra burti moterų motociklininkių bendruomenę? Ar nemanai, kad „Moto Lounge“ padeda laužyti stereotipą, jog motociklai yra vyriškas reikalas, moteris baikeres paliekantį šešėlyje?
Moterų motociklininkių bendruomenė man yra labai svarbi, nors nebūtinai kuriant ją tiesiogiai. Galima sakyti, vienas iš „Moto Lounge“ tikslų – prisidėti prie motociklininkių būrimosi, įkvėpti merginas ir moteris vairuoti motociklus. Mes bendraujame ir su kitomis moterų organizacijomis, motociklininkių grupėmis, dalyvaujame įvairiose veiklose, taip auginame ir „Moto Lounge“ bendruomenę.
Dėl stereotipų laužymo turbūt labiau reikėtų klausti pačių klientų – ką jie galvoja apie tokio koncepto kaip „Moto Lounge“ egzistavimą. Moterų motociklininkių visada buvo ir bus, tiesiog mes mažiau apie jas girdėdavom, dėmesys dažniausiai visuomet buvo kreipiamas į vyrus motociklininkus. O mes su „Moto Lounge“ prisidedam tuo, jog pagrindinį dėmesį skiriame būtent moterims, tai anksčiau motociklų industrijoje buvo reta. Mano, kaip „Moto Lounge“ įkūrėjos, tikslas nėra iškelti moteris motociklų pasaulyje ar teigti, kad jos yra svarbesnės, o tiesiog suteikti joms daugiau tinkamos aprangos galimybių, kurias iki šiol turėjo motociklininkai vyrai.
Pakalbėkim apie Daniją. Kas labiausiai Tave žavi šioje šalyje? Ar yra dalykų, kurie verčia ilgėtis Lietuvos?
Danijoje gyvenu penktus metus. Man tai ganėtinai ilgas laikas, nes dirbant turizmo srityje teko daug keliauti ir nuolat keisti gyvenamąją vietą. Turbūt labiausiai patinkantis dalykas yra lygybė ir paprastumas. Kiek teko susidurti, tai vienintelė šalis, kurioje taip jaučiama visuomeninė lygybė kasdieniame gyvenime. Čia žmonės labai atsipalaidavę, ramūs, jiems neįdomu, kaip tu atrodai, kuo užsiimi, kokias pareigas užimi, – į tave žiūri kaip į žmogų, į sau lygią asmenybę. Tokie dalykai labai išlaisvina. Pati pastebėjau, kaip pasikeičiau. Eilinis pavyzdys: eidama į parduotuvę niekada nebegalvoju, kaip atrodau – gal miegojau ir esu su pižama, darbiniais sodo batais ar vakarėliui skirtu makiažu. Danai į tokius dalykus nekreipia dėmesio, jie mato vieni kitus kaip asmenybes ir nelipdo vieni kitiems išvaizdos, darbo, karjeros, pomėgių etikečių. Tai iš dalies atveria ir daugiau bendravimo galimybių, aplink tave esantys žmonės yra malonesni ir nejauti jokio smerkimo, kas galbūt labiau pastebima kitose šalyse.
Tačiau, žinoma, yra daugybė dalykų, kurie verčia ilgėtis Lietuvos. Pirmiausia tai yra šeima, draugai, artimi žmonės. Pats Lietuvos kraštas, jos vietovių grožis, ypač miškai, kurių Danijoje beveik nėra, o man, kilusiai iš Varėnos, tai vienas pagrindinių dalykų, nuo seno įaugusių į kraują. Nors Lietuvoje negyvenu jau ilgą laiką, bet per tuos metus, praleistus kitose šalyse, labai jos pasiilgstu. Pastaruoju metu stengiamės daugiau atostogų laiko skirti Lietuvai, nes čia tikrai yra labai daug gražių vietų, įdomių dalykų ir nuostabių galimybių kelionėms motociklu. Kitais metais kartu su „Moto Lounge“ planuojame organizuoti turą savo klientėms iš Danijos būtent Lietuvoje.
Ar gyvenimas Danijoje turėjo įtakos „Moto Lounge“ gimimui?
Motociklininkių Danijoje yra gana nemažai ir bendras moterų procentas galbūt netgi didesnis nei kitose šalyse. Tačiau motociklininkių drabužių pasiūla parduotuvėse yra labai skurdi. Pavyzdžiui, dar gyvendama Vokietijoje pastebėjau, kad situacija moterų aprangos srityje yra tikrai geresnė, tą patį galėčiau pasakyti ir apie Lietuvos motociklininkų reikmenų parduotuves, kur galima rasti didesnę drabužių įvairovę nei Danijoje. Aprangos motociklininkėms danėms pasirinkimas rinkoje buvo tikrai skurdus. Todėl galima teigti, kad tai buvo viena iš priežasčių pradėti vystyti tokį verslą ir įkurti „Moto Lounge“.
Gal galėtum atskleisti „Moto Lounge“ ateities viziją?
Planų, svajonių ir tikslų „Moto Lounge“ turi tikrai labai daug. Mūsų vizija – tapti pačiu mėgstamiausiu moterų motociklininkių prekės ženklu pasaulyje. Labai norime, kad „Moto Lounge“ vardas būtų žinomas tarp motociklininkių ne tik Danijoje, bet ir kitose šalyse. Visuomet gali atsirasti naujas vardas, kuris galės pasiūlyti platesnį asortimentą ar mažesnes kainas, bet savo versle aš vadovaujuosi idėja, jog nereikia būti pačiam geriausiam, kad būtum pats mylimiausias. Būtent tai ir yra „Moto Lounge“ – abipusė meilė motociklams, nuoširdus dėmesys klientui ir jo poreikiams.
Raimonda, ką patartum moterims, kurios tikisi sulaukti mitais apipinto tinkamo laiko savo svajonėms įgyvendinti?
Mano vienintelis patarimas – daryti. Tinkamo laiko tiesiog nebus. Pradedant mažais žingsneliais, ateina visi rezultatai. Nusiteikimas ir veikimas, kad ir visai po truputį, dažniausiai ir sukuria didesnius dalykus. Su „Moto Lounge“ taip ir atsitiko – tai nebuvo vienos dienos idėja ar vienos dienos darbas. Viskas prasidėjo nuo minčių, svajonių, kurios tuo metu net neatrodė taip, kad galėtų atvesti ten, kur esame dabar. Pradinė „Moto Lounge“ idėja buvo internetinė parduotuvė, ji jau spėjo peraugti ir show room konceptą, o dabar tapo jaukia boutique parduotuvėle. Ir tikiuosi, jog tai tik mūsų kelionės pradžia.
Tad patarčiau nieko nelaukti ir mažais žingsneliais pradėti veikti savo svajonės link! Na ir, žinoma, pradėti vairuoti motociklą. Nuoširdžiai galiu pasakyti, jog tai suteikia ne tik nuostabiausių įspūdžių ir patirčių, bet ir daug drąsos, pasitikėjimo bei įkvėpimo, kurio galbūt kartais ir trūksta svajonėms siekti.
Aistė Grigaitė