Pradinis / Mokslas ir švietimas / Studentė: „Geriau nestoti, jeigu širdis dar neatrado savo kelio“

Studentė: „Geriau nestoti, jeigu širdis dar neatrado savo kelio“

LEU studentė Greta Ališauskaitė rado savo svajonių studijų programą. Pati kalbėdama su jaunais žmonėmis nuolatos pabrėžia, kad džiaugiasi dėl savo studijų. „Visada sakau, kad geriau nestoti išvis, jeigu širdis dar neatrado savo kelio, nes negalėsi dirbti kokybiškai“, – sako studentė.

Svarbiausia – norai ir gebėjimai

G. Ališauskaitės nuomone, Lietuvoje yra pernelyg didelis visuomenės spaudimas būtinai turėti universiteto baigimo diplomą. Mergina tikina, jog kiekvienas turėtų rinktis studijų kryptį pagal savo norus ir gebėjimus, o ne dėl „prestižo“. „Jeigu jaunam žmogui sunku save atrasti baigus dvylika klasių, tai geriau metus padirbėti ar užsiimti savanoriška veikla. Po to pasirinkimas bus daug geresnis, tikresnis“, – teigia Greta.

Mokykloje susižavėjo žiniasklaida

Mergina dar mokydamasi mokykloje susižavėjo žiniasklaida ir jos įtaka žmonėms, galimybe save atskleisti rašant, bendraujant su įvairiausiais žmonėmis. „Nuo aštuntos klasės pradėjau aktyviai dirbti mokyklų laikraščių redakcijose, o vienuoliktoje klasėje buvau pakviesta padirbėti Vilkaviškio rajono laikraščio „Santaka“ redakcijoje“, – savo pradžią žiniasklaidos srityje prisimena Greta. Ji sako, jog tai buvo lyg svajonės išsipildymas, pirmas didelis žingsnis žurnalistų pasaulyje. Dvyliktoje klasėje ji baigė Sekmadieninę žurnalistikos mokyklą Lietuvos žurnalistikos centre.

Dar besimokydama Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijoje Greta buvo įsitraukusi į visuomeninę ir savivaldos veiklą. Mergina išbandė visus sporto ir meno būrelius, vadovavo jaunimo organizacijai, atstovavo moksleiviams vietinėje ir rajoninėje savivaldoje. Jai labai patiko keliauti ir fotografuoti.

Rado tai, ko ieškojo

„Apsispręsti, kur noriu studijuoti, nebuvo sunku. Žinojau, kad bet kuriuo atveju tai bus universitetas Vilniuje. Šis miestas mane žavi, yra artimas sielai. Žurnalistikos centre įsidėmėjau lektorių patarimą rinktis gretutines žurnalistikos studijas, kad būtų platesnė žinių sritis. Taip pat buvo teigiama, kad žurnalistu gimstama. Todėl ieškojau studijų su žurnalistikos kryptimi. Apsidžiaugiau jas (kartu su socialine pedagogika) radusi Lietuvos edukologijos universitete“, – prisimena Greta.

Labiausiai mergina džiaugėsi sutikusi dėstytoją, ilgametį žurnalistą Rytį Tarailą, nes vien dėl jo taikomo leidybos metodo šios studijos, Gretos nuomone, yra be galo įdomios. „Dėl leidybos produktų matau savo augimą ir tobulėjimą. R. Tarailos kūrybingumas, charizma ir erudicija žavi, o žinių bagažas, kritiško požiūrio ir supratimo ugdymas leidžia tobulėti kiekvienoje paskaitoje“, – sako studentė.

Mergina, paskatinta dėstytojo, jau pirmo kurso pabaigoje pradėjo vadovauti studentų asociacijai „Drauge kelyje“. Kartu su ja leidžia periodinius leidinius, rengia vasaros stovyklas vaikams iš socialiai remtinų šeimų Trakų rajone. Greta organizuoja konferencijas ir bendradarbiauja su bendraamžiais kolegomis iš užsienio. „Iš studijų laikotarpio labiausiai prisiminsiu mūsų išleistus kūrybinius leidybos projektus, stovyklas, išvykas“, – sako ji.

„Manau, kad studentas, pasirinkęs šią specializaciją, dirbdamas socialinio pedagogo darbą turės daug pranašumų: bus kūrybingesnis, drąsesnis žmogus, pedagogas. Pernai man pasisekė susipažinti su keliomis dešimtimis mano studijų programą ir specializaciją baigusių absolventų mūsų surengtame susitikime. Visi jie sėkmingai dirba, nors tikrai ne visi yra žurnalistai. Vis dėlto jie džiaugėsi savo studijomis, sugebėjo įgytas žinias pritaikyti savo darbe. Dauguma jau turi šeimas. Jie taip pat pabrėžė, kad studijų metu lavintas kūrybingumas, inovatyvus ir kritiškas požiūris leidžia jiems būti pranašesniems“, – tvirtina G. Ališauskaitė.

Savo studijomis mergina džiaugiasi, nes fakultete rado visuomeniškai aktyvių ir geranoriškų žmonių. „Atmosfera studijuojant yra labai svarbi. Man dėstantys ar dėstę vyresnieji kolegos labai daug dėmesio skyrė bendradarbiavimui su visuomeninėmis organizacijomis, institucijomis, išvykoms ir praktinei veiklai. Dažnai juokaudavome, kad dėstytojai praktikai nebūna tokie pavargę, užsidarę mokslinėse srityse, todėl studentus labiau patraukia savo disciplinomis“, – sako ji.

Greta tvirtina universitete atradusi ir realizavusi save ne tik studijų metu, bet ir užsiimdama kitokia studentiška veikla. Ji yra Senato narė, Socialinės edukacijos fakulteto studentų atstovybės vadovė (jau dvi kadencijas), o nuo gruodžio mėnesio vadovauja ir LEU studentų atstovybės akademinių ir socialinių reikalų komitetui. „Matau ir padedu spręsti studentams įvairias problemas. Jų, kaip ir visur, yra, bet džiaugiuosi dėl dažniausiai supratingų ir tobulėti siekiančių kolegų. Taip pat be galo džiaugiuosi, kad administruoju fakulteto studentų tinklalapį (www.superstudijos.lt). Tuo pasigirti ir pasidžiaugti gali tikrai ne kiekvienos aukštosios mokyklos studentai“, – sako Greta.

Šiuo metu mergina trykšta džiaugsmu dėl savo studijų pasirinkimo, nes dirba pagal studijų specializaciją „Respublikos“ laikraščio redakcijoje. Tai yra pats didžiausias žingsnis jos svajonės išsipildymo link. Ir viskas, kaip Greta sako, – tik dėl šių studijų.

Apie socialinės pedagogikos programą

Socialinės pedagogikos bakalauro studijų programą gali studijuoti Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų ir gimnazijų, kolegijų absolventai. Socialinės pedagogikos bakalauro studijos sudarys galimybes studentams išsiugdyti kompetencijas, leidžiančias sėkmingai atlikti mokymosi organizatoriaus, kūrybingo ugdytojo, galimybių kūrėjo, talkininko, patarėjo, partnerio, tarpininko tarp mokinio ir įvairių šiuolaikinių informacijos šaltinių, ugdymo proceso organizavimo ir koregavimo koordinatoriaus vaidmenis. Absolventai pasirengs socialinio pedagogo konstruktyviai profesinei veiklai ir aktyviam dalyvavimui visuomenės gyvenime. Studijų metu studentai mokysis pritaikyti savo žinias ir gebėjimus praktikoje. Galės nemokamai pasirinkti juos dominančias gilinamųjų dalykų kryptis: viešąją komunikaciją, asmens socialinę integraciją, specialiųjų poreikių vaikų ugdymą ar šeimos edukaciją.

Socialinės pedagogikos programa yra pirmoji Lietuvoje ir turi susiklosčiusias socialinio pedagogo rengimo tradicijas, savitą kultūrą, yra gana gerai vertinama socialinių partnerių ir darbdavių. Programos absolventai įsidarbina ne tik švietimo, socialinės globos institucijose, bet ir platesnėse valstybės valdymo srityse: Lietuvos kalėjimų departamente, Švietimo ir mokslo, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijose, Vaiko teisių apsaugos tarnybose ir kitose viešojo sektoriaus institucijose. Studijuojantieji įgyja kompetencijų steigti nevyriausybines organizacijas ir susikurti darbo vietų. Baigę studijas įgyja ne tik bakalauro laipsnį, bet ir pedagogo kvalifikaciją, praplečia savo įsidarbinimo galimybes, nes programa ugdo asmenį, pajėgų kūrybingai atsakyti į šiuolaikinio pasaulio iššūkius, gebantį įprasminti savo gyvenimą prieštaringoje dabarties tikrovėje.

LEU

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top