Pradinis / Grožis ir mada / Vidurvasario grožio formulė

Vidurvasario grožio formulė

Anksti prasidėjusi vasara nešykštėjo saulės glamonių, todėl dabar kiekviena gali didžiuotis dailiai įdegusiu kūnu. Vis dėlto graži spalva dar ne viskas – oda turi būti sveika. Dabar pats metas peržvelgti veido ir kūno odos priežiūros priemones, įsiminti naujas taisykles.

Pexels nuotr.

Lengva konsistencija

Vasara Lietuvoje tokia trumpa, kad puolame džiaugtis jos teikiamais malonumais dažnai pamiršusios visas atsargumo priemones. Šis metų laikas – pavojingiausias mūsų veido ir kūno odai: ją kenksmingai veikia ultravioletiniai saulės spinduliai, sausra, karštis, dulkės ir vėjas. Dėl prakaituojant išsiskiriančių druskų suyra odą apsauganti hidrolipidinė plėvelė – odoje sumažėja drėgmės, nuo didelio aktyvių saulės spindulių kiekio suaktyvėja jos senėjimo procesai, raukšlelės tampa ryškesnės, atsiranda pigmentinių dėmelių, dėl aukštos aplinkos temperatūros suintensyvėja riebalinių liaukų veikla, greičiau dauginasi mikroorganizmai, užsikemša poros, o tai – puiki terpė inkštirams, įvairiems spuogeliams atsirasti.

Šie vasaros sukelto odos pakitimo požymiai dažniausiai išryškėja vidurvasaryje, todėl norint, kad veido ir kūno oda būtų sveika, būtina peržvelgti naudojamas kosmetikos, higienos priemones, koreguoti jos puoselėjimo ritualus.

Pradėkite nuo odos priežiūros priemonių: jautriai, sudirgintai, išsausėjusiai odai jos turi būti kur kas švelnesnės nei įprastos. Atsisakykite riebių kremų, kremų ar serumų su aktyviosiomis vaisių rūgštimis, retinoliu (aktyvioje saulėje gali sukelti pigmentaciją), kreminės ar mineraliniais aliejais papildytos pudros, kuri apgaubia odą tankiu sluoksniu ir neleidžia jai kvėpuoti. Vasarai skirtas dieninis kremas turi būti lengvos konsistencijos, puikiai drėkinti (jame turėtų būti kolageno, hialurono rūgšties, aminorūgščių, lecitino, vitamino E, seleno, žaliosios arbatos), apsaugoti nuo žalingo saulės spindulių poveikio. Nakčiai rinkitės kremą, kuris ne tik drėkins, bet ir kokybiškai maitins odą – aprūpins ją mineralinėmis medžiagomis, vitaminais. Tiek dieninį, tiek naktinį kremą naudokite saikingai: patepkite ir palaukite, kol įsigers, likučius pašalinkite popierine servetėle.

Jei oda mišri arba riebi, karštą vasarą itin paspartėja prakaito liaukų veikla. Tokiai odai puoselėti ieškokite kosmetikos priemonių, ant kurių pakuotės būtų žodeliai „oil free“ („be riebalų“). Jei kamuoja išsiplėtusios odos poros, inkštirai, įvairūs išbėrimai, atkreipkite dėmesį į kosmetiką su užrašu „non comedogenic“ („neužkemša porų“) – šios priemonės pasižymi uždegimo slopinamosiomis, antibakterinėmis savybėmis, nes jose yra arbatmedžių ar levandų aliejaus, cinko, sieros, kamparo, gysločių, ramunėlių ar medetkų ekstraktų.

Ypatinga švara

Vasarą svarbu tinkamai pasirūpinti odos švara. Naudokite švelnų valomąjį gelį, putas, nes kosmetinis pienelis, ypač toks, kurio nereikia nuplauti, negali tinkamai pašalinti odos nešvarumų, o muilas ją pernelyg džiovina. Neprauskite veido šaltu ar karštu vandeniu – tinkamas tik kambario temperatūros vanduo: per karštas ar per šaltas kelia papildomą stresą dirgliai veido odai.

Pexels nuotr.

 

Neatsisakykite šveitiklio – procedūra būtina ir sausai, ir riebiai odai: pirmuoju atveju nuo išsausėjimo padaugėja suragėjusių, mirusių ląstelių, antruoju – suaktyvėja mikroorganizmų veikla, kemšasi poros, todėl odą reikia kruopščiai nuvalyti. Rinkitės švelnaus poveikio šveitiklį, procedūrą atlikite, kai oda nesudirgusi, vakare.

Kūno ir veido odai prižiūrėti puikiai tiks namų gamybos šveitiklis iš kavamale sumaltų avižinių dribsnių. Moterų pamėgti kavos tirščiai šiuo atveju per aštrūs.

Jei oda jautri, sausa, pakaks vienos procedūros per savaitę, jei mišri, riebi – prireiks dviejų. Šveitiklis ne tik nuvalo negyvų ląstelių sluoksnį, sulygina odą, bet ir padeda geriau įsisavinti naudojamas odos priežiūros priemones, gerina įdegio kokybę.

Jei veido oda itin riebi, po šveitimo uždėkite valomąją molio kaukę.

Kad ir kur būtumėte, rankinėje visada turėkite pakelį veidui valyti skirtų servetėlių. Jos puikiai sugeria prakaito ir riebalų perteklių, pašalina prilipusias dulkes, nešvarumus. Ar mokate jomis naudotis? Odos netrinkite, nebraukykite – servetėlę lengvai prispauskite prie suprakaitavusių vietų.

Rankinėje – drėkiklis

Vasarą labai svarbu palaikyti odos drėgmę. Tam vien drėkinamojo kremo nepakanka: vieną ar du kartus per savaitę būtina palepinti veidą drėkinamosiomis kaukėmis. Tiks tiek pirktinės, pagamintos naudojant pažangiąsias technologijas ir išskirtinį poveikį turinčius komponentus, tiek naminės, paruoštos iš sode ar darže užaugintų uogų, vaisių, daržovių, vaistinių žolelių. Šių gėrybių asortimentas ypač didelis, todėl eksperimentams ribų nėra.

Kūno odai puoselėti po maudynių duše naudokite drėkinamąją priemonę, kuri priklausomai nuo sudedamųjų dalių papildomai gali turėti gaivinamąjį, raminamąjį, stangrinamąjį, maitinamąjį poveikį. Puikiai tiks kūno kremas, emulsija, losjonas ar balzamas. Tokią priemonę galite paruošti pačios. Į švelnų kremą ar balzamą įlašinkite po porą lašų kelių rūšių eterinių aliejų, gerai išmaišykite ar suplakite ir masažiniais judesiais ištepkite kūno odą, kol ji dar visiškai neišdžiūvo: taip priemonė bus geriau įsisavinta.

Dieną naudokite aerozolinį drėkiklį. Tai gali būti speciali dulksna – drėkinanti, makiažui nekenkianti priemonė, paprastas mineralinis vanduo, iš augalų paruoštas hidrolatas. Drėkikliu apsipurkškite, kai tik panorėsite atsigaivinti ar pajusite nemalonų odos tempimą.

Nepamirškite, kad odą reikia uoliai drėkinti ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus. Valgykite daug vaisių, atsisakykite saldžiųjų gėrimų, kavos, kasdien išgerkite bent du litrus vandens.

Pexels nuotr.

Saulės vonios

Deginantis svarbu nepiktnaudžiauti saule, laikytis laiko režimo ir naudoti apsaugines priemones, sušvelninančias kenksmingų ultravioletinių spindulių poveikį odai. Medikai perspėja, kad nepasitepus apsauginiais produktais saulėje galima būti ne ilgiau kaip 20 min., o naudojant juos reikia būti atsargiems: iš pradžių rekomenduojama kaitintis tik apie valandą, vėliau laiko intervalą galima palaipsniui ilginti. Prisiminkite, kad saugiausios saulės vonios yra ryte iki 12 val. ir po pietų nuo 15 val.

Kurią apsauginę priemonę rinktis – kremą, losjoną, aliejų, emulsiją, – priklauso nuo odos tipo. Beje, jis lemia ir kaitinimosi trukmę.

Pagal odos, plaukų ir akių spalvą skiriami keturi odos tipai. Saulės spinduliai pavojingiausi pirmojo tipo žmonėms, turintiems šviesią, itin jautrią odą, ir mažiausiai žalingi ketvirtojo tipo tamsios odos savininkams.

Ant kosmetikos priemonės greta raidžių „SPF“ esantis skaičius parodo, kiek kartų ilgiau galima būti saulėje pasitepus ja. Pirmojo tipo žmonėms rekomenduojamų produktų SPF yra ne mažesnis nei 30, ne tokiems jautriems – 8–20. Svarbu nepamiršti, kad priemone reikia ištepti sausą, švarią odą likus ne mažiau kaip 15 min. iki kaitinimosi saulėje ir procedūrą kartoti kaskart išsimaudžius: apsauginio sluoksnio po maudynių nelieka.

Vykstant į saulėtas, egzotines šalis, apdairu įsigyti stipresnio poveikio apsauginių priemonių, nei rekomenduojama pagal odos tipą. Taip turėtų elgtis ir žmonės, kurių oda iš prigimties labai balta, jautri, alergiška. Jiems tiks cinku papildyti kremai, kurie odą padengia balkšvu sluoksniu ir taip atspindi saulės spindulius.

Po saulės glamonių

Jei deginatės taisyklingai ir saikingai, grįžus namo pakanka nuprausti kūną švelniu prausikliu ir patepti lengvos konsistencijos drėkinamuoju balzamu, losjonu ar kremu. O jeigu persikaitinote saulėje, sudirgintai odai būtina speciali priežiūra. Maudydamosi duše jokiu būdu jos nešaldykite – naudokite tik kūno temperatūros ar maloniai šiltą vandenį (itin gerai mineralinis). Odą atsargiai nusausinkite minkštu rankšluosčiu.

Yra daugybė liaudies receptų, skirtų sudirgusiai odai nuraminti, tačiau ir kosmetikos parduotuvėje rasite puikių produktų. Pirkdamos atkreipkite dėmesį, kad kai kurie jų skirti įdegiui užtvirtinti, tačiau nepasižymi stipriu drėkinamuoju poveikiu, kiti skirti būtent nudegusiai, jautriai odai. Kuo kosmetikos priemonės geresnės už rūgpienį? Jos pagamintos skvarbiųjų liposomų pagrindu. Šios patenka į giliuosius odos sluoksnius ir taip greičiau ją nuramina, tinkamai sudrėkina.

Nudegusiai veido odai skubi pagalba namuose gali būti ne tik gydomųjų žolelių kompresai, bet ir kaukė su alavijais. Nepamirškite – valomosios, stangrinamosios kaukės gali dar labiau sudirginti odą!

Jei po deginimosi saulėje atsirado bėrimų, spuogelių ar į nudilginimą panašių sudirgimų, būtina kreiptis į odos gydytoją – tai gali būti alerginė reakcija ar kokios nors odos ligos pradžia.

Jokio kvapo

Nuo karšto, sauso oro kenčia ir kojų pėdos: oda sugrumba, sutrūkinėja. Kasdienė kojų priežiūra trunka vos kelias minutes: kiekvieną vakarą pėdas ištepkite maitinamuoju kremu. Porą kartų per savaitę pėdas nušveiskite pemza. Taip pašalinsite nuospaudas, sugrubusios ir sustorėjusios odos sluoksnius, įtrūkius. Juos gerai gydo ricinos aliejus: prieš miegą juo ištepkite pėdas ir miegokite su kojinaitėmis.

Jei kojos linkusios prakaituoti, įsigykite kreminį ar aerozolinį dezodorantą. Prakaito liaukų aktyvumą mažina vandens vonelės su ąžuolo žieve, šalavijais, jonažolėmis.

Vasarą tenka kojas depiliuoti dažniau nei žiemą. Ši procedūra gali sukelti daug problemų, todėl venkite šalinti plaukelius iš ryto, prieš eidamos į paplūdimį. Jei stipriai nudegėte, depiliacijos atsisakykite, kol oda visiškai nurims. Po šios procedūros kojas būtinai ištepkite apsauginių savybių turinčiu losjonu, papildytu azulenu, pasiflorų ar alavijų ekstraktu.

6 būdai išsaugoti įdegį

Paplūdimyje įgytas bronzinis įdegis tinka visoms: atrodome jaunesnės, lieknesnės ir nuotaika pakili. Būtų gerai, jei jis liktų kuo ilgiau! Viskas įmanoma.

Tinkamai pasiruoškite. Kad įdegis būtų tolygus, ilgiau išliktų, likus ne mažiau kaip 2–3 dienoms iki apsilankymo paplūdimyje kūną nušveiskite šveitikliu. Šiai procedūrai rinkitės specialius kremus, papildytus vitaminais, mineralais, jūros druska ir kitais vertingais komponentais, naudokite švelnią kempinę.

Daugiau drėgmės. Intensyvus drėkinimas – gražios odos ir sodraus įdegio garantas. Atlikusios šveitimo procedūrą ir nusipraususios duše kūną reguliariai tepkite kremu, losjonu arba specialiu aliejumi. Atkreipkite dėmesį į naudojamos kosmetikos priemonės sudėtį: joje turi būti avokadų, alyvuogių aliejaus, vitamino E, glicerolio, antioksidantų, užkertančių kelią odos senėjimą skatinantiems laisviesiems radikalams.

Įdegį užtvirtinkite. Siekdamos ilgiau išlaikyti bronzinį kūno atspalvį, pasirūpinkite specialiomis priemonėmis, skirtomis naudoti po deginimosi. Tam tikri jų komponentai „užtvirtina“ melaniną, vėsina ir gaivina odą.

Saugios saulės vonios. Specialistai tikina, kad efektyviausios saulės vonios… šešėlyje! Deginatės kur kas ramesnėmis ir švelnesnėmis sąlygomis, neprakaituojate, odos nedirgina agresyvūs spinduliai. Paveikta aktyvios saulės oda nori greičiau atsikurti, „numesti“ sudegusias ląsteles, todėl greitai pradeda luptis, o įdegus šešėlyje tai negresia.

Daugiau švelnumo. Gražų odos atspalvį išsaugosite, jei ilgai negulėsite karštoje vonioje, vengsite baseino ir pirties. Garuose oda netenka drėgmės, išsivalo, o puoselėjamas bronzinis atspalvis tiesiog nusiplauna. Prauskitės po šiltu dušu, vietoje muilo rinkitės natūralią dušo želę, nenaudokite aštrių kempinių ir kūno šveitiklių, odą balinančių priemonių.

Rinkitės tinkamą maistą. Norėdamos ilgiau išsaugoti įdegį, rinkitės maisto produktus, kurie padės tai padaryti. Vartokite daugiau vitamino A turinčio maisto: kepenėlių, grūdinių kultūrų, grietinėlės ir rūgusio pieno, kiaušinių, pomidorų, špinatų, žalios ir geltonos spalvos daržovių (morkų, brokolinių kopūstų, paprikų), žuvies. Vitaminas C taip pat itin svarbus. Jo gausu erškėtrožėse, serbentuose, braškėse, apelsinuose, citrinose, greipfrutuose, petražolėse ir krapuose. Kartą per dieną pasimėgaukite morkų sultimis su lašeliu aliejaus – šis gėrimas užtikrins tamsesnį, ilgiau išliekantį įdegį.

Pexels nuotr.

Greitoji pagalba nudegusiai odai

Ant nudegusios odos nedėkite ledo, jos netepkite sviestu, vazelinu.

Geriausia liaudiška priemonė – kefyras.

Pagelbės mėtų, šalavijų ar žaliosios arbatos nuoviro kompresai.

Dilgčiojimą ir perštėjimą sumažins nekaršta vonia. Į ją įpilkite šlakelį obuolių acto arba avižinių dribsnių nuoviro.

Ant skaudamos vietos uždėkite kavamale sumaltų, kefyre išbrinkintų avižinių dribsnių arba žalių tarkuotų bulvių kompresą.

Iškilusių pūslių nebandykite pradurti, odos nelupinėkite. Esant tokiam nudegimui venkite tiesioginių saulės spindulių. Jei nepraeina, kreipkitės į gydytoją.

Puoselėkime grožį namuose

Drėkinamoji, maitinamoji, elastingumą atkurianti veido kaukė. Sutrinkite po pusę banano ir prinokusio avokado, šią masę 30 min. palaikykite šaltai ir storu sluoksniu užtepkite ant veido. Po 20 min. kaukę nuvalykite servetėle ir nuplaukite šiltu vandeniu.

Gaivinamoji kaukė. Išspauskite kapsulę vitamino E, sumaišykite su šaukštu medaus ir tokiu pat kiekiu riebios grietinėlės. Masę užtepkite ant veido, laikykite 20 min. Nuplaukite šiltu vandeniu.

Drėkinamoji kaukė. Nedidelio pomidoro minkštimą sutrinkite šakute, sumaišykite su šaukštu riebios varškės, įpilkite po šaukštelį pieno ir alyvuogių aliejaus. Mase ištepkite veidą ir laikykite 15 min. Nuplaukite vėsiu vandeniu.

Minkštinamoji kaukė. Sutarkuotą pomidorą sumaišykite su kiaušinio tryniu ir šaukštu miltų iki vienalytės masės. Ištepusios odą laikykite kaukę 10–15 min. ir nuplaukite šiltu vandeniu.

Tonizuojamoji, rūgščių ir šarmų pusiausvyrą atkurianti kaukė. Sumaišykite po šaukštą smulkiai tarkuotų morkų ir grietinės su kiaušinio tryniu. Užtepusios ant veido laikykite 20 min., paskui nuplaukite šiltu vandeniu.

Laimutė Riešė

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top
%d bloggers like this: