Dar metų pradžioje apklausos prognozavo, kad kas trečias lietuvis
planuoja įsigyti automobilį. Vidutinis pirmą kartą Lietuvoje įregistruoto naudoto
automobilio amžius siekia 9,8 metų, tačiau aukštesnės klasės pirkėjai ieško
naujesnių ir prestižiškesnių variantų, kurie ilgam išlaiko vertę ir atspindi savininko
statusą. Vienas iš galimų pasirinkimų – elektromobilis.
Tačiau ką rodo praktika? Kokius automobilius iš tiesų renkasi klientai, kai
kreipiasi į privačias automobilių paieškos ir pirkimo paslaugų įmones? Šiame
straipsnyje įmonės vadovė dalijasi realia patirtimi, kokio tipo automobiliai iš tikrųjų
keliauja pas klientus ir atsako, ar elektromobilių paklausa auga.
Kas vyksta rinkoje?
Remiantis prognozėmis, 34 % lietuvių 2025 m. ketino įsigyti automobilį. 13
% minėjo, kad žvalgysis į naudotų modelių rinką ir rinksis 5–10 m. senumo
transporto priemonę, o 10 % planavo pirkti ne senesnę nei 5 metų.
Pasak automobilių įmonės „Timy Cars“ vadovės R. Dranseikienės, šie
metai rodo, kad įmonės klientai dažniausiai renkasi automobilius iki 5 metų, dėl
pačio automobilio naujumo, patikimumo, saugumo ir, aišku – lizingo sąlygų.
Elektromobiliai: mada ar ateitis?
Nors pasaulyje elektromobilių pardavimai sparčiai kyla, Lietuvoje jie
sudaro tik apie 5 % naujų registracijų. 54 % lietuvių elektromobilius vis dar laiko
per brangiais, tačiau 41 % svarsto jų įsigijimą. Ši tendencija ypač aktuali
aukštesnių pajamų segmentui: modernūs elektriniai visureigiai ir sedanai gali
derinti prabangą ir tvarumą, o jų išliekamoji vertė ilgainiui auga. Kaip rodo ekspertų
vertinimai, investicijos į elektromobilį dažnai atsiperka dėl mažesnių eksploatacinių
kaštų ir valstybinės paramos.
Vis dėlto, anot įmonės vadovės R. Dranseikienės, reali pardavimų praktika
rodo, kad lietuvių susidomėjimas pilnai elektriniais automobiliais šiuo metu mažėja.
„Vienas iš veiksnių, kodėl elektromobiliai dar nėra itin paklausūs, ta, kad
keliaujantys klientai susiduria su problema – infrastruktūros trūkumu: nėra
pakankamai įkrovimo stotelių arba krovimas užtrunka per ilgai. Dėl to tolimoms
kelionėms vis dažniau pasirenkami įkraunami hibridai, kurie, esant reikalui leidžia
tęsti kelionę benzinu“, – atskleidžia įmonės vadovė.
Perspektyvos
Nors statistika rodo elektromobilių paklausos augimą ir ekspertai išskiria
daugybę privalumų (mažesnius eksploatacinius kaštus ir valstybės paskatą),
praktikoje didelį vaidmenį vaidina vartotojų poreikiai. Pirkėjai, turintys galimybę, vis
dažniau žengia prie pakraunamų hibridų, norėdami išvengti kelionės apribojimų dėl
įkrovimo problemų. Ateityje minėtos tendencijos gali keistis stipriai išplėtus
infrastruktūrą ir dar labiau sumažėjus baterijų kainoms, tačiau kol kas Lietuvos
rinkoje elektromobiliai išlieka gana nišiniu sprendimu, kurį renkasi aukštesnės
klasės segmentas.

