Lietuvos švietimo technologijų startuolis „Elicėjus“ pripažintas „WSA European Young Innovator 2025“ laureatu – tai vienas ryškiausių apdovanojimų Europoje, skirtas jaunoms komandoms, kuriančioms socialinį poveikį turinčias skaitmenines inovacijas. Apdovanojimą administruoja „World Summit Awards“ (WSA) – globali iniciatyva, veikianti kartu su Jungtinėmis Tautomis ir jungianti 182 šalių bendruomenę.
„Elicėjus“ apdovanotas už matematikos diagnostikos ir personalizavimo platformą, padedančią anksti atpažinti mokinių žinių spragas ir suteikiančią mokytojams, mokykloms bei savivaldybėms aiškius duomenis ir įžvalgas, kaip gerinti mokinių mokymosi kokybę ir užpildyti žinių spragas.
„Nors šalies viduje santykis su matematikos mokymusi yra nevienodas, šis apdovanojimas parodo, kad Lietuvoje kuriamos švietimo inovacijos ne tik žengia koja kojon su pasauliniais standartais, bet ir užduoda toną kitiems. Mūsų tikslas – prasmingas grįžtamasis ryšys ir sprendimai kiekvienam mokiniui. Trumpai tariant – sprendimai, realiai padedantys vaikams mokytis geriau“, – sako „Elicėjaus“ vadovas Mantas Vičius.
„European Young Innovators“ – WSA programos europinis formatas, kasmet išryškinantis komandas, kurių sprendimai prisideda prie JT darnaus vystymosi tikslų. Laureatai pristatomi Europos jaunųjų inovatorių festivalyje Austrijoje. Šiemet festivalis vyks lapkričio 26–28 dienomis, o į jį kviečiami penkiolika „European Young Innovators“ laimėtojų. Tarp jų – ir „Elicėjaus“ komanda.
„Mokiniai nusipelnė matyti savo pažangą, o mokytojai – turėti įrankius, kurie leidžia greitai ir tiksliai veikti, taupant jų brangų laiką. Dirbame, kad diagnostika taptų kasdieniu mokymo(si) kompasu, o ne vienkartiniu atsiskaitymu, keliančiu stresą visiems. Šis tarptautinis įvertinimas padeda atverti duris bendradarbiavimui ir plėtrai už Lietuvos ribų“, – teigia „Elicėjaus“ inovacijų vadovas Tomas Šiurna.
„Elicėjus“ šiuo metu diegiamas Lietuvos mokyklose kartu su savivaldybėmis ir mokyklomis. Platforma integruojasi į pamokų ritmą, generuoja suprantamas suvestines ir leidžia atsakingoms institucijoms matyti realų situacijos vaizdą. Komanda akcentuoja, kad kuriama diagnostika yra ne galutinis vertinimas, o kasdienis įrankis greičiau pastebėti spragoms ir kryptingai stiprinti mokinių žinioms.