Pradinis / Ne didmiesčių gyvenimas / Žvilgsnis į save per teatro ir muzikos prizmę

Žvilgsnis į save per teatro ir muzikos prizmę

Tikrai daugeliui yra žinomas posakis „vienatvė dviese“. Ką ten posakis, neretas galėtų prisipažinti ir patyrę šį jausmą. Turėdami drąsos atvirai ir ilgiau analizuoti šią situaciją išgirstume istorijų, provokuojančių ašaroti tiek iš skausmo, tiek iš džiaugsmo.

Panašius potyrius galėjo pajusti Utenos r. Užpalių kultūros centro lankytojai žiūrėdami Utenos kultūros centro „Žaliaduonių“ teatro spektaklį „Už durų“. Režisierius Šarūnas Kunickas kartu su aktoriais Alvydu Danausku ir Justina Mandrijauskaite-Joneckiene gvildeno dviejų žmonių tarpusavio santykius. Abipusis užsispyrimas ir arogancija kito asmens atžvilgiu konfliktuojant jaunystės ir senolio gyvenimiškoms patirtims dažniau provokavo juoką nei norą atpažinti save. Deja, lengvam, neatsakingam gyvenimo pokštavimui daug laiko neturime. Spektaklio personažams atsidūrus akistatoje su savimi keitėsi ir žiūrovų emocijos. Nubraukta ašara, gilus atodūsis, užsitęsusi tyla pasibaigus spektakliui – tai įrodymas, kad atlikėjai ir žiūrovai susikalbėjo. Pokalbis apie vienatvę dviese priminė mūsų gebėjimą ar negebėjimą bendrauti.

Riba tarp atlikėjų ir žiūrovų Užpalių kultūros centre nepastebimai ištirpo ir suskambus koncerto „Rudenį palydint“ muzikos garsams. Muzikali Martyno ir Skaistės Beinarių šeima apie vienatvę, lydimą meilės jausmo, kalbėjo laikmečio patikrintais kamerinės muzikos kūriniais. Baritonu dainuojantis Martynas, pritariant pianistei Skaistei, priminė, kad meilės tema žmonių tarpusavio santykius gvildena nuo baroko muzikos iki šių dienų. Komiškos operos kūrėjo G. B. Pergolesi (1710–1736), G. Gershwin (1898–1937), nutiesusio tiltus tarp rimtosios muzikos ir džiazo, R. Rodgers (1902–1979), kūrusio muziką filmams ir televizijai, kūryba, dariusi įtaką populiariajai muzikai, G. Puccini (1858–1924), W.A. Mozart (1756–1791), G. Kuprevičiaus, A. Raudonikio, V. Kernagio ir kitų kompozitorių kūriniai skambėjo dar įtaigiau, nes buvo papildyti renginio vedėjos – Martyno mamos – pasakojimais apie atlikėjus ir jų gyvenimą, patirtį.

Klausydamiesi kūrinių apie dviejų žmonių daugiaprasmius santykius žiūrovai neliko abejingi ir atlikėjų muzikinės biografijos istorijai. Skaistė Beinarienė yra konkurso „Italia award‘ 2012“  I vietos laimėtoja ir mokosi VDU Muzikos akademijoje, J. Dvariono fortepijono klasėje. Martynas Beinaris VDU Muzikos akademijoje, profesoriaus V. Prudnikovo klasėje, įgijo operos solisto magistro laipsnį. 2012 m. buvo įvertintas III vieta tarptautiniame romansų atlikėjų konkurse „Lietuvos romansiada“, lietuviškos dainos Maironio eilėmis konkurse „Drąsiai, aukštai pakils balsai“. Tai žinomo vargonininko, chorvedžio ir kompozitoriaus Pranciškaus Beinario (1921–2007) anūkas. Birbynininkas Arnoldas, pianistė Areta, choro dirigentė Danguolė – tai ta pati Beinarių giminė, kurios profesionalų požiūrį į muziką tęsia Martynas. Gebėjimą muzika bendrauti su žiūrovais M. Beinaris atskleidė atlikdamas ne tik kitų kompozitorių kūrinius, bet ir savo kūrybos dainą.

Įvairiausi jausmai šiurpuliukais perbėga per kūną, kai iš scenos sklinda profesionalus atlikimas ir emocijos. Apie užsimezgusį ryšį ir poreikį toliau bendrauti byloja atlikėjo ir žiūrovo abipusis vienas kito pripažinimas. Žiūrovo padėka – gėlės, plojimai, iškalbinga tyla, o atlikėjo dėmesys – tai pažadas sugrįžti. M. Beinaris kitais metais užpaliečius supažindins su autoriniais kūriniais, tarp kurių yra ir jaunimui žinomos muzikos.

Šarūno Kunicko režisūrinių sprendimų, gvildenančių tarpusavio santykių temą, taip ilgai laukti nereikės. Dar šių metų gruodžio 16 d. užpaliečiai kviečiami įvertinti vyro ir žmonos santykius spektaklyje „Pupos“. Turėdami galimybę į kasdienes ar panašias mums nutinkančias situacijas pažvelgti iš šalies, kitaip vertiname buvimo dviese peripetijas. Bendravimas padeda suprasti, kas mes esame.

Birutė Minutkienė

Nuotraukos Adolfo Sinkevičiaus

Komentarai

Jūsų el. pašto adresas nebus viešai skelbiamas. Privalomi laukai žymimi *

*

Scroll To Top