Mažoji bendrija (MB) yra pati naujausia juridinio asmens forma, kuri egzistuoja nuo 2012 metų. Tiesa, vis dar atsiranda žmonių, kurie mažai žino apie šią verslo formą: jos ypatybes ir buhalterinės apskaitos tvarkymą. Pagal savo principą MB pasižymi gana panašiomis savybėmis kaip UAB, tačiau yra tam tikrų niuansų, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį.

Kokie principai yra taikomi tvarkant MB buhalteriją?
Pagal bendrąsias ypatybes MB buhalterija yra kone identiška uždarosios akcinės bendrovės (UAB) apskaitai. Tiesa, išimties atveju, kai MB nėra PVM mokėtoja ar neturi samdomų darbuotojų, MB visas buhalterijos tvarkymas būna žymiai paprastesnis. Kitas skiriamasis MB ir UAB bruožas ‒ MB nėra privalomas buhalteris (UAB yra privaloma). Tad MB buhalteriją gali tvarkyti jos vadovas arba bendrijos narys.
Žinoma, norint tvarkyti MB apskaitą, reikia turėti buhalterinių žinių, kad visi dokumentai būtų taisyklingai paruošti, laiku sumokėtos visos mokestinės prievolės, apskaitomi ir pateikiami įmonės dokumentai. Jeigu ieškote buhalterinių paslaugų teikėjų arba norite sužinoti, kaip veikia tam tikri buhalteriniai principai, rekomenduojame užsukti čia!
Pasitaiko atvejų, kai MB buhalterija gali pasunkėti: jeigu mažosios bendrijos pajamos viršija 45 000 eurų, tuomet ji privalo būti registruojama kaip PVM mokėtoja, o taip atsiranda privalomasis mėnesinis PVM deklaracijų pateikimas.
Kas gali tvarkyti MB buhalterinę apskaitą?
MB buhalterinė apskaita yra leidžiama tvarkyti: pagal darbo sutartį pasamdytam buhalteriui; savarankiškam buhalteriui arba įmonei, kuri tvarko buhalterines apskaitas; MB nariui arba vadovui. Nesvarbu, kurį būdą pasirinksite, kiekvienas iš jų turės savo privalumų.
Pačios įmonės samdomas buhalteris aktyviai dalyvauja jos reikaluose, todėl prireikus gali greitai pateikti dokumentus, reikalingus duomenis bei paruošti finansines ataskaitas ir mokestines deklaracijas. Tiesa, nuolatinį buhalterį MB dažniausiai samdosi, kai verslas tampa klestintis, nes tada reikia reguliariai tvarkyti dokumentus. Pradedančioji MB dažniausiai samdo buhalterines įmones arba buhalteriją tvarko MB narys / vadovas.
Kaip pasirinkti: MB buhalterinę apskaitą tvarkyti pačiam ar samdyti įmonę?
Vienas iš didžiausių MB privalumų yra tai, kad galima samdytis profesionalius finansininkus, o įmonei nebūtinai reikia juos įdarbinti pagal darbo sutartį (galima rinktis individualią veiklą). MB vadovas gali tvarkyti buhalterinę apskaitą, tačiau svarbu pabrėžti, kad tai nėra labai paprastas procesas, todėl jeigu vadovas jokių buhalterinių žinių neturi, geriau šį darbą perleisti profesionalams.
Norint tvarkyti mažosios bendrijos buhalterinę apskaitą reikia žinoti:
-
Kaip yra skaičiuojamas MB darbuotojų darbo užmokestis.
-
Kokios lengvatos taikomos priimant darbuotoją į MB iš Darbo biržos.
-
Kokius mokesčius privalo mokėti MB.
-
Kokias deklaracijas privalo pateikti MB valstybinėms institucijoms.
-
Kokius mokesčius bendrijos nariai turi mokėti „Sodrai“.
Partnerio turinys