Pradinis / Šeima ir sveikata / Kaip aprūpinti organizmą vitamino C atsargomis?

Kaip aprūpinti organizmą vitamino C atsargomis?

Vitaminas C yra svarbus visoms organizmo funkcijoms, todėl pasirūpinkite, kad šios atsargos neišsektų. Šio vitamino trūkumą gali išduoti dantenų kraujavimas, mėlynių atsiradimas, plaukų slinkimas, sąnarių skausmai, pasikartojantys peršalimai, mieguistumas, papilkėjusi oda ar skilinėjantys nagai. Rekomenduojama vitamino C dienos norma vyrams – 90 mg, o moterims – 75 mg. Papildyti šio vitamino atsargas yra gana nesunku: jei į reguliarų mitybos racioną įtrauksite toliau išvardytus maisto produktus, tikėtina, kad vitamino C trūkumas jums nebus aktualus.

Citrusiniai vaisiai

Niekam ne paslaptis, kad vitamino C gausu įvairiuose citrusiniuose vaisiuose: citrinose, greipfrutuose, apelsinuose, mandarinuose ir t. t. 100 g apelsinų yra maždaug 53 mg vitamino C, todėl gali pakakti vos vieno vaisiaus, kad organizmą aprūpintumėte rekomenduojama vitamino C paros norma.

Raudonos saldžiosios paprikos

Šios daržovės yra skanios, traškios ir nekaloringos: 100 g raudonų saldžiųjų paprikų yra vos 28 kcal, o vitamino C kiekis yra tikrai įspūdingas: 100 g daržovių yra net 163 mg vitamino C. Įdomu tai, kad kuo raudonesnės yra saldžiosios paprikos, tuo didesnis jose esančio vitamino C kiekis.

Brokoliai

Vienoje stiklinėje smulkintų brokolių yra 81 mg vitamino C. Tai tikrai nėra vienintelė priežastis, kodėl šias daržoves vertėtų valgyti dažniau: brokoliai yra puikus baltymų šaltinis, o juose esančio cukraus kiekis yra labai nedidelis.

Braškės

100 g braškių yra maždaug 58 mg vitamino C. Taip pat šiose daugelio pamėgtose uogose gausu geležies, magnio, cinko, vario, seleno ir kalio.

Geltonieji kiviai

Kai tik parduotuvėse pasirodo geltonieji kiviai, nereikėtų delsti juos pirkti, nes šiuose egzotiniuose vaisiuose vitamino C kiekis yra tikrai įspūdingas. Viename kivyje yra net 130 mg vitamino C! Geltonuosiuose kiviuose šio vitamino kiekis yra net dvigubai didesnis nei žaliuosiuose kiviuose.

Kopūstai

Kopūstuose yra maždaug 50–60 mg vitamino C, todėl šias daržoves taip pat vertėtų įtraukti į savo mitybos racioną. Naudinga žinoti, kad raugintuose kopūstuose esančio vitamino C kiekis yra dar didesnis nei šviežiose daržovėse: druska padeda sulaikyti šį vitaminą, be to, darbą rūgimo metu atlieka ir bakterijos.

Papajos

Papajos – tai egzotiniai vaisiai, turintys ne taip ir mažai naudingų savybių. Papajos skaistina odą, teigiamai veikia sinusus ir stiprina kaulus. 100 g šių vaisių yra maždaug 88 mg vitamino C.

Ananasai

100 g ananasų yra maždaug 47 mg vitamino C. Šie egzotiniai vaisiai gerina virškinimą, mažina pilvo pūtimą ir veikia kaip uždegimą malšinanti priemonė, todėl juos tikrai verta įtraukti į savo mitybos racioną.

Šių vaisių ir daržovių prekybos centruose galima rasti visais metų laikais. Norfa akcijos leis įvairios produkcijos įsigyti kur kas mažesnėmis kainomis, todėl neišleisdami daug pinigų galėsite aprūpinti organizmą gyvybiškai svarbių vitaminų atsargomis.

Partnerio turinys

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top