Pradinis / Mokslas ir švietimas / KTU mokslininkai į naujų produktų kūrimą įtraukia senjorus

KTU mokslininkai į naujų produktų kūrimą įtraukia senjorus

2021 m. gegužės–lapkričio mėnesiais KTU Maisto institute vyko „Vartotojų įtraukimo laboratorijos“ veiklos, kaip vykdomo EIT FOOD RIS „Consumer Engagement Labs 2021“ projekto sudėtinė dalis.

„Vartotojų įtraukimo laboratorijų“ tikslas – surinkti vartotojų įžvalgas, jiems atliekant įvairias kūrybines užduotis, t. y. įsitraukiant į bendrakūros su produktų gamintojais procesą. Projektu siekiama patenkinti poreikius būtent tos vartotojų grupės, kuri dažnai maisto pramonės ar prekybos tinklų atstovų pamirštama. „Vartotojų įtraukimo laboratorijos“ projekte dalyvavo senjorai, kurie yra vyresni nei 65 metų ir gyvena įvairiuose Lietuvos regionuose.

Projekto tyrėjos, Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkės Aelitos Zabulionės teigimu, vienas iš iššūkių 2021 metais buvo surinkti senjorus iš skirtingų regionų, kurie galėtų sėkmingai dalyvauti vartotojų įtraukimo laboratorijoje naudodamiesi nuotolinių susitikimų platforma „Zoom“.

Projekto metu senjorai bandė įvairias naujų produktų kūrimo metodikas, reiškė savo nuomonę apie maisto produktų pakuotes. Daug diskutuota apie maisto produktų įsigijimo ypatumus ir kaip dėl COVID-19 karantino keitėsi mitybos ir maisto produktų įsigijimo įpročiai. Viena iš temų buvo skirta mėsos analogų grupės poreikio analizei.

2021 m. spalio–lapkričio mėn. vyko nuotoliniai susitikimai su maisto verslo įmonėmis. Į juos buvo pakviesti maisto produktus gaminančių įmonių atstovai, pakuotes maisto produktams gaminančių įmonių ir maisto produktus parduodančių įmonių atstovai.

Kaip minėjo Alvija Šalaševičienė, KTU Maisto instituto direktorė, šių susitikimų tikslas buvo identifikuoti sritis ir naujo produkto kūrimo etapus, kuriuose galutinio vartotojo įsitraukimas būtų iš tiesų naudingas.

„Taip pat svarbu, kad tai atitiktų ir įmonių poreikius, o gautas rezultatas būtų vertingas tiek verslui, tiek vartotojams. Surinktos įmonių įžvalgos bus apibendrintos ir perduotos projekto koordinatoriams Varšuvos universitete. 2021 metais analogiškos veiklos vyksta 10 Europos šalių, todėl surinktos vartotojų ir maisto verslo įmonių atstovų įžvalgos bus apibendrintos ir leis identifikuoti sritis, kuriose yra didžiausias inovacijų poreikis“, – teigė ji.

KTU Maisto instituto vyriausioji mokslo darbuotoja Gitana Alenčikienė papasakojo apie sėkmingą 2019 metais vykdyto „Vartotojų įtraukimo laboratorijoje“ projekto rezultatą. Jo metu identifikuoti senjorų poreikiai ir pateiktos įžvalgos buvo įgyvendintos kartu su bendrove „Ekofrisa“.

To rezultatas – Lietuvos rinkoje pasirodė bendrakūros produktas, ekologiškas grikių produktas „Grikola“. Tai grikių granola su morkomis ir burokėliais. Šio produkto etiketėje matomas užrašas „Produktas ir pavadinimas sukurtas bendradarbiaujant su Lietuvos senjorais“. Tiesa, nors produktas sukurtas atsižvelgiant į senjorų poreikius, tačiau tinka visoms amžiaus grupėms.

PALIKTI KOMENTARĄ

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Rekomenduojami video:

Taip pat skaitykite:

Scroll To Top